מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
03/02/12 0:51
38 תגובות

בס\"ד

חשבתי על חצי הכוס המלאה והנה, כשאני מגיע לביקור אצל רפואה יועצת באחד מסניפי קופ\"ח הכללית אני פטור מתשלום עקב אחוזי הנכות הגבוהים שנרשמו לי.

וזה גם חצי הכוס המלאה.


תגובות

צבי היקר,
עדיפה בעיניי איכות-חיים על פני נכות-חיים . זיהיתי בך סממנים של אדם ירא שמיים על כן הריני מציג
בפניך דיאטה מדאורייתא שהפכה את נכות-חיי
לאיכות-חיי. מומלץ מאוד.

דיאטה מדאורייתא:

מעט ורעים הם ימי שני חיי השמנים.
כשהתעביתי מאד בושתי מעצמי ולא ידעתי אנה אוליך את חרפתי.

עכשיו, כשהיתה לי עדנה לעת בלותי, אני יודע לאן להוליך את חדוותי ואני חש להצטלם בכל הזדמנות.

נער הייתי, גם זקנתי ולא ראיתי תוצאות בכל שיטות ההרזיה שניסיתי, עד שחזרתי אחורה 3000 שנה וגיליתי את הדיאטה שנגזרה על בני ישראל
במשך 40 שנות נדודיהם במדבר.

"ליקטו ממנו איש לפי אוכלו, עומר לגולגולת" (שמות טז טו), "ובני ישראל אכלו את המן ארבעים שנה" (שמות טז לה). איש לפי אוכלו, דהיינו איש לפי צרכיו הבסיסיים, בהגבלה של ארבעה ליטרים (עומר),
על מנת שלא ירגיל עצמו להיות זולל וסובא ויימנע מהשמנת יתר, מסוכרת ומשאר תחלואים כתובים ושאינם כתובים.

"והעומר עשירית האיפה הוא" (שמות טז לו),
ללמדם להסתפק ב-4 ליטרים ולא ב-40 ליטרים.
על כן הסתפקו בני ישראל בכלי שקיבולו ארבעה ליטרים "וימודו בעומר ולא העדיף המרבה, והממעיט לא החסיר, איש לפי אוכלו לקטו" (שמות טז יח)
ומנעו עצמם ממנת יתר של פחמימות והשלכותיה הבריאותיות ("וטעמו כצפיחית בדבש" שמות טז לב).
המן הכיל את כל אבות המזון: פחמימות, שומן ("לשד השמן" במדבר יא ח) וחלבון ("וירום תולעים" שמות טז כ) תולעים אינן ניבנות בלא חלבון.

גם מזון מן החי סופק לבני ישראל במדבר
"ויהי בערב ותעל השלו ותכס את המחנה" (שמות טז יג) והפעם בלא הגבלה."כי תאווה נפשך לאכול בשר, בכל אוות נפשך תאכל בשר" (דברים יב כ).

שבת שלום,
ברוך הלוי-סגל
www.fatgetslim.com
bhsegal@017.net.il

רז-בר
03/02/12 13:20

וכל זה כיצד הוא מהווה תגובה לפוסט?

רז-בר
04/02/12 6:06

זו בדיוק הנקודה שחסרה לי
ואתה הובן.

תודה על תגובתך.
רז.

מינרבה1
04/02/12 9:38

מי יתן והשרותים ינתנו חינם, כמו שהיה פעם, מי יתן ווכולנו נהיה בריאים.

danTzvi1
08/02/12 10:53

בס"ד
מינרבה צודק בהחלט.

עכסה
08/02/12 12:13

ברוך הלוי-סגל,
רק עכשיו קראתי לעומק את עקרונות הדיאטה שלך שקיבלה "הכשר" מהתורה,ומצאתי בה סתירות:
מצד אחד אתה מציין את הגבלת מנת העומר לגולגולת בטיעון:"שלא יהא זולל וסובא",ומצד שני אתה מציין את ההיתר לאכול בשר "ככל אוות נפשך"- פה אין חשש לאכילה חסרת רסן? גם לגבי הרכב המזון:אתה טוען שהמן היה מורכב מכל אבות המזון ובכל זאת הוגבלה צריכתו,ואילו הבשר הותר לצריכה חופשית.קודם כל ,דיאטה המבוססת בעיקרה על חלבונים מהחי ידועה כמסוכנת לבריאות,ועובדה שבתורה היתה ביקורת על תאוות הבשר;לעומת זאת ,המן נחשב למזון אידאלי,וההגבלה על צריכתו היתה הן חינוכית והן אמונית:
להרגילם שה' דואג למזונם לספקו מידי יום ואין צורך לאגור מזון אלא לאכול איש כפי צרכיו,ומוסמך בורא האדם לדעת מהי המנה הנצרכת לאדם,לעומת זאת,ההיתר לאכול בשר באופן חופשי היה כדי לגרום להם למאוס בו,ולא משום ערכו התזונתי,למעשה,הוא היה התפשרות של ה' נוכח תאוות העם לבשר.אין ספק שהמן היה המזון האידאלי שהכיל את כל אבות המזון.ברור גם שהמן לא היה דומה ללחם לא בטעמו ולא בהרכבו;אי לכך הוא אינו מהווה מקבילה לפחמימה,ולכן אינו הוכחה לכמות הפחמימות שאתה מסתפק בהן כל יום.

