מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
מערכת כמוני

מערכת כמוני

מנהל קבוצה
08/02/11 14:38
10 תגובות

משתתפים יקרים, אנו שמחים לבשר כי הסרטון המנצח בתחרות הוא \"טיפים למתמודדים עם סוכרת\" מאת גידי17. אנו מאוד מודים לכולכם על השתתפותכם בתחרות, הבחירה לא הייתה קלה וניכר כי הושקעה מחשבה ועבודה בהפקת הסרטונים. אנו מקווים ומצפים כי המסר שהועבר בסרטונים והטיפים שלכם יסייע ויעוררו השראה בגולשינו המתמודדים עם מחלת הסוכרת. ברכות למנצח ושוב תודה לכולכם!


תגובות

אורח
09/02/11 11:46

קליפ מעולה, הסבר פשוט והגיוני למה כדאי להיות צמחונים, בעיקר כאשר חולים, אבל לא רק אז.
בתקווה שישמש חומר למחשבה (לפחות) בקרב הסובלים ממחלה, כל מחלה.

בועז-גל
12/02/11 9:25

קליפ חביב למדי - רק שאינו עומד בתנאי התחרות שכן הוא חורג כמעט ב35% ממסגרת הזמן המוגדרת בתנאי התחרות.

בועז-גל
12/02/11 13:07

אני לא רוצה להתפס כמי שמנהל מסע צלב כנגד ההחלטה שלכם, אבל הגדרת סוכרת סוג 2 המדברת כאן על "איכות האינסולין" אינה ההגדרה המקובלת בעולם או בארץ והיא שגויה לחלוטין כיוון שאינה מזכירה כלל את התנגודת לאינסולין שמפתח הגוף.

בועז, כדאי שתעיין בשיחה שהתעוררה בדיוק בנושא זה בפורום סוכרת ב-ynet

בועז-גל
12/02/11 21:01

גידי תודה על ההפנייה.
עכשיו אני סבור שהבחירה בסרטו כסרטון הזוכה - בטעות יסודה. אני מוכן לקבל המלצות להגדלה של צריכת ירקות ופירות כהמלצה יסודית לסוכרתיים ולחפצים בבריאות טובה. להמליץ על מעבר לתזונה טבעונית - כפי שמשתמע מההמלצות - יש בכך כדי להחמיץ קשב חשוב של אוכלוסיית סוכרתיים ענקית שלעולם לא תגיע לשם. יש חשיבות עצומה להמליץ על שיטות ודרכים שהציבור כן יכול לעמוד בהם.
תהא זו טעות להשתמש בסרטון שנוי במחלוקת כבסיס לקמפיין עליו דברו גרטנר בתחילת התחרות.

שלום בועז, תודה על התגובה.
אתה כותב: "יש חשיבות עצומה להמליץ על שיטות ודרכים שהציבור כן יכול לעמוד בהם" (כי אחרת מחמיצים ציבור שלם של סוכרתיים שלא יוכלו לעמוד בכך).
הסוגיה שאתה מעלה היא אכן חשובה ביותר!
השאלה היא: האם להתפשר מראש עם חלק מהרגלי האכילה הלא-בריאים של החולים, או אולי ראוי לשים להם את הרף במקום הנכון, גם אם הוא גבוה, ולאפשר לכל אחד מהם להגיע קרוב אליו ככל שיוכל...
ההתפשרות מראש היא לרעת החולים (שברור שיתפשרו גם עם הפשרה...).
אפשר לקחת דוגמא מנושא הבטיחות בדרכים: ידוע כי נהגים רבים אינם שומרים על כל כללי הבטיחות (לכן יש לא מעט תאונות), האם בגלל זה משרד התחבורה צריך לוותר מראש על חלק מהכללים...?

אורח
13/02/11 9:19

לבועז, אני לא רואה בשום מקום בסרט איסור גורף לאכול שום דבר מן החי. זה משתמע יותר כהמלצה להפחית את המזון מן החי.

בועז-גל
13/02/11 9:42

הסרטון באמת "עדין". היוצר הפנה אותי לשרשור תגובות בפורום הסוכרתיים ב YNET שם מובהר על ידו ובת זוגו לסרט כי הם ממליצים על טבעונות. בהקדמה לתחרות ספרתם כי אפשר שתשלבו את הסרטון ויוצריו בפעולות הסברה שונות. תהא זו טעות חמורה כפי שניתן ללמוד בברור מהתגובה של גידי שמופיעה כאן למעלה.
אין המדובר ב"פשרה" אלא בהתאמת הדרך להתנהגות צרכנים. אין שום טעם לעמוד בשער העיר ולהטיף לדברים שהציבור אינו רוצה ואינו יכול לעמוד בהם. הם מציגים את שיטתם כהכרח וכדרך היחידה - ולא כך היא.
אני הגעתי להורדה דרמטית של רמות הגלוקוז בדם - מחריגה נוראה אל ערכי אדם בריא לחלוטין, תוך שיפור דרמטי במדדים הרפואיים האחרים - בלי להפוך לטבעוני.

סליחה בועז, יש כאן טעות! השרשורים ב YNET הם לא שלי ושל בת זוגי לסרט. אנחנו לא אף אחת מהדמויות איתן יש לך שיח ושיח שם. נכון שאני הפניתי את תשומת לבך לשם (כפי שהפנו את תשומת לבי) אבל אנחנו לא הם. sorry
ולעצם תגובתך: מדוע כאשר דעתנו שונה מדעתו של האחר, דעתו היא "הטפה בשער העיר"?
האמן לי שאם תספר בחוצות הכרך על הצלחתך בהורדת הסוכר (ותבורך על כך) איש לא אמור לראות בכך הטפה, אלא ניסיון כן לשתף אנשים בהצלחתך.
אגב, התגובה שדברי הזולת הם הטפה, באה בדרך כלל ממקום (תת הכרתי כמובן) של איום. אני מאויים אז אני תוקף. חבל באמת לבזבז על כך אנרגיה יקרה כל כך.

בועז-גל
13/02/11 10:46

גידי יקר
העניין כאן אינו בריאות או סוכרת. הנושא כאן הוא התנהגות צרכנים. כאשר מנסים לגרום לציבור לעשות משהו שהוא לא יכול לעמוד בו - מפספסים בגדול.
ההמלצות שלך לא רק שאינו מאיימות עליי - אני מכבד אותן - תחת ההסתייגות הכבדה האמורה לעיל. לדיון הזה אני מביא לא רק ידע מעמיק ונרחב בנושאי הסוכרת אלא את הניסיון העשיר שלי בארץ ובחו"ל בתפקידים שונים שכולם עוסקים באופן זה או אחר בהתנהגות צרכנים.
תשנה לסוכרתי את רמת המודעות וכמה יסודות בדרכי התנהלותו (כמו ניטור מתמיד) ותקבל תוצאות מצוינות.
אני בהחלט מברך אותך על הסרטון - גם אם לדעתי הוא אינו יכול להיות הסרטון הזוכה ולו משום שחרג ממגבלת הזמן שנקצבה בתנאי התחרות.
אין ספק שיש בהמלצותיך כדי לסייע לאנשים. עם התאמה להתנהגות צרכנים - תוכל לסייע ליותר אנשים.
אני מאחל לך הצלחה מכל הלב.