מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
07/08/11 7:33
0 תגובות

דברים שכדאי לדעת:

את מי להזעיק במקרה חרום.

פנייה למגן דויד אדום נעשית במקרי חירום. אך, באוכלוסיה עם סיכון גבוה, כמו אוכלוסיית הקשישים, יש לזכור שעדיף תמיד להזעיק עזרה, מאשר להצטער בעקבות אירוע שיסתיים באופן טראגי.

במידה והחלטתם שהאירוע הרפואי שעובר החולה, מחייב אותו להגיע לחדר מיון, חשוב לזכור שאמבולנס של מגן דוד אדום אינו תמיד הדרך המהירה. האמבולנס נוסע גם אליכם וגם בחזרה לבית החולים, ופעמים רבות אין הוא מהיר הרבה יותר ממכונית פרטית. אם הנפגע יכול לנוע או שניתן להזיזו ויש מכונית פרטית זמינה, שקלו אם כדאי להשתמש בה ודאגו שמישהו יטלפן מראש לחדר מיון להודיע על בואכם.

לעומת זאת, היתרונות של הזמנת אמבולנס של מד\"א, הן הגעתו עם צוות מיומן שיודע איך לשאת את הנפגע ולצמצם ככל האפשר את הסיכוי לפגיעה נוספת. באמבולנס של מד\"א יש אינפוזיית נוזלים וחמצן וכן אמצעים לקיבוע וחומרי חבישה. בניידת טיפול נמרץ (נט\"ן) אפשר גם לבצע פעולות החייאה בדרך לבית החולים.

חשוב להתכונן מראש למקרה חרום רפואי

הטיפול באמבולנס של מגן דוד אדום עשוי להיות חשוב בעיקר למי שחולה מאוד, עלול לסבול מפגיעה בגב או בצוואר, אדם עם חשד להתקף לב או עם קוצר נשימה. מקרה שבו אין דופק או נשימה, חוסר הכרה, דימום שלא ניתן לעצור אותו, ערפול הכרה, אובדן חוש התמצאות.

מקרי חירום מחייבים פעולה מהירה. הדבר החשוב ביותר הוא להיות מוכנים. חשבו מראש מה חשוב לעשות במקרה חירום. תכננו תוכנית חירום ובחנו אותה לפני שמתרחש אירוע חירום אמיתי. בדקו מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לחדר המיון.

התכוננות מראש לאירוע חירום תצמצם את הסבירות לפאניקה ותגביר את הסבירות לקבלת טיפול מהיר וטוב.

כאשר אתם מדברים עם מגן דוד אדום, דאגו לציין את התרשמותכם מהחולה כדי שהמוקדן יוכל להחליט איזה סוג אמבולנס לשלוח.

מי משלם את החשבון על הזמנת אמבולנס של מגן דוד אדום

על-פי חוק בריאות ממלכתי, מי שהוסע באמבולנס לחדר מיון ואושפז - זכאי להחזר ההוצאה במלואה. במקרה שלא אושפז - הוא אינו זכאי להחזר. מי שהוסע בניידת טיפול נמרץ (נט\"ן) ואושפז - זכאי להחזר ההוצאה במלואה. במקרה שלא אושפז - הוא זכאי להחזר של 50% מההוצאה.

פינוי חולה באמבולנס רגיל של מגן דוד דום כרוך בתשלום,התעריף משתנה משעות היום לשעות הלילה ותלוי גם בסוג האמבולנס המפנה(נט\"ן/ אמבולנס רגיל)

אמבולנס רגיל של מד\"א כולל נהג המשמש גם חובש ואיש צוות, ולעתים גם כוח עזר או מתנדב. ניידת טיפול נמרץ מצוידת גם ברופא, ולכן מחיר הנסיעה בניידת כזו גבוה יותר.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו. ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" כל אחריות.

שולמית

\"מנהלת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"


תגובות