מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
11/10/11 8:32
0 תגובות

דברים שכדאי לדעת-

1. גבר כבן 47 עבר לפני מס\' שנים אירוע מוחי, היה מנהל הפצה בחברה גדולה.מצבו כיום טוב.הוא מתפקד, מדבר, אך לא מוצא עבודה. פנה בזמנו ללשכת העבודה. לא נאמר לו דבר על לימודי מקצוע ותעסוקה.מכיוון שאשתו עובדת לא זכאי לשום דבר. הבן אדם מיואש מרגיש עדיין צעיר. ילדיו עדין קטנים.

פניתי ללשכת העבודה לברר מה החוק אומר?

תשובה- עליו להביא מידע על מצב בריאותו ללשכת העבודה,יהיה עליו לעבור וועדה מטעם משרד העבודה אשר תחליט איזה סוג מקצוע ילמד.לא תמיד ניתן להתאים מקצוע. אם הוא מקבל קצבה מביטוח לאומי, לא יהיה זכאי לקבל תשלום גם מלשכת העבודה (אין כפל תשלום) בלשכת העבודה.

האפשרות השנייה – לפנות לביטוח לאומי עם סיכום מידע על מצבו (מכתב מהרופא המטפל). יעבור גם שם וועדה התאמה ללמוד מקצוע (בעקבות חוק לירון)

חוק לרון – על פי חוק ביטוח נכות, לשיקום מקצועי, זכאי מי שוועדה רפואית קבעה לו לפחות 20% נכות רפואית לצמיתות, לא הגיע לגיל פרישה ושהוא עומד בתנאים הבאים:

א. עקב הליקוי הוא אינו מסוגל לעסוק בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת.

ב. הוא זקוק להכשרה מקצועית, כדי לחזור לעבודתו הקודמת או לעבודה התואמת את כישוריו לאחר הליקוי.

ג. הוא מתאים לשיקום מקצועי, מסוגל לשתף פעולה בתהליך של השיקום המקצועי ולהשתלב כעובד רגיל בשוק העבודה הפתוח (להבדיל מעבודה מוגנת או נתמכת) נלקח מתוך חוק לרון של ביטוח לאומי.

יש למלא תביעה למתן שיקום מקצועי. חובה לצרף לטופס תעודות ואישורים המעידים על השכלה,הכשרות מקצועיות, ניסיון בעבודה ואבחונים שעבר.

את טופס התביעה רצוי להגיש במחלקת שיקום בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים .

המידע המפורט לעיל הוא מידע כללי המבוסס על המידע שבידי הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו.אין להסתמך על המידע לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" ו\"כמוני\" כל אחריות.

שולמית

\"מנהלת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"

077-4665213


תגובות