עכסה היקרה,
אני קורא את התנ"ך כפשוטו ולא מסתמך על מדרשים. עומר לגולגולת זה כלי נפח מידתי, 4 ליטר.
לא 400 ליטר נפחו של מקרר מינימלי שממנו עם ישראל ניזון בדורנו ולכן 60 אחוזים מאוכלוסייתנו
נראים כמו מקרר תעשייתי. גוף שארוז במידות גדולות התמלא מאריזה גדולה. מידה כנגד מידה.
אולי הפוסט הבא ישכנע אותך:

דיאטה דלת פחמימות אינה דיאטת חלבונים, כינוי שמדביקים לה מתנגדיה, כי חלבון אינו נספג בגוף מעבר לצרכיו. גוף האדם לא יצרוך יותר מ-1 גרם חלבון ל-1 ק"ג משקל גוף . "הגוף לא מסוגל לספוג יותר מ-30-35 גרם חלבון בבת-אחת" (יעל דרור, תזונאית ספורט "20 פלוס" 14.8.2007 ).

אפשר לאנוס את הגוף לצרוך מנת-יתר של חלבון באריזה פחמימתית. מי שלקה במחלת גאוט (שיגדון) היה יכול למנוע אותה אילו לא טרף מנות-יתר של בשר במנות-יתר של פחמימות. הוא הדין בפגיעה בכליות בגין אכילה מופרזת של בשר ארוז בפיתה, בלחמניה, בבאגט או בכל אריזה פחמימתית שבלעדיה לא יחליק הבשר במורד הגרון.

קצובת פחמימות מדודה מרסנת את הלבלב ומונעת צריכת חלבון ושומן מעבר לדרישותיו של הגוף. מה הם דרישותיו של הגוף? הגוף דורש שלא ישנו את הרכבו הטבעי כמפורט להלן:

59% מים 18% חלבון 18% שומן 4.3% אפר (פרופ' אהרן בונדי "הזנת בעלי-חיים", הוצאת מאגנס, טבלת השוואה בין הרכב כבשים והרכב בני-אדם באחוזים).

1 גרם פחמימות ל-1 ק"ג משקל גוף מבטיח שמירה על הרכב גוף האדם כאמור לעיל, כי כל רכיבי הגוף נצרכים באופן טבעי במידתיות, פרט לפחמימות הנצרכות בלא מידה ובלא שיעור בפקודת הלבלב המציף את תאי הגוף באינסולין התובעני.

הפחמימות העודפות הופכות לשומן והן גם נשאיות של שומן וכפועל יוצא מתמעט החלבון וגם העצם מדלדלת. את התוצאה ניתן לראות בצילום הדמיה ב"ידיעות אחרונות" מ-9.5.10 . בכתבה ממחיש ומפרט ד"ר דרור דיקר את הסיכון לחסימת כלי הדם בלב, סיכון לגידולים בכבד, פגיעה בשלמות המפרקים, ושומן בטני המאיץ סוכרת. צילומי דימות של שתי נשים, האחת שמשקלה 51 ק"ג בנויה לתלפיות, ובשנייה שמשקלה 108 ק"ג רואים בבירור אישה רוויית שומן ומעוטת חלבון, דקיקת עצמות השוקיים המעוותות. הצילומים מאופסנים בארכיון שלי ומי שיש לו אומץ לראות מה שמתרחש בתוך גופו יוכל לקבל אותם ממני בדוא"ל.

ט"ו בשבט שמח,
ברוך

עכסה
08/02/12 13:11

גם אני מתבססת על פשוטו של מקרא.
מה שרציתי לציין ולהאיר את עיניך היא העובדה שהמן לא היה פחמימה והגבלת צריכתו לא נבעה הסיבות תזונתיות;
ובאשר לאכילת הבשר -אתה בעצמך מודה שעודף באכילתו אינו יעיל- כך שמניין הצהרתך שהדיאטה שלך מתבססת על המקורות?
חוץ מזה,אני מברכת על מלחמתך במגיפת ההשמנה,מי כמוך יודע מהם החסרונות של התופעה;אני רק חולקת עליך על כמות הפחמימות היומית המומלצת;לפי דבריך,אדם ממוצע צריך להסתפק ב-60-70 גרם פחמימות ביום שזה פרוסת לחם ותמר או גרוגרת אחת;וזה גם מוגזם וגם בלתי אפשרי!

מינרבה1
08/02/12 18:52

בנוסף, כל יום צצות תיאוריות חדשות, בעצם, חסר לנו הרבה ידע, יותר מדי, כל אחד ינהג לפי הבנתו, אדם בטוח שהוא נוהג כפי שצריך ופתאום....לגנטיקה גם יש מה לומר, כיום בודקים את ענין התורשה עוד בזמן ההריון, פעם זה לא היה.
ניתן להתוות דרך, לספר על התנסויות, ותו לא, היועץ צריך לדעת שמוטלת עליו אחריות שאיננו יכול לעמוד בה, ולכן עדיף שיזהר.

עכסה
08/02/12 19:17

בחזרה לחצי הכוס המלאה- נולדתי מלאה ביחס לחלק מאחיותיי.אף פעם לא הייתי במידה 38 אלא במידה 40 ומעלה ,גם בגיל 16.כבר שנים שאני מנסה דיאטות שונות כדי לרדת במשקל וטרם הגעתי למשקל המיטבי.
החיפוש אחרי דיאטות וגם הנטייה המשפחתית למזון בריא,הדביקו את כל המשפחה מרצון וגם בעל כורכם;
כיום,גם אישי נדבק בטרנד הזה,והשאיפה למזון בריא ומאוזן משותפת לשנינו:אם בעבר אני היא זו שהקפדתי בעיקר על תזונה טבעית,היום שנינו שותפים לכך,כך שגם הנטל מתחלק בין שנינו וגם הזוגיות יצאה נשכרת.

