מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' איתמר רז
פרופ' איתמר רז
מנהל רפואי במרכז DMC, תל אביב, יו'ר מועצת הלאומית לסכרת
ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקרינולוגיה בבית החולים שיבא, תל השומר. כיום עובדת כאנדוקרינולוגית בכירה במכבי שירותי בריאות, במרכז הרפואי נתניה ומטפלת בחולי סוכרת, אוסטאופורוזיס, בלוטת התריס ועוד..נושא האוסטאופורוזיס קרוב מאד לליבי ויש לי מטופלות ומטופלים רבים הסובלים מבעיה זו. במקביל לומדת לימודי רפואה משלימה בשביל הנשמה. מקבלת מטופלים במסגרת מכבי שירותי בריאות בנתניה ובאופן פרטי (החזרים מקופ"ח לאומית וביטוחים פרטיים) בכפר סבא. טלפון לקביעת תור 0733700700 לאתר שלי לחצו כאן
ד
ד"ר נעמי לוין יינה
בוגרת ביה\"ס לרפואה בירושלים. מומחית ברפואה פנימית ונפרולוגיה. רופאה בכירה במכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם במרכז רפואי שיבא, תל השומר
שרון לוטן פסיכולוגית
שרון לוטן פסיכולוגית
פסיכולוגית רפואית מומחית. בעלת ניסיון רב בעבודה עם מבוגרים המתמודדים עם השמנה, לפני ואחרי ניתוח בריאטרי, במסגרת טיפול פרטני או קבוצתי. בנוסף מטפלת במבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מצבים רפואיים שונים במטרה לקדם את בריאותם הגופנית ורווחתם הנפשית. עובדת במסגרת ציבורית ובקליניקה פרטית.
מרינה ברושי
מרינה ברושי
- דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין - מרפאת סוכרת, השמנה ומחלות מטבוליות- בית חולים בילינסון. - דיאטנית סוכרת מכבי שירותי בריאות - קליניקה פרטית ברחובות השכלה: דיאטנית קלינית R.D – רישיון משרד הבריאות. BS.C במדעי התזונה, הפקולטה לחקלאות רחובות, האוניברסיטה העברית. קורסים מקצועיים: קורס "טיפול תזונתי בסוכרת לדיאטנים.יות" -המרכז האקדמי ללימודי המשך ברפואה אוניברסיטת תל אביב. NLP THERAPIST – מכללת NLP PRO מדריך חדר כושר – בית הספר למקצועות הספורט, הסמכה פונקציונליים אימוני התנגדות וTRX קורס תזונת ספורט לדיאטנים – המרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט מירי חדד. אתר- https://marina791990.wixsite.com/website פייסבוק- https://www.facebook.com/MarinaBroshiDiet/?ref=bookmarks אינסטגרם : https://www.instagram.com/balanced.diabetes/ על היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_beilinson.aspx
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
בתאל בר
בתאל בר
היי. שמי בתאל וזה האני מאמין שלי: אורח חיים בריא משלב ליווי מקצועי ואישי יחד עם תמיכה רגשית ומותאמת לנפש לאדם. מעל 10 שנים של עשייה מספקת כאחות כירורגית בבית חולים שעדיין נמשכת, ראיתי לא מעט מטופלים שנזקקו בדיוק לזה. אז החלטתי לתת להם את זה במסגרת בקליניקה שלי בה אני מלווה מטופלים סוכרתיים במקצועיות ורגישות מרבית, לשינוי המיוחל שלהם. במקביל, אני מתמחה במכון אדלר בלימודי קוצ'ינג בשאיפה לתת ערך מוסף למטופלים שלי כמאמנת אישית לאורח חיים בריא. מזמינה אתכם לעקוב אחריי ולהתייעץ בכל נושא שיעלה ובראש וראשונה, מאחלת לכולנו הגשמה עצמית ובריאות איתנה! שלכם, בתאל
כמוניסוכרת סוג-2ערכי סוכר גבוה בבדיקה בבוקר

ערכי סוכר גבוה בבדיקה בבוקר

08/11/13 18:56
15 תגובות

למרות במהלך היום אני מצליח לשמור על איזון . אולם לצערי בבוקר בבדיקה במדידה מ 135 עד 160 .
וזאת לאחר שאני לוקח כדור אחד בערב גלוקופז האם עלי להפסיק עם כדור . גם אם אני אוכל פרוסה בשעה 11 בלילה לפני שינה
זה לא עוזר
אודה לחוות דעתכם .


