מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
18/03/11 0:26
0 תגובות

דברים שחשוב וכדאי לדעת:



זכויות נכים:

זכויות הנכים תלוי באחוזי הנכות, יחד עם זאת על כל אחד לוודא את זכויותיו כנכה ולא להסתמך רק על מה שהוא מקבל מהמדינה, מאמר זה סוקר את מגוון התחומים בהם מוסדות המדינה מסייעים לנכים לנהל אורח חיים תקין ומאושר.

דיור

בעל נכות שמוגדר כמי שאינו כשיר להשתכר עצמאית בשיעור של 74 אחוז ומעלה, יכול להיות זכאי לסיוע בדמי שכירות ואף ברכישת דירה מאחת החברות שהן: חלמיש, עמיגור, שיקמונה, חלד, פרזות ועמידר. כמוהם, גם מקבלי קצבות לסיוע בקבלת שירותים מיוחדים, השוהים בארץ עד שנתיים עשויים להיות זכאים לסיוע כספי מטעם המדינה כדי לרכוש או לשכור דירה, וזאת באמצעות הגשת בקשה לבנק למשכנתאות.

בנוסף לזכויות מול רשויות מקומיות המוקנות לאנשים שאינם סובלים מנכות, מקבלי קצבת נכות יכולים להיות זכאים להנחה בתשלום הארנונה, בקשת ההנחה מועברת לרשות המקומית, אך הנחה מאושרת על ידי הביטוח הלאומי המעבירה את תשובתה לרשות המקומית ומשם אל בית המבקש.

תחבורה ציבורית

אותם בעלי נתונים שמקבלים הבטחת הכנסה מהמדינה, בתחום התחבורה הציבורית יכולים להיות גם זכאים להנחה בעת עליה לכלי תחבורה ציבוריים. עם זאת ההנחה מוגבלת לקווים מסוימים ובעת קניית כרטיסיות לנסיעות מרובות ולא בתשלום חד פעמי. אין צורך בפניה לאיזשהו גורם על מנת לקבל את ההנחה, אלא היא מונפקת באופן אוטומאטי אחת לשנתיים. לקבל פרטים נוספים או בירורים במידה של אי קבלת ההנחה ניתן ליצור קשר בכתב אל הכתובת: אגף תחבורה ציבורית, רחוב המלאכה 8, ת\"ד 57109 תל אביב 61570.

בריאות

פטורים והנחות נוספות ניתנים בתחומים נוספים, בקופות החולים בעלי נכות המקבלת קצבת נכות כללי פטורים מתשלום בעד ביקור אצל רופאים פנימיים, התחייבות בבית החולים וכן פטורים מתשלום למכונים או מרפאות חוץ. פטור זה מוענק באופן אוטומאטי מהמוסד לביטוח לאומי, לקבלת פרטים נוספים יש לפנות אל המוסד בטלפון: 6707744/775/824-02

נכים נהנים גם מזכויות נוספות בתחום הבריאות, מתוקף חוק זכויות החולה 1996

מיסים

בעלי נכות יכולים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה, ההטבה ניתנת לבעלי שיעור נכות רפואית המגיעה ל90 אחוז לפחות, לשם בירור בנושא יש לעשות זאת בפקיד השומה של אזורכם. כמו כן, בעלי אחוזי נכות בעלי נתונים של 90 אחוז ומעלה של נכות משוקללת או 100 אחוז נכות רפואית יכולים להיות זכאים להנחה במס רכישה, גם במקרה הזה יש לפנות לפקיד משרד האוצר הקרוב למקום מגוריך על מנת לקבל עוד פרטים הרלוונטיים למקרה הספציפי.

קרקע

בעל נכות עשוי להיות פטור מתשלום או לקבל הנחה בדמי הסכמה למנהל מקרקעי ישראל. לשם כך על בעל הנכות להיות בשיעור נכות רפואית של שמונים אחוז ומעלה. לפרטים נוספים בנושא יש לפנות למנהל מקרקעי ישראל הקרוב לביתך. כמו כן, מי שהוא בעל נכות כללית של 74 אחוז לפחות, או בעל נכות רפואית של 80 אחוז לפחות, כמו גם הורים לילד בעל נכות של מאה אחוז לפחות עשויים להיות זכאים לדמי התקנת טלפון, הנחה בפעימות המונה וגם בדמי השימוש. אם אתה עומד באחד מהקריטריונים האלו, פנה למשרד העבודה והרווחה למחלקת שיקום בכתובת: רחוב יד חרוצים 10, ירושלים.

ביגוד, חימום, טלפון סלולרי

מענקים נוספים שמגיעים לבעלי נכות בישראל מתפרסים על פני אורח החיים, ביגוד והנעלה של נכה שתופס בלאי עם השנים מצריך חידוש, בעיקר נעליים שבשל מוגבלות הנכה הבלאי בהם נוצר במהירות רבה יותר , כך גם מקורות חימום שמגיע לבעלי נכות בימי החורף, היות וקר יותר למי שמוגבל פיזית ואינו מסוגל להתנועע באותה מידה של אדם בריא, הדבר תקף לצורך של נכים במזגן בביתם בארצנו החמה.

בנוסף לכך המוגבלות של בעלי נכות מונעת מהם ברבות הפעמים מלהיות עצמאיים במקרים כמו נפילה מכסא גלגלים, מקרי מצוקה בשל בעיות ריאה או לב, כל אלו מחייבים את בעל הנכות לשאת עימו מכשיר סלולארי צמוד, כל המענקים הללו ועוד אחרים נכנסים למסגרת \"קיום אורח חיים סדיר\".

נכים שנפגעו בפעולות איבה זכאים גם לזכויות נפגעי פעולות איבה על פי חוק התגמולים.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר משרד הבריאות

ניתן לפנות בשאלות.

שולמית






תגובות