מינרבה1
08/02/12 19:35

טוב ויפה, אבל אסור להגזים, לדעתי
דוקא דיאטנית אמרה לי פעם, שאם אני במשקל טוב, עדיף להשתדל להשאר באותו משקל ולא לנסות להוריד בכוח, הגוף תמיד ישאף לחזור....

עכסה
08/02/12 19:39

ומי שלא מרוצה מהמשקל שלו?
אני שואפת למשקל נעוריי...

לידיעת כל החולקים עלי בקשר למינון פחמימות מינימאלי, אני שמח לבשר לכם שהצעותי התקבלו
בחלקן ע"י המימסד -
23.1.2012



שלום ח"כ אורי אורבך היקר,

מלוא הערכתי להתייחסותך החיובית לפנייתי בנושא מיגור מגיפת ההשמנה.

שמחתי להתבשר שהצעותיי התקבלו בחלקם.

בכבוד רב,

ברוך הלוי-סגל


From: אורי אורבך [mailto:uorbach@KNESSET.GOV.IL]
Sent: Monday, January 23, 2012 11:58 AM
To: 'ברוך הלוי סגל'
Subject: RE: מיגור מגיפת ההשמנה.



שלום רב,

תודה על מכתבך.

משרד הבריאות משלים בימים אלה תקנות לסימון מחודש ויעיל יותר של כל מרכיבי המזון. חלק מהצעותיך יבואו לביטוי בהחלטות המשרד.

בברכה,
אורי אורבך

ח"כ אורי אורבך │הבית היהודי
משכן הכנסת, ירושלים
טל': 02-6408167 │ פקס: 02-6496541

מינרבה1
08/02/12 19:55

יהיה סימון, אז מה ? האם ידוע לך שמה שרשום על המוצרים, לרוב רחק מאוד מהאמת. אין פקוח. רושמים מה שבא להם. רוב האנשים לא קוראים כלל מה כתוב על המוצרים, ואינם יודעים בכלל מדוע הם רשומים.

מה שיעזור, חינולך, הסברה, במקום תכניות בישול על עוגות, תכניות לבישול בריא.

מינרבה1
08/02/12 19:58

עכסה, מותר לשאוף, אבל....האם ידוע לך שהגוף משתנה משך השנים, איני יודעת מהו גילך, אבל ודאי שמת לב שגופו של המבוגר שונה מגופו של הצעיר.

מה לעשות, זה חלק מההתבגרות.

"שואפת למשקל נעוריי"

עכסה היקרה,

הנה השיטה שתמלא את כל משאלותיך:

פרופ' סינתיה קניון, גנטיקאית הנחשבת מספר אחת בעולם בתחום המחקר הגנטי של הארכת החיים קובעת על סמך מימצאי מחקרה, שדיאטה דלת פחמימות מאריכה את חיי האדם ומיטיבה עם בריאותו.
קניון איתנה בדעתה שנאשמת אחת אחראית למחלות הכרוניות המשתוללות כפי שלא קרה בהיסטוריה והיא הפחמימה.

פרופ' סינתיה קניון היא בת 55 ונראית בת 35 . היא נמנעת לחלוטין מסוכר, מקמח ומעמילנים. אין בתפריטה תפוחי אדמה, אטריות, אורז, לחם ופסטה. במקום אלה, מפרטת קניון ממה היא ניזונה: סלטים ללא רוטב, הרבה שמן זית ואגוזים, טונות של ירקות עם גבינות, עופות וביצים, המבורגר ללא לחמניה, דגים, ופירות במשורה.

ד"ר איריס שי, ראש צוות המחקר הבינלאומי שנערך בקמ"ג ופורסם ב-17.7.2008 בעיתון המדעי "ניו-אינגלנד אוף מדיסין" – אורז, תפוחי-אדמה ולחם כבר אינם מרכיב מרכזי בצלחת.

בראיון עיתונאי מפרטת ד"ר איריס שי את תמצית המחקר ב-53 מילים:

"בניגוד לדיאטות בהן נדרשים חישובים, הדיאטה דלת הפחמימות היא מאוד פשוטה, כי הפחמימות יורדות לרמה מינימאלית, וכל מה שאין בו פחמימות הוא לכאורה מותר, כך שמי שעושה את הדיאטה הזו, לא צריך להסתובב כל היום עם מחברת ועט. הרמה המינימאלית שאנחנו צריכים לתפקודי הגוף השונים היא בין 50 ל-60 גרם פחמימות ליום" (ליאם אקשטיין 11.9.06 Nrg‏ מעריב).

מכל מלמדי השכלתי

ברוך הלוי-סגל



עכסה
09/02/12 12:32

אתה מוכן לחתום על תוצאות הניסוי?
אם כן, אני מוכנה לנסות!

מינרבה1
09/02/12 13:11

לאחרונה, מומלץ לא לצרוך מוצרי חלב, רק לתינוקות מומלץ לצרוך חלב ומוצריו.

יש ירקות בהם פחמימת לא מעטות, לסוכרתיים אסור לצרוך אותם, אפילו בחסה יש פחמימות,.
מי זה ליאם אקשטיין ? למה הוא מומחה ?

עכסה היקרה,

בפתיחה לספרי "השמן והרזה מדריך עוקף קלוריות"
כתבתי כמתחייב:

"ההמלצות שבספרי אינן תחליף לביקור אצל רופא.
מומלץ להיוועץ ברופא מוסמך לגבי יישום ההמלצות
שבספר והתאמתם למצבו הבריאותי של הקורא".

לפני הוצאתו לאור של הספר הצגתי אותי לאקדמאים
מן השורה הראשונה, לרבות הדרג המיניסטריאלי,
וקיבלתי את ברכתם לפרסום הספר.