תגובות

יש תופעה הקרויה "Magnitude of the Dawn", בעברית -"תסמונת השחר", המאפיינת כמחצית מהסוכרתיים והיא משקפת תופעה של עלייה ברמת הסוכר דווקא בבוקר (גם אם היתה בערב הקודם ברמה סבירה), יתכן שבגלל הורמון הסטרס - קורטיזול.

אסכם בקרוב את המחקר החדש שהתבונן בתופעה.

האפקט גורם לעליה ברמות ה- A1C אז אם יש אצלך עלייה הקפד ביתר עוצמה על תזונה נכונה ועל תנועה.

האם אתה משתמש באינסולין? המשתמשים צריכים יותר אינסולין בעקבות תופעה שכזאת.

הי גידי,

מה אתה מורח על הפרוסה? כמה זמן לפני השינה אתה אוכל אותה?

בדרך כלל שילוב של פחמימה מורכבת ושומן כגון לחם מחיטה מלאה + טחינה או אבוקדו יכולים לסייע לשיפור ערכי הסוכר בבוקר.

בעת צום ארוך כפי שמתרחש בלילה, ערכי הסוכר יורדים בדם ובשל כך הכבד מתחיל לשחרר את מאגרי הפחמימות שלו למחזור הדם על מנת להעלותם וזו הסיבה לעלית ערכי הסוכר בבוקר בחלק מהמקרים.

אכילה של פחמימה ושומן מובילה לספיגה איטית במשך שעות של מרכיבי המזון ובכך מאפשרת לכמות קטנה של פחמימה להגיע למחזור הדם ובעקבות כך למנוע את תהליך עליית הסוכרים על ידי הכבד (תופעת השחר).

שווה לנסות.

 

בתיה אלימלך

דיאטנית קלינית

 

גידי-1
09/11/13 16:07

בתיה . תודה.

מינרבה1
09/11/13 18:06

מס' הצעות

 

למדוד לפני השינה, אולי מאוד גבוה ?

 

אם ניתן, למדוד בסביבות השעה שלוש בלילה, אם הסוכר נמוך צפוי שיעלה עד הבוקר

 

לא לאכול 3 שעות לפני השינה

 

מנסיון שלי, אכילת פרוסה לפני השינה , אינה תורמת לכלום

 

 

אייל-מתעקש
09/11/13 18:07

אצלי הסוכר בדם עולה לפנות בוקר (בין 3 ל- 7 בבוקר) לכאורה בלי קשר לאורך הצום, או למה שאכלתי לפניו. תופעה זאת של  שינוי מגמה מירידה לעליה של הסוכר בדם ללא התערבות תזונתית, אינה מתרחשת אצלי בחלקים אחרים של היממה ולא משנה מה אורך ההפסקה בין הארוחות או מה תכולתן או כמויותיהן.

קראתי טיפ, שאני מכנה "הביסקוויט של ההריוניות" (טריק ישן להפחתת סוכר בוקר בהריון), לשבור את הצום עם פחמימה קטנה (או פרוסת לחם מרוחה בטחינה או אבוקדו, כפי שבתיה מציעה) לפנות בוקר. ניסיתי פעמיים ללא הועיל.

האם יש דרך נוספת (מלבד שימוש באינסולין) "להסביר לגוף" שדאגת-היתר שלו להעלות את רמת הסוכר בדם לפנות בוקר מיותרת ומזיקה ?

ההשפעה היחסית הממוצעת של התופעה על ה-  A1C הנידונה במחקר הנ"ל מעניינת כקוריוז, אך לא ממש מועילה לי להילחם בתופעה.

האם כוונתך, דר' דינה, בהמלצתך הנ"ל, ש"הידוק" הדיאטה והספורט ישפיעו במישרין על "אפקט השחר", או שעלינו להשלים עימו כרע הכרחי ?

