מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
30/04/11 22:48
0 תגובות







דברים שכדאי לדעת:

חשיבות בניהול סדר יום פעיל לאחר אירוע מוחי

אלפי מקרים של אירוע מוחי מתרחשים מדי שנה בישראל. אירועים אלה משפיעים על יכולתם הפיזית והנפשי של הנפגעים המביא לשינוי בשגרת חייהם וחיי בני משפחותיהם. עליהם להשקיע זמן רב בשיקום ובטיפולים שיתפסו את מרבית הזמן. על מנת לסייע בתהליך השיקום, מומלץ לתכנן סדר יום פעיל ככל האפשר, בו כל רגע ינוצל לטובת צרכיו הפיזיים והנפשיים של הנפגע.

מדוע חשוב ליצור סדר יום פעיל לאחר אירוע מוחי?

תהליך השיקום מחייב סדר יום פעיל ולו בשל העובדה שרק בעזרת פעולות רבות ושונות, יוכל הנפגע להשתקם. בעוד בבית החולים נשמרת השגרה השיקומית ע\"י טיפולים קבועים, הרי שבבית המצב שונה ושיקומו של כל נפגע הופך להיות תלוי ביכולות הכלכליות והנפשיות שלו ושל משפחתו. במקרים אלה על הנפגע ובני משפחתו לדעת להכין לוח זמנים לטיפול ולשמור על סדר יום, דבר שלעתים קרובות הופך לקשה ומתיש.

במי נוכלו להיעזר לאחר מקרה של אירוע מוחי?

על מנת להתמודד עם האירוע המוחי, הנפגע ובני משפחתו יכולים להיעזר במספר גורמים שונים:

• קבוצות תמיכה - בתי חולים ועמותות קהילתיות שונות מארגנות קבוצות תמיכה לנפגעי אירוע מוחי ובני משפחותיהם. חלק מהקבוצות הוקמו ע\"י נפגעים שחשו צורך בתמיכה והן מנוהלות ע\"י אחד הנפגעים. חלק אחר של הקבוצות מנוהל ע\"י עובדים סוציאליים בסיוע תמיכה של רופאים מומחים. עם זאת, בשני סוגי הקבוצות המטרה זהה - להיוועץ באחרים, לשתף אותם בתהליכי השיקום והקשיים שעוברים עליהם וכן לקבל חיזוק ועידוד לקראת ההמשך.

• קו תמיכה טלפוני - בנוסף לקבוצת התמיכה, קיים קו תמיכה טלפוני, שנותן מענה על צרכים מיידים. הסיוע ניתן ע\"י מתנדבים שעברו הכשרות מיוחדות לטיפול בנפגעי אירוע מוחי.

• מועדונים חברתיים - הצורך בטיפולים נוספים ובחיי חברה במהלך השיקום זוכה למענה במועדונים החברתיים שקמו בשנים האחרונות במתנ\"סים ברחבי הארץ. המועדונים מציעים טיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק וכן פעילות חברתית ותרבותית לנפגעים ומשפחותיהם. פעילויות אלה (טיולים, הרצאות, סדנאות ועוד) מסייעות לנפגע ומשפחתו לצאת מהשגרה הטיפולית ולהתמודד עם הבעיות במסגרת חברתית.חשוב לציין כי המועדונים מיועדים בד\"כ לנפגעים עד גיל 70. המועדונים של

• עמותת נאמן - עמותת נאמן היא עמותה התנדבותית שמטרותיה להעלות את המודעות לסכנות האירוע המוחי וכן לספק עזרה לצרכיהם של הנפגעים ומשפחותיהם. במסגרת פעולתה, מפעילה העמותה מרכזי יום חברתיים וטיפוליים לנפגעים וכן מארגנת קבוצות תמיכה לנפגעים ולמשפחות המטפלות בהם וקו תמיכה ארצי שמספרו 077-4665213.

• במסגרת העלאת המודעות לאירוע מוחי, מארגנת העמותה כנסים ומפיצה חוברות ועלונים בנושא, תוך השמת דגש על הדרכים להימנע מהאירוע או דרכי השיקום המומלצות. בימים אלה, פועלת העמותה להגדלת \"סל השיקום\" הניתן לנפגעים ומנסה גם להוסיף תרופות חדשות לסל התרופות.

השיקום הוא תהליך לא קל וארוך, שמצריך כוחות נפשיים רבים מצד הנפגע ומצד בני משפחתו. ולכן יש חשיבות לשמור על סדר יום פעיל בו תצאו מהבית ותהיו במגע עם אנשים אחרים שנמצאים במצבכם. בקשת עזרה מהמועדונים השונים וקבוצות התמיכה תיתן לכם מסגרת חברתית וטיפולית שתסייע לא רק לשיקום הפיזי, אלא גם לחיזוק הנפש.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו. ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" כל אחריות.

שולמית

\"מרכזת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"

077-4665213


תגובות