רוצה לראות את הברכות , שלחי לי מייל שלך
ואציג בפניך .

ט"ו בשבט שמח,
ברוך הלוי-סגל







מירי-1
09/02/12 17:39

שלום לעכסה ולמינרבה 1 . שלום גם לך ברוך הלוי סגל . קראתי בעיון את השיחה בייניכם וזה המריץ אותי לכתוב ולספר מה רורה איתי בימים אלה בדיאטה החדשה שלי . גם אני כמו רבים וטובים חוטאת כמה שנים טובות העודף משקל. אני בת 71 בקרוב לכל ימי ניסיתי כמו כולם דיאטות אין ספור . אני לא יודעת בת כמה את עכסה או מינרבה1 . אך מלחמה שלי והנסיון שלי והאכזבות הן רבות שנים . דיאטות קלאסיות , ספירת קלוריות , הקצבה כמה עלי לאכול ביום לא עמדתי בהם וידעתי שלעולם לא אשיג את מבוקשי להוריד 6 ק"ג היה בעזרת גלולה רדיקטול שירדה מהמדפים,ואז ידעתי שוב צריך להיכנס למסגרת קשה כבר ויתרתי אפילו 4 ק,ג לא הצלחתי להשיל . ואני רקדתי שחיתי , התעמלות ויוגה ואירובית במים , המשקל קבוע ללא שינוי. ואז באתר כמוני נחשפתי לאדם יקר ומקסים ולשיטתו . קראתי , שיננתי את השיטה יצרתי איתו קשר ולמדתי להבין ולהפנים את הדברים והיא השיטה שבתה את ליבי , כמה שהכרתי אותה והבנתי אותה יותר היא פשוט התאימה לי ולרצונותי . היא כל כך פשוטה , קלה לישום , ויש בה מבחר ובשפע מזון לבחירה . אני לא רעבה אף פעם , ואם כן רעבה, אוכלת מה שבא ממבחר מתכונים מעוטי פחממות .יש כאן חגיגה של מזונות ללא הגבלה . ,ואני פשוט חוגגת ואוכלת הרבה יותר בריא ונכון ממה שהיה עיד כה . וראה זה פלא התחילה אצלי ירידה יפה , גם שהייתי פעמיים בנופשונים -בתי מלון בארץ ואכלתי בשפע ירדתי במשקל . ואני יורדת יום יום , נשקלת יום יום . מצטערת לומר שלא איכפת לי מה אומרים המקורות על האוכל . היום יוצאים מחקרים כל בוקר וסותרים את מה שאמרו אתמול . אם יש לך ספק בדר הבשר איכלי דגים הם מומלצים . את אחראית על מה שאת מוכנה להכניס לפה . אנחנו כאן והיום מלאי תאוריות וגם עתירי שומנים . הבחירה בידינו מה וכמה לאכול ,ורק איסור אחד פשוט יש לצרוך 60 גרם פחממות ביום . וזה קל מאוד עם העבודה והמתכונים מעוטי הםחממות ברוך עשה את העבודה למעננו לא צריך לספור בעצמנו את הפחממות .לקח לי זמן לשיחות עם ברוך עד שהבנתי כמה קלה הדיאטה הזאת גם אם בהתחלה לא ירדתי לעומק השיטה מיד התחלתי לרדת קרוב ל1 ק,ג בשבוע . והמטרה להגיע למשקל האופטימלי שלי לימי נערותי עוד 10 ק"ג. אני מרגישה מצויין ממשיכה בספורט במים בזמן האחרון הייתי יותר בנופש ובלי כל פעילות גם ירדתי . אז כל מה שטוב ומצליח ו21 שנה של ברוך בשיטה ואישורים ומכתבי תודה מאנשים לברוך הם עובדות טובות בשטח אם ספקנים לגבי הבריאות .מה שבוח הרזיה היא בריאות טובה .

מינרבה1
09/02/12 18:08

מירי היקרה, שמחה שירדת במשקל

נא הציעי לי דיאטה: בלי בשר, בלי עוף, בלי דגים בלי מוצרי חלב, בלי פירות , בלי ירקות עתירי פחמימות.

בתודה מראש

תודה לך מירי היקרה,
ריגשת אותי עד דמעות.
כפי שהתחייבתי אלווה
אותך עד הגרם המיותר
האחרון כשהמטרה
לשוב למשקל עלומיך.
ט"ו בשבט שמח,
ב ר ו ך

עכסה
09/02/12 18:42

אני בעד לנסות מה עוזר לרדת במשקל.ומה גורם לעלייה במשקל;אני מאמינה שזה שןנה מאדם לאדם.כרגע אני בקטע של אגוזים ,פירות יבשים,אבוקדו,לחם שיפון,ביצים,יוגורט וגבינות עיזים;ואילו בשר ודגים אני אוכלת רק בסןף שבוע.הבעיה היא שלאחר ירידה של עשרה קילו נעצרתי;וכל סוף שבוע אני עולה קילו,ולוקח לי כמעט שבוע לחזור למשקל הקודם וחוזר חלילה.אם יש ארוע או חג אני יכולה לעלות אפילו שני קילו,במילים אחרות אני תקועה.
יכול להיות שאני צריכה להפריד פחמימות ;לוותר לחלוטין על לחם -לא מומלץ!יש גם ערך רב לשיבולת שועל;על אורז אין לי בעיה לוותר.על תפוחי אדמה יהיה קשה לי לוותר,אבל אני יודעת שהם אינם בריאים על פי הרפואה הסינית;על פירות אני לא ממש "מתה",אני מוכנה לצמצם את הלחם לשתי פרוסות ביום ולהגביר
 

עכסה
09/02/12 18:49

את אכילת האגוזים והירקות,אני לא מוותרת על הביצה היומית ,אני רוצה לנסות בהמלצת דינה רלט להימנע מדברי חלב,ולראות אם זה ייתן לי דחיפה להמשך הירידה במשקל.
לפי שיה,אינני מעוניינת ךאכול בשר ודגים בימי חול.
אבל אני חוזרת ואומרת:אני בשלב של בדיקות וניסויים.

