מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
25/08/11 0:21
0 תגובות

דברים שכדאי לדעת-

לקראת שחרור מהמסגרת השיקומית לאחר אירוע מוחי -

מספר ימים לפני שחרור הנפגע מהמסגרת השיקומית העובדת הסוציאלית תודיע למשפחה על הכוונה לשחרר את החולה תוך מספר ימים.

אם השחרור יקבלו החולה או מישהו מבני המשפחה שהוא התומך מכתב שחרור שיוכן ע\"י צוות רב תחומי.כל אחד מהם יכין מכתב שחרור בתחומו שיכלול דו\"ח אשפוז, תיאור מלא של מצבו הבריאותי של החולה, תוצאות הבדיקות הרפואיות ומבדקים שונים אשר נערכו בזמן האשפוז.

חשוב לשים דגש על המלצות להמשך טיפול רפואי ושיקום בקהילה.והפנייה לגורם מוסמך לקיום ההמלצות ומעקב אחר קיומן רופא משפחה, עו\"ס קהילתית של קופת החולים.

חשוב לציין ולשים דגש באם זקוק הנפגע לאביזרי עזר כגון: סד,כסא גלגלים ועוד...

שיהיה רשום במכתב השחרור. ואיזה סוג של פיזיותרפיה ושיקום מומלץ לאחר אירוע מוחי.

המלצה- רצוי לדאוג לסביבת המגורים עוד לפני החזרה הביתה.ניתן לפנות לעו\"ס בבית החולים ולקבל ממנה הנחיות על הדרך והתהליך מול קופות החולים האחראיות להמשך תהליך השיקום ומשרד הבריאות.

הכנת הבית שיתאים לצרכים של הנפגע כגון: הכנת המקלחת,שירותים, מכשולים בבית

מעקה אם צריך ועוד...

לכל קופת חולים יש יחידת המשך טיפול, ובית החולים מדווח להן על מצב החולה עם שחרורו. תהליך קליטת הדיווח הוא איטי ועלולה להיווצר הפסקה של כחודש ויותר בתהליכי השיקום. לפיכך, רצוי לפנות ליחידה המשך טיפול של קופת החולים מייד עם השחרור ולבקש זירוז התהליך ליצירת רצף טיפולים.



נשמח לשמוע וללמוד מכם על הדרך אותה אתם עברתם, תהליך השחרור מהמסגרת השיקומית, מה הרגשתם מה חשוב לדעתכם לייעץ למשתחרר החדש ולבני משפחתו.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו. ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" ו\"כמוני\" כל אחריות.

שולמית

\"מרכזת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"






תגובות