מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

שלום רב

דורית
24/01/13 9:28
1 תגובות


אני חולה במחלה כרונית המקשה עלי מאד בעיקר בבוקר.



כתוצאה על בעלי נופל מידי יום כל הברוך של הכנת הילדים למוסדות החינוך - להעיר אותם, לדאוג שיתלבשו באופן מתאים, להכין להם אוכל, לוודא שצחצחו שיניים וכמובן לפזר במוסדות החינוך.



יש לנו 4 ילדים מתחת לגיל 6.



כלומר זה לא שיש ילד בוגר שיכול לעזור כרגע.



אני מרגישה שבעלי ממורמר ושקשה לו אבל לא יודעת מה לעשות. אין כסף לקחת עזרה בתשלום.



מה עושים?



תגובות

שלום דורית וברוכה הבאה לפורום.

לא פירטת לגבי מחלתך, אולם אני מבינה שהיא מגבילה אותך במידה מסוימת ומשפיעה על שגרת חייך, דבר שמאלץ אותל ואת בעלך לעשות שינויים בתפקידים שלכם בטיפול בבית ובילדים.

האם הבעיה קיימת רק או בעיקר בבוקר כשצריך לארגן את הילדים או גם בשעות אחה"צ והערה כשצריך לארגן אותם לארוחת ערב, מקלחות, שינה. כמובן להיות אתם כשהם חוזרים הביתה מבית הספר?

במישור הפרקטי ניתן לפנות לביטוח לאומי ולבדוק לגבי מיצוי זכויות: קצבת נכות, שירותים מיוחדים. כמובן בהתאם לסוג המחלה ולקושי לתפקד ואז אולי ניתן לקחת סיוע בתשלום.

הייתי מציעה שחלק מהדברים שניתן אולי לעשות יום לפני, למשל להכין את התיק והבגדים, להכין להם את הסנדביצ'ים וכו'. כלומר כל מה שניתן להתכונן יום לפני כדי לצמצם את הלחץ שבבוקר.

טני מניחה שאת מנסה לעשות כמיטב יכולתך ויש דברים שלא בשליטתך ןןדאי בעלך מבין זאת. התסכול והקושי ישארו כי זה בכל זאת לא פשוט לאגן 4 ילדים קטנים למי שאינו רגיל לזה. אולי בעלך זקוק לחיזוק והערכה על מה שהוא עושה ולדעת שהוא עושה את זה גם טוב.

גם טם המציאות תישאר אותו דבר העובדה שמישהו יראה עאת הקושי שלו יהפוך לו את זה ליותר נסבל.

אשמח לסייע אם  תרצי להמשיך להתייעץ ולשתף, כמו כן אם יש אנשים שרוצים להגיב לך בפורום זה יהיה מבורך.

ורד