מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
20/04/11 20:22
0 תגובות



דברים שכדאי לדעת:

בטיחות הבית – המטבח

מניעת נפילות קשישים באמצעות הגברת בטיחות הבית

בגיל המבוגר, שבו נפילות יכולות לקרות בקלות חשוב לארגן כל מקום בבית כאזור בטיחותי ונוח. המטבח מהווה את לב הבית. שם אוכלים, מבשלים, יושבים ולכן תאונות עבודה ונפילות עשויות לקרות בו. מניעת תאונות וסכנות במטבח חשובה בגיל המבוגר ונעשית באמצעות נקיטת מספר שינויים והתאמות.

טיפים לשינויים והתאמות במטבח לצורך מניעת נפילות ומצבי נכות :



מרחב חדר המטבח צריך להיות גדול ונוח - חשוב להימנע מרחיצת הרצפה בחומר הגורם לה להיות חלקה מדי. במידה וישנם סועדים מעטים במטבח ניתן להחליף את שולחן האוכל הגדול בשולחן אוכל פינתי קטן יותר (דלפק) וכך לאפשר מרחב תנועה גדול ונוח. מאוד רלוונטי לאנשים שנעים על כיסא גלגלים או עם הליכון גדול.

תאורה - מומלץ להשתמש בתאורה חזקה וזולה ולא מסנוורת כמו תאורת פלורוסנט. מומלץ להתקין צילונת על חלון המטבח אם השמש נוטה לסנוור. במידה והראייה ירודה מומלץ להשתמש בצבעים מנוגדים לעיצוב צבעי המטבח.

כיורים- חשוב להתאים את גודל הכיורים וגובהם לצרכי המשתמשים בבית.

משטחי עבודה /שיש - חשוב שיהיו משטחי עבודה המותאמים לגובה המשתמש. אם האדם נע על כיסא גלגלים ומבשל במטבח חשוב שיהיה שולחן או משטח עבודה המתאים לגובהו. אפשר לשקול שילוב של עגלות או מגרות נשלפות (כמשטח עבודה).

כלי בישול - יש להתאים את כלי הבישול ליכולות המבשלים במטבח. במידה ויש חולשה, מומלץ להשתמש בסירים קטנים וקלים בעלי שתי ידיות שיהיה קל להרים ולשטוף. לאנשים בעלי יכולת אחיזה ביד אחת מומלץ לרכוש כלי אוכל בעלי ידיות עבות וגדולות.

שימוש בכיריים של גז- השימוש בכיריים של גז טומן בחובו סכנות רבות של כוויות ושרפה. לאור כל חשוב לשים לב למספר דברים: חשוב שידיות הסירים יופנו לחלק האחורי או לצדי הכיריים כדי למנוע את התחממותם בעת חימום. חשוב להשתמש בסירים המתאימים לגודל הלהבה והכיריים. במידה ומכינים אוכל על האש זמן רב מומלץ להיעזר בשעון מעורר לתזכורת זמן כיבוי אש. במקביל, מומלץ להתקין במטבח גלאי עשן (מכשיר המפעיל אזעקה בעת גילוי עשן כדי להתריע על שרפה) ולהתקין מטף לכיבוי אש. אנשים מבוגרים עשויים לשכוח שהחלו לחמם משהו על הגז ולכן אמצעי זהירות אלו חשובים.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו.

ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן \" כל אחריות

שולמית

\"מרכזת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"


תגובות