מירי-1
09/02/12 20:21

עכסה ומינרבה ,אתן מזכירול לי את עצמי ואת נסיונותי בתחום ההרזיה . הלך הרוח והחשיבה שלי היתה מקובעת בדיאטות שמונות קלוריות , או הפרדת מזונות מינרבה זהו שלא הבנת את מה שאני גם בהתחלה לא הבנתי ובדקתי תכולת פחממות בכל מוצרי מזון . זהו שבתוכנית הזאת את אוכלת שפע ומבחר של ירקות לסלטים לפשטידות כמו כן דגים עופות ללא הגבלה וגם גבינות ללא הגבלה . איך זה יכול להיות גם אני לא הבמתי והקשתי ושאלתי וקיבלתי תשובות, אם תאכלי רק 60 ג"ר פחממות הלבלב והגוף יפרישו את העודף וכך קניתי את הסיפרון שיש בו מתכונים ל60 ג"ר פחממות ביום והיתר חופשי דגים גבינות בשר עופות . זה הסוד הגדול של התוכנית .אצלי זה עבד מיד . בתי הצעירה התלהבה מהשגי וכבר הודיעה לי שירדה בשבוע וחצי 1.5 ק"ג.. היא בת 34 וכמעט ויתרה על מאמצים לרדת במשקל . אז בנות
אנחנו כאן לעזור אחד לשני ואני אשמח אם תרמתי ולו במעט לחשיבה חדשה .

מירי-1
09/02/12 20:45

עכסה בקשר לחלב ומוצרי חלב לא שמעת שהם מרזים ? ולא שמעת שהם לא לבני אדם בכלל והם שורש מחלות אסטמה ,?ומי אמר שהתוכנית של ברוך היא עתירת חלבים
,אין חובה לאכול מה שלא אוהבים מכל המבחר שיש בתוכנית להציע . זה פשוט לא יאומן חופש לבחירה ,יש מינון לפרי אחד בלבד כי זה נכלל בקצבת 60 הפחממות . את ההסברים והתהיות והקושיות אפשר לפנות לברוך , הוא מלווה אותי בכל שאלה אם אני נתקלת בה . אדם פתוח שש לתמוך ולהדריך בלי כל תמורה ,לא צריך לותר על ביצים .אני כל חיי נמנעתי מחביתות ,טיגון היה מחוץ לתחום . שקדים חס וחלילה . והיום אני מתענגת עליהם , מרשה לעצמי שמן זית בסלטים . וראה זה פלא רזיתי , ואני ממשיכה מקווה שעזרתי

מינרבה1
09/02/12 20:49

מירי,

אני צמחונית, איני אוכלת:עופות, בשר, דגים, ביצים, בנוסף מוצרי חלב.
בנוסף איני מבשלת.
בנוסף, איני זקוקה לדיאטה, סך הכל מנסה לשמור על המשקל.

כל אחד ושיטותיו ונסיונו.
נסי לקרוא גם באתר של מנדוזה.
לנסות חייבים ומותר

עכסה
10/02/12 0:23

ידוע שדיאטת חלבונים עוזרת לרדת במשקל,אבל גם ידוע שהיא מזיקה לבריאות בגלל עודף הזרחן;אני מעדיפה לנסות הפרדת פחמימות מחלבונים ולא אכילת חלבונים מהחי ללא הגבלה;אינני רוצה להזיק לעצמי ולפגוע בבריאותי.
אני מסכימה שיש שפע של תחליפים לפחמימות;באותה מידה יש שפע חלופות לחלבונים מהחי.לדעתי,המזון האופטימאלי הוא הירקות ומיני האגוזים והקיטניות.
מינרבה,אם את צמחונית,את יכולה בהחלט לספק לעצמך את אבות המזון מאגוזים,שקדים,טחינה,אבוקדו,לחם מלא,והמון סלטים.סלט ירקות גדול עם שומשום ,גרעיני חמניה,דלעת,שקדים,אגוזים,עם שתי פרוסות לחם מלא מרוח באבוקדו או טחינה מהווה ארוחה מזינה,טעימה ומשביעה.
אם תאכלי ארוחה כזו בצהריים,תוכלי להסתפק בארוחות קטנות בבוקר ובערב כגון דיסת קווקר על בסיס חלב סויה או אגוזים.יש חלבים נוספים כמו חלב אורז ועוד חלבים צמחיים.כמו כן את יכולה לאכול פירות או פרוסות מרוחות במזולה או ויקול וממרחים מתוקים כמו ריבות פרי ללא סוכר,דבש,סילאן,חמאת שומשום,ממרח חרובים,שקדייה ועוד.תאמיני לי,את לא תהיי רעבה,וגם לא תשמיני.בדיאטה מהסוג הזה אין חלבונים מהחי בכלל,כך שזה עונה על דרישותייך.
אני אישית,מתכוננת לנסות את הוצאת מוצרי החלב מהתפריט,ייתכן שלפי שעה אשאיר את היוגורט,ואני רוצה לראות אם זה יאיץ את הירידה שלי במשקל.מה שבטוח הוא שלא אסבול מרעב,ואני גם בטוחה שארגיש יותר חיונית.