 

התייחסתי גם בפוסט "הנשרים פשטו עם שחר" מ- 18/08/2013 בבלוג שלי :

http://www.camoni.co.il/index.php?idr=168&v=186076&p=profilBlogDetail&idb=20515

 

רמת הסוכר משקפת אינספור משתנים שלנו אז כדאי שנהיה חוקרים של עצמנו ונבחן מה משפיע על התופעה...אני הייתי כמובן הולכת על תזונה ותנועה שהם תמיד משפיעים על רמות סוכר, כמו למשל איזה סוג תנועה ומתי. אבל גם הייתי מנסה דברים נוספים כמו זמני אכילה או בכלל דברים שאנו אוהבים כמו לצייר או לשמוע מוסיקה. הצעות נוספות שלכם יתקבלו בברכה.

מינרבה1
09/11/13 18:33

CONCLUSIONS The impact of the dawn phenomenon on overall glycemic control in type 2 diabetes, as depicted by the HbA1c level, was ∼0.4% and not eliminated by any of the currently available armamentarium of oral antidiabetic agents.

 

דהיינו ? אין פתרון...

הי אייל,

תופעה זו של עליה בערכי הסוכר לפנות בוקר קשורה לשינויים הורמונלים המתרחשים בשעות אלו.

ניתן לראות זאת באופן מובהק באנשים אשר מחוברים לסנסור ובמידה ויש חיבור למשאבה, ניתן להעלות מעט את קצב הזלפת האינסולין בשעות אלו על מנת לתקן עליה זו.

בסוכרתיים שאינם מטופלים במשאבה, הגעה לרמות דיוק מסוג זה אינה מתאפשרת ולכן האיזון הוא יותר כוללני.

כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי התאמת הטיפול התרופתי במקרה והרכב התזונה והפעילות הגופנית אינם מסייעים לשיפור.

 

בתיה אלימלך

דיאטנית קלינית

מעניין כמה ניסו מדיטציה?

הנה רשימה חדשה על תועלת המדיטציה לבריאותנו, ובהנחה שתסמונת השחר קשורה עם סטרס ועם רמות הקורטיזול, למדיטציה יכולה להיות השפעה מתקנת.

 

מינרבה1
10/11/13 10:36

בוקר טוב (או רע)

 

מצטערת אם אני פוגעת במישהו...

 

בסופו של ענין, לאף אחד אין לא תשובה ולא פתרון חד משמעי.

נסה...נסה...

 

ומה יעשה מי שאין לו זמן ? הוא צריך לקום בבוקר, לעבוד 12 שעות, לחזור עייף, בעצם גם לקום עייף...אוכל מה שיש, אין לו זמן לחפש מזון אורגני, מה עוד שזה עולה הרבה כסף, מנסה לא לאכול מה שאסור, מנסה לעשות קצת ספורט...קשה לו ללכת לבדיקות ולרופאים בגלל שהכל בשעות הבוקר, ואם ירבה להעדר מהעבודה ישאר בלי עבודה.

 

מי שאינו בריא ו/או עשיר, חייו קשים מאוד...בריאותו הולכת ומדרדרת..מיותר לספר מה קורה לו בהמשך

 

דרך אגב, מדוע האגודה לסכרת וכו' אינם דואגים למזון בלי סוכר, גם בלחם יש סוכר, דיוק ברכיבים, קמח לבן בלחם שכתוב עליו חיוטה מלאה, מדוע האותיות כ"כ קטנות, אני לא רוצה לכתוב על מסעדות, שומר נפשו ירחק מהם, אין יודע מה יש בפנים, אומנם מעט מהרכיבים לא מתאימים, אבל מעט ועוד מעו קצת, בסוף זה פוגע.

רובנו יודעים מה אסור ומה מותר, אבל הבעיה : הכלים והאמצעים, וכיצד להגיע למטרה.

 

שלום רב,

יש סוכרתיים אשר אצלם ערכי הסוכר מוגברים דווקא בשעות הבוקר בצום ולא בשעות אחרות.

הגדלת מינון הגלוקופאג' מטבלייה אחת לשתיים ("במכה אחת" בערב) עשויה לעזור בחלק מן המקרים.

למותר לציין כי כל שינוי תרופתי יש לבצע אך ורק בתיאום עם הרופא האישי שלך.

בברכה,

ד"ר זילבר

מחבר הספר אנשים מתוקים לחיים ארוכים

 

אייל-מתעקש
11/11/13 0:48

תודה לכולם על ההתייחסות.

