מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
24/03/11 9:58
0 תגובות

דברים שכדאי וחשוב לדעת:

הטבות לבני משפחות של חולי אלצהיימר, חולי פרקינסון, ונפגעי אירוע מוחי

בני משפחות של חולי אלצהיימר, פרקינסון, אנשים שעברו אירוע מוחי ובעקבת מחלתם נמצאים במצבי נכות שונים זכאים לקבל הטבות שונות במשרדי הממשלה והעיירה.

מס הכנסה - על פי פקודת מס הכנסה אדם שבן זוגו או הורה שלו משותק לחלוטין , מרותק למיטה דרך קבע או עיוור זכאי לשתי נקודות זיכוי מס לשנה בחישוב המס הכללי שלו. זיכוי זה יכול להגיע לכ-4000 שקלים.

ביטוח לאומי - גמלת סיעוד . גמלת סיעוד של ביטוח לאומי ניתנת לכל נכה בן 65 ומעלה הזקוק לעזרה בניידות ותפקוד יומיומי. גמלת הסיעוד כוללת סיוע של מטפלת צמודה, שהייה במרכז יום, חיתולים ולחצן מצוקה. על מנת לקבל את גמלת הסיעוד יש צורך למלא טופס מביטוח לאומי לבקשת גמלת סיעוד ולבצע הערכה תפקודית מטעם ביטוח לאומי.

ביטוח לאומי נכות כללית - נכות כללית מוגדרת בביטוח לאומי כנכות של אדם שטרם יצא לפנסיה. אדם שעבר אירוע מוחי או אדם שחלה במחלת פרקינסון לפני גיל 60 עשוי להיכלל במסגרת נכות כללית. נכות כללית נקבעת על ידי ועדה רפואית. במידה ונמצא בוועדה כי האדם סובל מ-40 אחוז נכות לפחות ודרגת אי כושר להשתכר של 50 אחוז לפחות , יקבל האדם זכויות והטבות כלשהן.

משרד התחבורה - עם קבלת הכרת נכות כללית מטעם ביטוח לאומי מקבל האדם ממשרד התחבורה תו נכה,פטור מאגרת רכב, הנחה בתחבורה ציבורית של אוטובוסים והנחה בביטוח חובה לרכב מסחרי. בנוסף, מקבל האדם זכות סימון חניית נכה סמוך לבית מגוריו והנחה בחניונים עירוניים.

משרד השיכון -מי שהוכר כבעל נכות של 80 אחוז ויותר זכאי להטבות בתנאי דיור, הקצאת דירות בשכירות, מענק למוגבלי ניידות להתאמת דירותיהם.

משרד התקשורת - מי שהוכר כבעל נכות של 80 אחוז ויותר זכאי להנחה בדמי שימוש בטלפון, התקנת קו חדש, התקנת קו טלפון לנכה צמוד למיטתו ועוד.

משרד האוצר - מי שהוכר כבעל נכות של 89 אחוז ויותר זכאי לפטור ממס הכנסה מהשתכרות, פטור ממס הכנסה שלא מהשתכרות, פטור ממס הכנסה על קצבאות שונות והענקת זיכוי בחישוב המס.

משרד המשפטים - סיוע משפטי בלשכות האזוריות לכל סוגי הנכים

מנהל מקרקעי ישראל - אדם שהוכר כבעל נכות של 50 אחוז ויותר זכאי לפטור מדמי הסכמה. מחלקת שומות מקרקעין מספקת הטבות לפי מס רכוש ומס שבח על קניית דירות.

רשויות מקומיות - הנחות-עד פטורים מתשלומי ארנונה בהצגת אישורי אחוזי נכות, אחוזי נכות בניידות ואישור פטור הכנסה.

לידיעתכם: אין הכתוב מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

שולמית




תגובות