עכסה היקרה,

אני מעדיף להסתמך על המדעים המדוייקים ולא
על שמועות ומיתוסים. מכל מלמדי המלומדים השכלתי.

דיאטה דלת פחמימות אינה דיאטת חלבונים

דיאטה דלת פחמימות אינה דיאטת חלבונים, כינוי שמדביקים לה מתנגדיה, כי חלבון אינו נספג בגוף מעבר לצרכיו. גוף האדם לא יצרוך יותר מ-1 גרם חלבון ל-1 ק"ג משקל גוף . "הגוף לא מסוגל לספוג יותר מ-30-35 גרם חלבון בבת-אחת" (יעל דרור, תזונאית ספורט "20 פלוס" 14.8.2007 ).

אפשר לאנוס את הגוף לצרוך מנת-יתר של חלבון באריזה פחמימתית. מי שלקה במחלת גאוט (שיגדון) היה יכול למנוע אותה אילו לא טרף מנות-יתר של בשר במנות-יתר של פחמימות. הוא הדין בפגיעה בכליות בגין אכילה מופרזת של בשר ארוז בפיתה, בלחמניה, בבאגט או בכל אריזה פחמימתית שבלעדיה לא יחליק הבשר במורד הגרון.

קצובת פחמימות מדודה מרסנת את הלבלב ומונעת צריכת חלבון ושומן מעבר לדרישותיו של הגוף. מה הם דרישותיו של הגוף? הגוף דורש שלא ישנו את הרכבו הטבעי כמפורט להלן:

59% מים 18% חלבון 18% שומן 4.3% אפר (פרופ' אהרן בונדי "הזנת בעלי-חיים", הוצאת מאגנס, טבלת השוואה בין הרכב כבשים והרכב בני-אדם באחוזים).
1 גרם פחמימות ל-1 ק"ג משקל גוף מבטיח שמירה על הרכב גוף האדם כאמור לעיל, כי כל רכיבי הגוף נצרכים באופן טבעי במידתיות, פרט לפחמימות הנצרכות בלא מידה ובלא שיעור בפקודת הלבלב המציף את תאי הגוף באינסולין התובעני.
הפחמימות העודפות הופכות לשומן והן גם נשאיות של שומן וכפועל יוצא מתמעט החלבון וגם העצם מדלדלת. את התוצאה ניתן לראות בצילום הדמיה ב"ידיעות אחרונות" מ-9.5.10 . בכתבה ממחיש ומפרט ד"ר דרור דיקר את הסיכון לחסימת כלי הדם בלב, סיכון לגידולים בכבד, פגיעה בשלמות המפרקים, ושומן בטני המאיץ סוכרת. צילומי דימות של שתי נשים, האחת שמשקלה 51 ק"ג בנויה לתלפיות, ובשנייה שמשקלה 108 ק"ג רואים בבירור אישה רוויית שומן ומעוטת חלבון, דקיקת עצמות השוקיים המעוותות. הצילומים מאופסנים בארכיון שלי ומי שיש לו אומץ לראות מה שמתרחש בתוך גופו יוכל לקבל אותם ממני בדוא"ל.

פרופ' סינתיה קניון, גנטיקאית הנחשבת מספר אחת בעולם בתחום המחקר הגנטי של הארכת החיים קובעת על סמך מימצאי מחקרה, שדיאטה דלת פחמימות מאריכה את חיי האדם ומיטיבה עם בריאותו.
קניון איתנה בדעתה שנאשמת אחת אחראית למחלות הכרוניות המשתוללות כפי שלא קרה בהיסטוריה והיא הפחמימה.

פרופ' סינתיה קניון היא בת 55 ונראית בת 35 . היא נמנעת לחלוטין מסוכר, מקמח ומעמילנים. אין בתפריטה תפוחי אדמה, אטריות, אורז, לחם ופסטה. במקום אלה, מפרטת קניון ממה היא ניזונה: סלטים ללא רוטב, הרבה שמן זית ואגוזים, טונות של ירקות עם גבינות, עופות וביצים, המבורגר ללא לחמניה, דגים, ופירות במשורה.

שבת שלום,
ברוך הלוי-סגל
bhsegal@017.net.il
www.fatgetslim.com


מינרבה1
10/02/12 10:45

ושוב....
רבים צמחונים - אגי משעלי כתבה על המשאיות שמובילות עופות לשחיטה, הזכיר לה את השואה.
רבים טוענים כיום שמוצרי חלב נועדו רק לילדים.
הם מזיקים למבוגרים.
מאיפה אתה יודע מה גב' קניון אוכלת ? אולי היא משקרת ?
היא נראית טוב, אולי עשתה ניתוחים פלסטיים ?
המבורגר ? כידוע זה עשוי מ...מוטב לא לדבר על כך.

