מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
03/06/11 8:59
0 תגובות

ברים שכדאי לדעת:



פעילויות מומלצות לאחר אירוע מוחי

לאחר אירוע מוחי פעילויות שהיו פשוטות ומובנות הופכות להיות מורכבות וקשות. כדי לחזור לתפקד בצורה הטובה ביותר כדאי לתרגל ביצוע פעילויות מוטוריקה וחשיבה.

קריאה

לאחר אירוע מוחי מדווחים אנשים רבים על קשיי קריאה. קשיים אלו עלולים לנבוע מחולשה בשרירי עיניים, המינופסיה, הזנחת צד, קשיי קשב ועוד. במידה וניתן, מומלץ לתרגל קריאה מדורגת. ניתן להתחיל בקריאת כותרות גדולות ובינוניות בעיתונים ולהתקדם לקריאה של סוגי מידע נוספים עם אביזרי עזר רלוונטיים ובעזרת הדרכת מרפאה בעיסוק.

עבודות מוטוריקה עדינה

לאחר אירוע מוחי לעיתים קרובות קיימת חולשת באחת הגפיים העליונות וקושי להשתמש ביד הפגועה לצורכי תפקוד. ניתן לשפר מיומנויות מוטוריקה עדינה באמצעות תרגלי צביעת משטחים, השחלה, עבודה במטבח- קילוף ירקות. מומלץ להתייעץ עם מרפאה בעיסוק אילו פעילויות מתאים לתרגל יותר ובאיזה אופן.

תכנון סדר יום פעיל

לאחר אירוע מוחי לעיתים קרובות אדם מפסיק לעבוד ולתפקד באופן עצמאי. לעיתים קרובות מטפל צמוד מסייע לו בפעילויות יומיומיות רבות. על אף הקשיים המוטורים והקוגניטיביים חשוב מאוד לשמור על שגרת יום פעילה הכוללת פעילות מוטורית גסה כמו הליכה מחוץ לבית בליווי ,פעילות קוגניטיבית משמעותית ופעילות משק בית מועדפת (הכנת אוכל, סידור ארון בגדים וכביסה). יום עם שגרה מלאה בפעילויות תספק לאדם עניין ומשמעות ותשמר ואפילו תשפר מיומנויות מוטוריות וקוגניטיביות.



להמשך בחינת אפשרויות שיקום לאחר אירוע מוחי מומלץ להתייעץ עם מרפאה בעיסוק.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" כל אחריות.

שולמית

\"מנהלת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"


תגובות