מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
19/04/11 11:16
4 תגובות

רציתי להתייעץ איתכם לגבי מחיקת תגובות.

העליתי בפורום הודעה פרובוקטיבית לגבי קנביס רפואי כי הפורום היה רדום מידי ולא הצלחתי להעיר אותו.

התוצאה היתה כפי שצפיתי פרצי רגשות של כל מיני מאד בעד ונגד, הפורום התעורר, והנושא הגיע לכותרות.

הכל היה אחלה אבל אחד מהמגיבים עלה על זה שכנראה ענו כמה וכמה בעלי אינטרסים - אני ל איודעת איך אבל הוא כתב שכתובת ה- IP זהה בכמה ניקים.

ראשית - איך יכול להיות שמגיב עולה על דבר כזה?

שנית - אם זה אפשרי כל כך בקלות האם אפש רלהסביר גם לי?

שלישית - עניתי ועודדתי את התגובות כי לא היה שם תוכן מסחרי אולם אתמול פתאום מישהו נוסף (או אולי אותו גורם) החליט להחיות את השרשור ונכנס וכתב כמה הודעות ברצף תחת אותו הניק, וחשף את עצמו - כתב שהוא מדריך מאות ואלפי חולים ובאותה הזדמנות ביקר אותי אישית.

כתבתי לו תשובה מאד חריפה שבעצם חושפת את האינטרס הכלכלי שלו ודורשת ממנו להזדהות כגורם עסקי.

השאלה היא האם עלי למחוק הודעות כאילה? ואם כן האם זה ימחק את כל השרשור? האם זה ימחק את כל ההודעות שבאות אחרי ההודעה המסחרית?

לפני שאני עושה צעד שיכול למחוק שרשור מצויין שעדיין מושך קהל אני רוצה להתייעץ.

ואגב הנושא שעלה כאן קודם - איך אני אדע שעניתם? אני מקבלת התראות רק על הפורום שלי וגם זה חלקי מאד...

רות.


תגובות

תמי
מנהל קבוצה
מנהלת אתר כמוני.
20/04/11 11:49

הי רות,
1. חיפשתי את המגיב שדיבר על עניין ה- IP ולא מצאתי, תוכלי לכוון אותי? זה לא אמור להיות פשוט לגלות דבר כזה ולכן זה מאוד מטריד.
2. אני לא הייתי מוחקת את התגובות כיוון שברשת חברתית אנחנו נותנים מקום לאנשים להתבטא, גם אם דעתם שונה משלנו. החוכמה היא לענות לעניין (בדיוק כמו שעשיתן את ועידית).
הגבול של מתי תגובה היא פוגענית הוא לא ברור לגמרי ונתון לשיקול דעת אישי. אני לא חושבת שהתגובות לדיון הספציפי הזה הן פוגעניות ואני חושבת שעניתן להן מאוד יפה.
בכל מקרה, מחיקה של תגובה אחת לא תמחק את כל השרשור - אבל מחיקה בהחלט יכולה להיתפס כפחד מהתמודדות מול התגובות. אתן גם לא חייבות להגיב לכל תגובה כזאת אם נראה לכן שזוהי סתם פרובוקציה.
3. הבעיה עם התראות על תגובות הפורומים אמורה להיות מתוקנת, אנא הודיעי לי אם את לא מקבלת. גם על התגובה שלי כאן את אמורה להקבל התראה למייל, אנא עדכני אותי אם קיבלת.

יעקב-ברמץ
20/04/11 14:53

שלום,
לעניות דעתי, בכל מקום שיש גורם המנסה לשווק את עצמו בפורום יש למחקו ולא לענות עניינית. ראשית זה לא הגון. שנית, וחשוב יותר, תגובתו מקבלת גושפנקא רשמית של "כמוני" ושל ד"ר רות גור במקרה הזה, אף אם היא מתנגדת לו בחריפות, מעצם המצאות דבריו בפורום ואז כבר יש שאלה משפטית של אחריות.
לגבי האיי פי של הכותב, איני יודע איך עושים זאת, אך הראו לי בעבר וזו פעולה פשוטה מאד. אם כי צריך לזכור שלכל גולש יש שני אי פי. האחד האמיתי שאצל חברות האינטרנט ורק עם צו של שופט מותר לחברות לגלותו ואחד אקראי שניתן כל פעם שנכנסים למחשב. ייתכן והנ"ל כתב כמה תגובות בלי שהתנתק מהאינטרנט ולכן לא קיבל אי פי אקראי חדש וכך עלה עליו הגולש האחר.
אגב, כאשר יש חשד לפגיעה בעצמו או באחרים, ניתן לפנות למטה הארצי בירושלים, ואז הם יכולים לקבל את האי פי האמיתי מספק האינטרנט ולאתר את כתובתו, ללא צו של שופט

תמי
מנהל קבוצה
מנהלת אתר כמוני.
20/04/11 15:17

כן, העניין הוא שהגורם כאן הוא רק "חשוד" בשיווק עצמי ומכחיש את העובדה שהוא משווק. בכל מקרה, ודאי שאינו יכול לשווק את עצמו תחת שם בדוי.

ד--ר-גור-רות
03/05/11 11:41

היי תמי - לא קיבלתי שום התרעה על התגובות כאן.
ושלחתי לך מסר עם שאלות שמעניינות אותי שאני לא בוחה שיעניינו את כולם.
תודה רבה על האמירה של יעקב גם אני חשבתי בדיוק בכוון זה. אני חוששת שהויכוח הגיע למקומות לא טובים והיום אני מתחילה למחוק.