 

מכיוון שאינני משתמש בתרופות בשלב זה, ואני מבין שאין אמצעי "של אורח-חיים" לטיפול ישיר ב"תופעת השחר", אמשיך במאמציי להוריד את רמת הסוכר בדם באמצעים של "אורח חיים", בתקווה ובהנחה שמה שקובע בשורה התחתונה הוא ממוצע רמת הסוכר התקופתי (המתבטא ב- A1C).

 

אינני רוצה להתעמת עם חברים לצרה, רק אומר שגישה קורבנית אינננה מקובלת עלי.

 

אם יש רק סדק, אני אעבור דרך קירות ואנצח את המחלה הזאת. אם החלטתי שחשוב לי לרוץ 5 בקרים בשבוע - אני עושה את זה. אם חשוב לי לקנות ירקות טריים במיגוון ובתחלופה גבוהים - אני עושה זאת. אם חשוב לי להוריד סטרס - אני עושה זאת. כשאתה באמת רוצה משהו, אתה משיג אותו, והחיים שלך מסתדרים לפי העדפותיך.

 

אני קובע את סדר העדיפויות של ההוצאות שלי. אני משקיע בירקות טריים במקום בבגדים, בסמארטפון ובחופשות יקרות. או קיי ? אפילו על הדחף "הבלתי נשלט" למזונות עתירי שומן וסוכר בלילות אני מתגבר, וכשאני נופל, אני קם וממשיך להתאמץ, 77 פעמים אפול ואקום.

 

אני לוחם, מתעקש ומנצח. את המיכשול אני הופך למנוף. כיום אני שמח שחליתי בסוכרת, כי כך ניתנה לי ההזדמנות להדביר אותה ולהרגיש יותר טוב עם עצמי, וזה שווה הכל.

 

הכל בראש. 

לא סתם ניתן לך הכינוי "אייל מתעקש"

ישר כוח וכל הכבוד לך

אייל-מתעקש
11/11/13 23:24

שאלה ותשובה מפורום טיפול בסוכרת של זאפ דוקטורס היום:

 

שאלה: במדידות הבוקר  125-150 , אחה"צ 85-90 ,  HbA1c 5.9 - 6. מקפיד על 3-4 הליכות נמרצות בשבוע והרבה ירקות. שעה לפני השינה אני אוכל 1-2 פרוסות לחם עם גבינה או אבוקדו, ושבת מתוקה. מה ניתן לעשות להקטנת סוכר הבוקר. אני לא מטופל בתרופות.

 

תשובה של פרופ' קרפ: קיימת בעיה של רמות סוכר יותר גבוהות בבוקר בגלל יצירת הורמונים אנטגוניסטים לאינסולין לפנות בוקר. רמת הHBA1C שלך תקינה. לא נראה לי כי יש לך סוכרת אך ליתר בטחון אנחנו ממליצים על ביצוע העמסת סוכר, או לחליפין הצמדת סנסור שזה כמו הולטר שמודד סוכר כל דקה למשך 5 ימים.

אכפת-לי-1
16/10/17 23:12

איש לא מצא פתרון לתופעה של עליית הסוכר בבוקר והתשובות לתופעה מפי מומחי הסוכרת הם בגדר השערה בלבד. מתוך נסיון של אחת שניסתה את כל השיטות של מומחי הסוכרת בעולם והמלצותיהם, איך לרפא את מחלת הסוכרת ובכלל זה את תופעת עליית הסוכר בבוקר, אוכל לומר לכם בפה מלא ובבטחון, שניתן למגר את התופעה של עליית הסוכר בבוקר, רק אם פועלים נגד מקור המחלה בכללותה ולא רק נגד תוצאותיה. לאחר שהפכתי לצמחונית ואחר כך לטבעונית ואחר כן שוב לצמחונית, הצלחתי להפוך מחולת סוכרת 2 לטרום סוכרתית והורדתי את רמת הסוכר בבוקר מ-140-160 (ואפילו לפעמים 180) ל-110-120 . ומכוון שלא הסתפקתי בלהיות טרום סוכרתית, כי המטרה שלי היא לרפות עצמי מהמחלה הארורה, פניתי לשיטה חדשה, שעושה רושם שזו השיטה והיא די עובדת . אני צריכה שיעבור עוד פרק זמן כדי להיות בטוחה ( נשארתי כמובן צמחונית ) .