מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
04/05/11 10:50
0 תגובות

דברים שכדאי לדעת:

רשלנות בסיעוד- רשלנות רפואית סיעודית



רשלנות בסיעוד הינו נושא קרוב לליבנו.

סיעוד הוא מקצוע פרא רפואי. העוסק במקצוע הסיעוד, עוסק בטיפול רפואי באדם שיש לו בסיס מדעי אך הוא איננו רופא. מלאכתם של העוסקים בסיעוד היא קשה. הם אלו שמוציאים לפועל למעשה את הטיפול הרפואי עליו מורה הרופא המטפל, כגון מתן זריקות, בדיקות דם, מתן תרופות בעירוי, סיוע בחדר הצנתור או הניתוח, ועוד. אך בדרך כלל יחד עם זאת, הציבור לא עוטף אותם באותה הילה ייחודית העוטפת את הרופא. כמו כן אנשי הסיעוד יבצעו גם בחלק מהמחלקות את ה\"עבודות השחורות\" של החלפת טיטולים לחולים קשישים סיעודיים, ליווי לשירותים, החלפת תחבושות, ועוד. אנשי הסיעוד הם בדרך כלל המקשרים הבלתי אמצעים בין המאושפז לרופא, משום שהם מעבירים לרופא את תלונותיו ושאלותיו של המטופל.

מקרי רשלנות רפואית בסיעוד / סיעודית

רשלנות בסיעוד היא רשלנות מסוכנת מאד, משום שבדומה לרופאים גם הם עוסקים בטיפול בבני אדם. אנשי סיעוד נמצאים בכל תחומי הרפואה, בין אם מדובר ברפואה דחופה (חדר מיון), חדר ניתוח, או קופת חולים.

עילות לתביעת רשלנות רפואית בגין רשלנות של בעלי מקצוע פרא רפואיים

• אבחון שגוי, היעדר אבחון, או אבחון מאוחר של בעיות ומחלות.

• ביצוע פעולות שאינן בסמכותם המקצועית. לדוגמא ניתוח על ידי אחות.

• אי רישום, רישום שגוי, או רישום חלקי של פקודות טיפול שניתנו על ידי הרופא, או רוטינת הטיפול הנדרשת.

• רשלנות במתן הטיפול התרופתי עליו הורו הרופאים, מבחינת סוג ומינון של התרופות.

• היעדר פיקוח על החולה. לדוגמא, חולה יוצא מהמחלקה והאחות הרפואית איננה יודעת שיצא או לאן יצא.

• היעדר ניטור או ניטור רשלני מצבו הבריאותי של החולה במהלך האשפוז. לדוגמא, אי ניטור או ניטור רשלני של רמות הסוכר בדם של חולה שמאושפז עקב חמצת סוכרתית יכול לגרום למותו של החולה.

פסקי דין- פסק דין- רשלנות רפואית בסיעוד / סיעודית

תא (שלום חיפה) 2127/05 אמיר נ\' קופת החולים של ההסתדרות- במהלך הוצאת תפרים מגבה של התובעת בת ה-14 שהתבצעה על ידי נתבעת 2 (אחות במקצועה) נפלה התובעת ונחבלה בפניה. לתובעת נגרם חתך עמוק בשפה העליונה וניתוק שריר. התובעת טוענת כי הטיפול התבצע בעמידה והיא התעלפה בשלב מסוים. הנתבעת טוענת שהתובעת נפלה כאשר הנתבעת הסתובבה על מנת לקחת מכשיר מסוים. בית המשפט פסק כי הנתבעות חבות חובת זהירות מושגית וקונקרטית. כמו כן הנתבעת התרשלה כאשר הפנתה את גבה לתובעת. בנוסף הייתה פגיעה בפרטיותה של התובעת שנדרשה להרים את חולצתה בנוכחותו של אדם זר (גם אם הוא ילד). אסור היה לאחות להפנות את גבה לתובעת. על האחות מוטלת החובה לבצע את הפעולות הנדרשות תוך שמירה על התובעת. המטפל חייב לשמור על קשר עין עם המטופל במיוחד כאשר קיימת אפשרות ולו הקלושה ביותר שהמטופל ייחלש או יתעלף עקב הטיפול. בית המשפט פסק לטובת התובעת פיצוי בסך 100,000 ₪.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו. ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" כל אחריות.

שולמית

\"מרכזת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"


תגובות