13/04/11 23:45
0 תגובות
דברים שכדאי לדעת:

סיעוד – ביטוח לאומי:



כיצד אוכל לוודא שהאיש המופיע בביתי ומציג את עצמו כמי שבא בעקבות התביעה לסיעוד שהגשתי, הוא אכן זה?

בדרך כלל הביקור יתואם אתך מראש בטלפון. כשיופיע המבקר, דרוש ממנו להציג בפניך מסמך המזהה אותו ככזה.

את/ה יכול תמיד להתקשר בטלפון למחלקת הסיעוד, בסניף הקרוב למקום מגוריך, כדי לאשר את זהותו.















זקוקים לעזרה סיעודית מיידית.

ניתן להתייעץ עם עובד/ת סוציאלית המטפל/ת בקשישים בשירותי הרווחה המקומיים או במרפאת קופ\"ח או ביחידת הסיעוד בסניפי הביטוח הלאומי, מהם אפשר לקבל רשימה של נותני שירותים שונים העובדים באזור מגורייך (ומספרי הטלפון שלהם) ואליהם ניתן לפנות. אם לאחר שיסתיים הטיפול בתביעתך (טיפול האורך מספר שבועות) תימצא זכאי לגמלה, תוכל להמשיך ולקבל שירותים מאותו גורם נותן השירות שבחרת בו.

הזכאות לגמלת הסיעוד מתחילה ב-1 בחודש הראשון שלאחר החודש בו מוגשת התביעה.

אני מעסיק עובד זר. האם אפשר לקבל גמלה בכסף?

גמלת סיעוד היא גמלת שירותים, ואינה משולמת בכסף לזכאי או למשפחתו, אך מתוך התחשבות באנשים המטופלים על ידי עובדים פרטיים, זרים או אחרים, שנבחרו על ידי המשפחה, נקבע הסדר עם ארגונים וחברות המספקות שירותים לזקנים, כי במקרים כאלה יופנו המטפלים הפרטיים לארגון נותן שירות, ואלה יעסיקו את המטפל הפרטי כעובד מטעמם.

המוסד לבטוח לאומי ישלם לארגון עבור שעות הטיפול, והארגון יעביר את הכסף למטפל.

אם הזקן מעוניין, ביום החופשה השבועי של המטפל הזר ניתן לקבל את שירותי הסיעוד, המגיעים לפי החוק, על ידי מטפלת מטעם נותן השירותים, או לחילופין לקבל שירותים הכלולים בסל השירותים והמתאימים למצבו של הזקן.



הגשת תביעה לגמלת סיעוד, מתי אקבל את שירותי הסיעוד?

על-פי החוק, על הביטוח הלאומי להתחיל לספק את השירותים לכל המאוחר 60 יום מ-1 בחודש הראשון שלאחר הגשת התביעה. בדרך כלל, הביטוח הלאומי מתחיל לספק את השירותים כחודש ימים מיום הגשת התביעה, למי שנמצא זכאי לגמלה. בתוך שבועיים מיום הגשת התביעה יגיע אליך מעריך מקצועי כדי לבדוק אותך בדיקה תפקודית.

אם תרשום את כל הפרטים בתביעה במלואם ותמציא את כל המסמכים במלואם, זמן הטיפול בתביעה יתקצר ותוכל לקבל את השירותים מהר יותר.



לידיעתכם-המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו.

ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" כל אחריות.

שולמית

\"מרכזת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"

0 תגובות

מנהלי הקבוצה

שולמית רוזנצוייג
שולמית רוזנצוייג
רכזת קו תמיכה והכוונה של \\\"עמותת נאמן\\\"ניפגעי אירוע מוחי\\\".