מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
0 תגובות

טוב, אני החלטתי לשתף אתכם בתזונה שלי שהשתנתה והשתדרגה כדי להתמודד עם הכאבים. טוב, לא תמיד זה עוזר, אבל לפחות האוכל בריא :)



התפריט היומיומי שלי עשיר בחלבון דל שומן (עוף, חלב רזה), פירות וירקות, דגנים מלאים ושומנים טובים (למשל שמן זית ואגוזים).



כבלוגרית של אוכל ומבקרת מסעדות אני הולכת לאכול במקומות רבים ומאד קשה לעמוד בפיתוי, אז לפעמים כמה חטאים קטנים של בשר אדום, וקינוחים עשירים בשוקולד וחמאה, אבל היי, זה מזור לנפש ומצב רוח טוב הוא משכך הכאבים מספר 1 בטבע!



מעבר לתזונה, שמירה על שגרת ספורט קבועה (כולל התעמלות במים – הידרותרפיה) עוזרת לי מאד להפעיל את השרירים ולהתגבר על הכאב. אז כשכואב לי אני מתעמלת. זה קשה לבצע אבל שווה!



מה אני אוכלת ולמה?



מבחינתי הארוחה העיקרית ביום היא ארוחת הצהריים. בצהרים אני אוכלת מנת חלבון רזה (בדרך כלל עוף או דג) בתוספת פחמימה, דגן או קטניות וירקות. בדרך כלל מאדה את המזון או מקפיצה (טיגון-ערבוב) כמקובל במטבח האסייתי.



בערב אני מעדיפה יוגורט עם גרנולה ופירות. גם צלחת מרק בייתי ועשיר מתקבלת בברכה בחורף.



את הבוקר אני פותחת עם כוס קפה ומאפה קטן (פרוסת עוגה בחושה, עוגיות תוצרת בית). לא אני לא מסוגלת לאכול ארוחת בוקר של לחם מחיטה מלאה עם גבינה רזה ופלפל ירוק! אני לא נלחמת עם עצמי. מקשיבה לגוף שלי ולרגש שלי.



ממה אני נמנעת?

מאוכל מעובד, תעשייתי עם חומרים משמרים וצבעי מאכל. ממזונות עתירי שומן מן החי (כדוגמת נקניקים ונקניקיות), מכל מה שמטוגן בשמן עמוק (זהירות - חנוכה) וממזון צלוי ומעושן (זהירות - יום עצמאות)



על מה אני מקפידה?



ויטמין D - מחקרים גילו שקיים קשר הדוק בין רמה נמוכה של ויטמין D לבין כאב כרוני. דג הסלמון עשיר מאד בוויטמין D, וכך גם הגבינות ומוצרי החלב דלי השומן (יוגורט וכדומה).



סיבים תזונתיים – שומרים על מערכת העיכול, משרים תחושת שובע ומסייעים לאיזון רמות כולסטרול (שגם מהם יש לי לא מעט, לצערי) . לכן, אני משתדלת לאכול דגנים מלאים (כגון – לחמים מקמח מלא, אורז מלא, גרנולה מדגנים מלאים, פסטה מקמח מלא ועוד), שהינם עשירים בסיבים תזונתיים.



מגנזיום - מחקרים הוכיחו כי המגנזיום מסייע בהרפיית שרירים. חוסר במגנזיום עלול לגרום לכאבי שרירים והתכווצויות. מעבר לכך, למגנזיום תפקיד חשוב מאד בלמערכת העצבים ובייצור האנרגיה. היות ואני פעילה מאד וזקוקה לאנרגיה, אני מקפידה לאכול אגוזים, מוצרי חלב, תרד (ושאר ירקות ירוקים) ודגים העשירים במגנזיום.



תבלינים טבעיים

כורכום - אותו תבלין מוכר וצהוב, שסבתא שלי היתה מכניסה לאורז, ואמא שלי לתבשיל האפונה. עוד מקדמת דנא (נניח לפני 5000 שנה), ההודים השתמשו בכורכום ברפואה העתיקה שלהם – איורוודה. כבר אז הם ידעו שהוא מונע ולטענתם גם מטפל בדלקות! כיום, עם התפתחות המדע והחיפוש אחרי הוכחות קליניות, אנו יודעים כי הכורכומין, (החומר האחראי על הצבע הצהוב בכורכום) תורם להפחתת דלקות וכמובן להפחתת הכאבים הנלווים. ישנם חודשים בשנה בהם ניתן להשיג כורכום טרי (שורשים), ובשאר הזמן אבקה עושה את העבודה. גם שום פועל להפחתת תהליכים דלקתיים בזכות תרכובות הגופרית שבו. אני מודה שאני לא אוהבת שום וממעטת לצרוך אותו, אבל מי שאוהב הרוויח.



ג\'ינג\'ר – גם הג\'ינג\'ר (זנגוויל) נמצא בשימוש ברפואה הסינית וההודית כבר אלפי שנים כטיפול בדלקות והפחתת כאבים. מחקרים מראים כי הג\'ינג\'ר מסייע לנו ב- 3 אופנים: הוא אנטי דלקתי, משכך כאבים טבעי (ע\"י הפחתת ריכוז הפרוסטגלנדינים) וגם שומר על הקיבה מפני ההשפעה המזיקה של תרופות לשיכוך כאבים. השורש הזה נמצא אצלי דרך קבע במקרר ואני מוסיפה ממנו לכל תבשיל כמעט. אני מכינה ממנו גם חליטות: כוס מים חמים עם פרוסת ג\'ינג\'ר, מקל קינמון (שגם לו סגולות) פלח לימון ויש לי כוס תה מפנקת לערבי החורף.



שומן טוב - בניגוד ל\"שומנים הרעים\" אני נוהגת להשתמש בשמן זית - העשיר בנוגדי חמצון העוזרים לווסת גורמי הכאב בגוף. שומן טוב נוסף - אומגה 3 אותו ניתן למצוא בדגי מים עמוקים (סלמון, טונה, מקרל, סרדינים), זרעי פשתן, גרעיני דלעת, שמן קנולה.



שתייה - הגוף צריך מים! צריכה רבה של מים מסייעת לתהליך האנטי דלקתי. המשקאות הבריאים ביותר: מים, חליטות צמחים, מיצים טבעיים וחלב רזה. גם כאן אני חוטאת מעת לעת... אני שותה מהמשקה השחור המוגז והאסור (או בשמו המפורש - דיאט קולה, אבל אל תגלו לאף אחד!)

אפרופו שתייה, פעם פעמיים בשבוע אני נוהגת ללוות את ארוחות הערב שלי בכוס יין אדום. שהרי ידוע שהרסרבטרול שנמצא ביין, מסייע רבות לגוף שלנו ואני אומרת שגם לנפש! לחיים!

זהו, עכשיו אתם יודעים עלי כמעט הכל. לא, אין לי קוריוזים לספר, אבל ההתייחסות שלי לתזונה ששומרת על הבריאות היא בהחלט חצי הכוס המלאה!


תגובות