ברוך, אתה רשאי להאמין במה שאתה רוצה, כל הכבוד לך, אבל לומר שכל זה מדעי....רחוק מהאמת.
אף אחד אינו יודע מדוע יש מחלות כרוניות רבות, מי שטוען שהוא יודע הוא משקר ומטעה.
כל יום מחקרים, תרופות ומה לא, הכל בגדר ניסויים.
לא אחת מתברר שהתרופות החדשות מסוכנות לבריאות.
מאחלת לך שתמשיך להיות בריא ופעיל עד 120 , יחד עם אשתך, אבל תפסיק ליעץ, אינך מומחה, ואין לך מספיק ידע.
אין להשוות בעלי חיים לאנשים.
שבת שלום

מירי-1
10/02/12 11:05

ברוך יקר
אני סומכת על ההשקעה שעשית בעבודה רבה ומנסיונך רב השנים וגם כעובד משרד הבריאות ,בוגר קורס לתברואת חלב .גידלת בעלי כנף צאן ובקר ונהירים לך רזי הפיטום וההרזיה ניסיתי דיאטות רבות ,אז מדוע לא לנסות עוד אחת ?ואני חושבת שזו קלה מאוד בשבילי מרזה ובריאה ואני בטוחה שאגיע אל מטרתי בזכותך . ותודה לך על כך

מירי-1
10/02/12 11:23

מינרבה יקרה
גם בעלי טוען שהתוכנית לא מדעית בעלי הוא פסימי מטבעו חיינו המשותפים 50 שנה יחד וזה כנראה מתאזן באיזה מקום כי האמון שאני נותנת לדברים ולאנשים בחיי האופטימיות הטיבעי שלי עשתה לי רק טוב בכל חיי שלא היו סוגים בשושנים .אני אדם שמח ומודה על כל מה שאני .אך יחד עם זאת אני לא הולכת אחרי דברים ביניים עצומות .והעולם שלנו אכן מלא ניגודים והשערות וכל אחד יקח ממנו מה שמתאים וטוב לו .וגם עם עובדות אין להתווכח עד שיוכח אחרת ,אני מאמינה -אמרתי כבר שאני חצי הכוס המלאה ? אשרי וטב לי !
שבת שלום

עכסה
10/02/12 11:55

ברוך,שוב אני מוצאת סתירה בדבריך:אם גוף האדם אינו סופג יותר מגרם חלבון לכל קילוגרם ממשקלו,אזי כמות החלבונים היומית הנדרשת שווה לכמות הפחמימות-50-60 גרם ביום,ולא כמות בלתי מוגבלת כפי שאתה טוען.ותפסיק להאשים את הפחמימות בכך שעודף שלהן הופך לשומן;החלבונים מהחי כבר מכילים בעצמם שומן רווי מזיק לאין ערוך מהפחמימות.
ותפסיק לצטט את דברי פרופסור אהרון בונדי לגבי הרכב גופה של כבשה;לפחות תשמיט את הרכיב "אפר";עד כמה שידוע לי האדם אינו כבשה;גם הדמיון בין האדם לקוף אינו הופך אותנו לקופים. 
אני ממליצה לקרוא את הספר מחקר סין בהוצאת פוקוס ולהזדעזע מהנזקים והמחלות שגורמת התזונה המערבית עתירת החלבונים מהחי.נכון,אני מסכימה שגם התזונה המודרנית המתבססת על מזון מעובד וכן המיצים הממותקים גורמים להרבה מחלות,אבל לא פחות גרוע הוא עליית צריכת החלבונים מהחי,מה שלא היה כמותו בחברות המסורתיות בעבר.

מירי היקרה,
אני סומך על נחישותך לשוב למשקל נעוריך ואני סומך את ידי על המדעים המדוייקים ומיישר קו עם המחקרים העדכניים שהוכיחו את עצמם.

אני שמח שקיבלתי את ברכתו של שר הבריאות בנוסח זה: "הרשה לי לברך אותך על היוזמה ועל היצירתיות".

אני שמח שקיבלתי את ברתו של פרופ' יונתן הלוי
שקרא את ספרי, הפיק ממנו תועלת וכתב לי כך:
"אשתמש בחומר הכלול בו".

העיקרון המנחה גידול כבשה הוא, להרכיב את מזונה לפי הרכב גופה, שהוא זהה להרכב גופו של האדם (פרופ' אהרן בונדי, "הזנת בעלי-חיים", הוצאת מאגנס, האוניברסיטה העברית, ירושלים, טבלת השוואה בין הרכב כבשים והרכב בני-אדם באחוזים).

העקרון המנחה גידול בני-אדם עפ"י הספרות המקצועית הוא, צריכת 30% שומן, 10% חלבון ו-60% פחמימות, בלי קשר להרכבו הטבעי של גוף האדם, בכפיפות לפירמידת המזון מבית-מדרשו של משרד החקלאות האמריקאי.

הרכב גופו של בן-אדם לפי פרופ' אהרן בונדי הוא כדלהלן:

59% מים, 18% חלבון, 18% שומן, 4.3% אפר .

אם כל זה לא מדעי אז מה מדעי?

המחקר הבינלאוי שבוצע בקמ"ג בראשותה של ד"ר איריס שי קובע כי 50-60 גרם חלבון הם הרמה המינימלית לתפקוד גוף האדם ומי שעושה דיאטה דלת פחמימות מוריד את רמת הפחמימות למינימום
ההכרחי וכל מה שאין בו פחמימות חופשי. השאלה שהפנו אלי עושי הדיאטה דלת הפחמימות כיצד מבצעים את ממצאי המחקר הנ"ל ומה אוכלים.
התשובה לכך 88 מתכונים שתמצאו בבלוג שלי.

המחקר הבינלאומי בראשותה של ד"ר איריס שי
הוא מדעי ומי שלא רוצה להסתמך עליי שיסתמך
על המחקר הנ"ל שקיבל הכרה בינלאומית.

עכסה היקרה,

"אפר" זה עצם. צר לי שלא התעמקת בכתוב
כפי שהתעמקו בספרי אקדמאים מן השורה
הראשונה, כולל הדרג המיניסטריאלי, שאלמלא
ברכתם לא הייתי מוציא את הספר לאור.

באשר לחוכמת המזרח, קראי את הספר
"ריפוי או פיתוי" ותופתעי. חפשי בויקיפדיה.

מאחל לך לשוב למשקל נעוריך בכל שיטה
שתבחרי.

