מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

אשפוז בהדסה

26/05/14 11:31
8 תגובות

הי יתכן שאתאשפז בהדסה מבוגרים האם יש. מישהו שיכול לספר איך מתנהל האשפוז שם? מה צריך להביא וכו מה סדר היום? איך מתבצעות השקילות ,אני מכירה את ההתנהלות בתה"ש האם זה דומה? תודה מראש!


תגובות

Nothing
26/05/14 12:42

אני אשמח לספר לך. הייתי שם כמעט תשעה חודשים ויש לי הרבה דברים טובים לאמר. זאת הייתה חוויה מתקנת אחרי תל השומר. כתבי לי בפרטי.

Tt1
15/07/19 10:55

היי את יכולה לכתוב לי בבקשה.? ממש מממש אשמח גם לדעת. בנוסף לכך, אני חדשה באתר ולא יודעת ככ איך משתמשים

קאמיי
18/04/20 12:52

הייי, אשמח אם תוכלי לכתוב לי גם לגביי האשפוז שם, מה התוכנית שם? מה קו המחשבה הכללי, איך הצוות?... מכירה את ההתנהלות הנוראית בתל השומר... במה ואם זה שונה..? אם תוכלי לכתוב לי בימים הקרובים אשמח מאוד!!!!! אני לא כל גל מכירה את האתר, את יכולה במייל או הודעה בטלפון ?

כולינה
26/05/14 15:13

היי רקפת... אני הייתי שם בדיוק אתמול, הבאתי לשם בקשה לאשפוז... הרבה הרבה יותר טוב מ... להביא הכל, כמו בתל השומר רק שאין שם מכונת כביסה. בהצלחה ותעדכני!

מאיה42
26/05/14 15:15

מה ההבדל בין הדסה לתל השומר? ( מלבד המרחק ממי שגר באיזור המרכז חחח )

Nothing
26/05/14 15:42

החלטתי בכול זאת לכתוב משהו כללי על האשפוז בהדסה לטובת מי שזה יכול לעזור לה. אז ככה... האשפוז הוא ביחידה להפרעות אכילה שנמצאת בתוך המחלקה הפסיכיאטרית. בנות היחידה משתתפות בחלק מהפעילות הכלל מחלקתית ויש גם קבוצות בנפרד. יש טיפול פסיכולוגי פעמיים בשבוע לחמישים דקות. שיחה שבועית עם הדיאטנית (אם יש צורך במשהו דחוף אפשר גם יותר. יש גם טיפול פרטי באומנות עם מטפלת מדהימה. (לא לכולן כי יש מספר מקומות מוגבל אבל אם רוצים אפשר לבקש). הפסיכיאטרית מדהימה. אנושית, מקצועית, סבלנית ובעיקר נגישה. היא נמצאת כמעט כול יום ואפשר לדבר איתה הרבה. יש יעד משקלי למי שמגיעה בתת משקל וזה bmi 19 שזה קצת יותר נמוך מבתהש. יש ארבע ארוחות חובה ביום ועוד שתיים בחירה. חצי שעה לכול ארוחה. אחרי ארוחות עיקריות יש שעה וחצי השגחה ואחרי ארוחות ביניים יש שעה. בגדול המטרה של האשפוז היא לייצב גופנית, נפשית ותפקודית. המטרה היא לקדם לכיוון של שיקום וחזרה להשתלבות בקהילה. התוכנית נבנית לכול אחת באופן אישי בהתחשב בצרכים הייחודיים שלה. האשפוזים לרוב ארוכים יחסית כיוון שהעבודה היא יסודית. כדי למנוע מצב של חזרה לאשפוזים נוספים מנסים לעשות עבודה משמעותית וזה לוקח זמן. גם העלייה במשקל היא איטית יותר ולרוב לא מגיעים לתפריטים גבוהים כמו במקומות אחרים. היא מבוססת על שלבים שמראים על התקדמות ועמידה ביעדים השונים. בגדול הצוות קשוב וסבלני ואם הם רואים מוטיבציה הם יעשו הרבה כדי לעזור. החלק הקשה במחלקה הוא המקרים האחרים שיש שהם לפעמים קשים אך מצד שני גם יש הקלה בזה שזו מחלקה פסיכיאטרית והטיפול הוא במכלול ולא בצורה מבודדת בהפרעת האכילה (שלרוב מלווה גם בדברים אחרים) ההשגחות הן לא הרמטיות ולכן צריך לרצות להיעזר בצוות. אני מאמינה שאם יש רצון אפשר מאוד להיעזר. יש אוכל חופשי במחלקה וזה יכול להיות מכשול למי שיש לה בולמוסים. קשה לי להתייחס לזה כי זה לא קיים אצלי אבל אני יודעת שהיו בנות כאלה והן אמרו שזו הכנה לחיים האמיתיים.

מאיה42
26/05/14 18:05

ומה קורה לבולמיות שמגיעות במשקל תקין? מקפידים שהן לא יעלו עוד יותר ? הרי יש את העניין הזה של אגירת נוזלים שמי שמקיאה כל הזמן ובתכיפות גבוהה ואוכלת פתאום כמה ארוחות ביום היא מעלה בבום במשקל אפילו 3 ק"ג.. אז איך דואגים לאזן את זה? או להוריד את זה? הם נענים לרצון של המטופל אם נניח ירצה להוריד 2 ק"ג במהלך האישפוז? יעזרו לו במצב נכון וטוב?

Nothing
26/05/14 19:06

בגדול הם גמישים כול עוד זה לא קולות חולים. הם מתאימים את התוכנית והיעדים לכול אחת באופן אישי.