מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסלחם כוסמין . האם טוב לחולה קוליטיס בהתקף או ברמיסיה .

לחם כוסמין . האם טוב לחולה קוליטיס בהתקף או ברמיסיה .

01/08/12 19:48
3 תגובות

שלום , הרבה מדברים על לחם כוסמין ויתרונותיו . ברצוני לדעת האם הוא אכן טוב לעיכול לחולי קוליטיס בהתקף או בסמן רמיסיה . מה ההבדל בין המלא ללבן . בתור חולת קוליטיס שמרכיב עיקרי בתזונתה הינו לחמניות מקמח לבן שאיתן מרגישה נוח ולחם עינן מחיטה טרום נבוטה אני רוצה לדעת האם כדאי לשנות ולנסות לחם זה . אפשרי להכין לבד בבית בלי כל החומרים שבדרך כלל מוסיפים מבחוץ . תודה רבה


תגובות

מיי-רב
02/08/12 13:51

שאלה מעולה!

בדיוק הכנתי השבוע בבית, למרות שהקמח ממש יקר יחסית לקמח לבן, הלחם יצא טעים טעים, ובתחושה שלי גם הרבה יותר קל לעיכול. מענין מה יגידו המומחים..

אורית-ינקו
02/08/12 14:38

דנה שלום רב,

קיימת גישה תזונתית הטוענת כי צריכה של מזונות הדלים בשרשראות סוכר קצרות (The low FODMAP diet) מטיבה עם התסמינים הגסטרואינטסטינליים הכוללים בעיקר גזים. גישה זו הוכחה מדעית בחלקה  ובעיקר על חולים הלוקים תסמונת המעי הרגיש (IBS), חולי מחלות מעי דלקתיות בהפוגה (רמיסיה) וחולים לאחר ניתוח פאוצ'. לחם כוסמין המכיל כמות יחסית קטנה של שרשראות סוכר קצרות לעומת לחם לבן -נכלל במוצרים המומלצים לצריכה בדיאטה זו.
בדרך כלל ההמלצה על אכילת לחם לבן היא במצב התלקחות של מחלת מעי דלקתית או במצב של היצרות במחלת קרוהן משום שהוא נספג בחלקו העליון של המעי הדק. בחזרה לבמצב הפוגה וכאשר אין מחלה עם היצרויות במעי הדק (כמו בקוליטיס כיבית) ניתן במרבית המקרים לחזור ולצרוך לחמים מסוגים שונים זאת כמובן לאחר התייעצות עם הרופא המטפל /דיאטנית.  

שיהיה בתיאבון ,

אורית ינקו

הילה.אלון
11/09/19 11:46

היי דנה, אם החלטת לנסות את דיאטת הפודמאפ (FODMAP DIET) יש אתר חדש https://bellypro.co.il שמספק מידע רב על דיאטת הפודמאפ (FODMAP), הסברים על השלבים ועל המזונות + מתכונים מעולים שמתאימים לשלב האלימנציה של הדיאטה. מממליצה לבקר שם.