שבת שלום
ב ר ו ך

מינרבה1
10/02/12 13:15

מס' הערות:

פרופ' סינתיה קניון היא עוסקת בגנטיקה, יש קצת הבדל בין להיות דיאטנית ולהיות גנטיקאת

רוב המחקרים שברוך מזכיר ישנים, חלקם כבר מיושנים

יש הבדלים בין בני אדם ובעלי חיים, הניסויים הם לרוב על בעלי החיים, מסבות ידועות, ולא תמיד עובדים על בני האדם.

להיות עובד של משרד הבריאות....קשה לומר שמשרד הבריאות ממלא את תפקידו כיאות.

מזון בשפע קיים, אבל באיזה מחיר, הכל מלא צבעים, חומרים שונים ומשונים, ירקות בלי טעם ובלי ריח, מה שכתוב ביחס למרכיבים, הכל לא מדויק, הפיקוח לקוי, מי כמו ברוך יודע על כך.

מינרבה1
10/02/12 21:31

לברוך, מה דעתך ?

נקניקיות מעלות סיכון לסרטן הלבלב
Tweet
מחקר: צריכה יומיומית של בשרים מעובדים כמו נקניקיות ובייקון מעלה את הסיכון לסרטן הלבלב
15.01.12 מאת : אלה הר-נוי
נקניקיה ביום מעלה את הסיכון לסרטן הלבלב ב- 19%(צילום: Shutterstock)
נקניקיה ביום מעלה את הסיכון לסרטן הלבלב ב- 19%(צילום: Shutterstock)
חדשות נוספות
התרופה מטפורמין מפחיתה נזק בתאים הקשור לתהליכים סרטניים (צילום: Shutterstock)
09.02.12
תרופה נפוצה לסוכרת מגנה מפני סרטן ...
אוכלים יותר כדי לגרום לאחרים להרגיש בנוח (צילום: Shutterstock)
09.02.12
אוכלים כדי לרצות אחרים ...
לחם - אויב גדול של לחץ הדם (צילום: Shutterstock)
08.02.12
המקור הגדול ביותר למלח בתזונה – לחם ...
החלפת המנה היומית של בשר אדום בעוף הורידה את הסיכון לשבץ ב- 27% (צילום: Shutterstock)
06.02.12
בשר אדום מעלה סיכון לשבץ...
תותים, יין אדום ותה עשירים בפלבנואידים (צילום: Shutterstock)
05.02.12
סוכרתיות? אכלו תותים, שתו יין ...
העלייה בשכיחות סרטן בלוטת המגן נובעת בעיקר מעליה בסוג הגידול הקל יותר: סרטן פפילרי (צילום: Shutterstock)
01.02.12
עליה בסרטן בלוטת המגן...



בשרים מעובדים כמו נקניקיות, בייקון ונקניקים עשויים להעלות את הסיכון לסרטן הלבלב. לכל מנה של 50 גרם בשר מעובד ביום – למשל שתי רצועות בייקון או נקניקיה – הסיכון היחסי לסרטן הלבלב עולה ב- 19%. כך מצא מחקר חדש שפורסם בכתב העת British Journal of Cancer.



למונח "סיכון יחסי" חשיבות רבה בהקשר זה, בגלל שבפני עצמו, הסיכון לפתח סרטן הלבלב נמוך מאוד. בסופו של דבר, הסיכון האבסולוטי לחלות בסרטן הלבלב, גם אם אוכלים בשרים מעובדים, הוא נמוך.



מספר מחקרים הצביעו על קשר בין בשר אדום לסרטן המעי הגס. במחקר הנוכחי חוקרים מהמוסד Karolinska שבשטוקהולם ביקשו לבדוק אם קיים קשר בין צריכת בשר גם לסרטן הלבלב. לשם כך החוקרים ביצעו סקירת מחקרים (מטא-אנליזה) שכללה 11 מחקרים שכללו יחד 6,643 חולי סרטן הלבלב.



בתחילה הם מצאו כי אכילה של לפחות 120 גרם ביום של בשר אדום – מה שמהווה מנה סטנדרטית – נקשרה לסיכון מוגבר יחסי של 13% למחלה, אך לממצאים לא הייתה משמעות סטטיסטית.



אבל, כאשר הממצאים הוערכו על-פי תת קבוצות, המנה היומית הזו של בשר אדום נקשרה עם סיכון מוגבר ב-29% לסרטן הלבלב בגברים. בקרב נשים לא נמצא קשר בין צריכת בשר אדום לסרטן הלבלב.



בשר מעובד נקשר לעליה משמעותית לסרטן הלבלב בכל המשתתפים. לכל מנה יומית סטנדרטית של 50 גרם, הסיכון היחסי למחלה עלה ב- 19% בהשוואה לאנשים שכלל לא אכלו בשר מעובד. באנשים הצורכים כמות כפולה של בשר מעובד (100 גרם) הסיכון המוגבר קופץ ל- 38%.



לדברי החוקרים, העלייה הזו בסיכון כנראה קשורה לרכיבים בבשרים המעובדים כמו ניטרטים, שמצאו כי הם מסרטנים ומעודדים סרטן הלבלב בבעלי חיים. יחד עם זאת, נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע כי בשר מעובד אכן מעלה את הסיכון לסרטן הלבלב.





גם למידת העשייה של הבשר השפעה על הסיכון לסרטן



British Journal of Cancer advance online publication 12 January 2012; doi: 10.1038/bjc.2011.585



עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

מינרבה1
11/02/12 18:06

מתכונים רבים - חינמיים

ברוך, אולי תכניס אותם לספרך ?