מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותחיסון לשלבקת חוגרת - מה תופעות הלוואי?

חיסון לשלבקת חוגרת - מה תופעות הלוואי?

תמי
29/06/14 13:00
12 תגובות

שלום



אני בת 62 ומודעת לנושא שלבקת חוגרת שיש כעת בכלי התקשורת



רציתי לברר האם מומלץ לעשות את החיסון ומה תופעות הלוואי שלו



תודה



תגובות

dvora30
30/06/14 9:53

אשמח לשמוע מידע 

סימה-לבני
01/07/14 9:07

שלום רב,

 

כהתחלה, אני מפנה אתכן לכתבה שפורסמה ב YNET וממנה עולה שהחיסון מיועד לבני שישים ומעלה. בכללית ניתן כחלק מהביטוח הרגיל, ובשאר הקופות כחלק מהביטוחים המשלימים. לפי הכתבה.

 

לקישור לכתבה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4480110,00.html

 

בתגובה הבאה תמצאו מידע על תופעות הלוואי של החיסון ZOSTACAX כפי שמצאתי במיקרומדקס והוספתי גם קישור מתאים למידע מחו"ל.

 

בברכה,

סימה לבני

רוקחת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי

www.mypharmacist.co.il 

סימה-לבני
01/07/14 9:19

שלום רב,

 

לשאלתכן לגבי תופעות הלוואי, אז להלן רשימת תופעות הלוואי הנפוצות כפי שמצאתי במיקרומדקס:

1. תופעות עוריות כמו אדמומית וכאב באתר ההזרקה אצל כמחצית ממקבלי החיסון, תגובות כמו של הוירוס עצמו , התנפתחות באתר ההזרקה (26-40%)

2. תופעות במערכת העכול - כאבי בטן, עצירות, שלשול, אובדן תאבון בחילות והקאות בכאחוז אחד מהמטופלים.

3. נפיחות בבלוטות (1% ויותר)

4. כאבי שרירים, צואר תפוס (1% ויותר)

5. כאבי ראש (1% ויותר)

6. דלקות אזנים, תחושת עצבנות, רגישות יתר, שעול, זיהום בדרכי נשימה ןעייפות. כלם מדווחים ב 1% מהמטופלים.

7. חום (1.8 עד 15%)

 

למידע נוסף על תופעות לוואי של Zostavax הכנסו לקישור הזה:

http://www.rxlist.com/zostavax-side-effects-drug-center.htm 

בברכה,

סימה לבני

רוקחת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי

www.mypharmacist.co.il

אפרת_זיו
01/07/14 9:25

1. תודה

2. אני עם אוסטופורוזיס יש השגות לגבי הקשר בין החיסון למצבי?

3. איני יודעת או שואלת לגילך אך אם את בגיל מעל 60 או היית - היית מתחסנת?

תודה

סימה-לבני
01/07/14 10:16

שלום רב,

 

לגבי אוסטאופורוזיס, אין אזהרה מיוחדת.

כדאי שתתייעצי עם הרופא המטפל שלך לאוסטאופורוזיס אם יש לך כזה.

לגבי מה שאני הייתי עושה, אז מאחר שאני בת 59 יש לי עוד שנה לקבל החלטות, אבל גם בעבר נהגתי לקבל חיסונים או להציע אותם לילדים שלי, רק כאשר קופות החולים החליטו שהחיסונים מספיק בטוחים, ומספיק יעילים כדי להכניס אותם לסל.

מכאן שאם את ב"כללית", לפי הכלל הזה, את יכולה כבר היום לבקש ולקבל את ה Zostavax כחלק מהסל שלהם, ומאחר שאני במכבי, והם עדין לא הכלילו את ה Zostavax בסל הכללי (על פי מה שכתוב ב YNET), אני אחכה שהם יקבלו את ההחלטה המתאימה, ואפעל על פיה.

בניגוד להרבה אחרים, אני חושבת שיש לנו מערכת רפואית טובה בארץ, ושהשיקולים בה הם בחלק הניכר של המקרים מאד ענייניים ולטובתנו.

בברכה,

 

סימה לבני

רוקחת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי

www.mypharmacist.co.il

dvora30
01/07/14 14:36

סימה לבני,

תודה גדולה על המידע.

אילו לא היו פרסומות אודות המחלה לא הייתי מעלה אותה בדעתי.

דבורה

shiraz
03/07/14 7:26

"אילו לא היו פרסומות אודות המחלה לא הייתי מעלה אותה בדעתי". וזה בדיוק מה שחברת מרק, יצרנית החיסון, בנתה עליו. הרי אסור לפרסם תרופות או חיסונים שאינם בסל הבריאות באופן ישיר עפ"י חוק, אז דוחפים אותם לציבור בדרך עוקפת. בשורה התחתונה השכיחות של שלבקת חוגרת בארץ היא נמוכה, הסיכוי שתלקי בה נמוך בהתאם והסיכוי שתפתחי את הסיבוכים שאותם רוצה למנוע החיסון - עוד יותר נמוך. בדיוק מהסיבה הזו, מן הסתם, לא שמעת על המחלה.

אציין שאני *תומכת* בחיסונים וברפואה קונבנציונלית, אבל מתנגדת למדיקליזציה ולמהלכי שיווק אגרסיביים של חברות תרופות שאין בהם דבר וחצי דבר עם בריאות הציבור, אלא יותר עם בריאות הרווחים שלהן.

dvora30
03/07/14 7:40

שירז,

תודה על הדברים שכתבת,

אכן בזמן האחרון יש כל מיני"הפחדות" מכל מיני מחלות

נשאלת השאלה האם הכל מותר בפרסום...

אולי צריך איזשהו גוף שיפקח על הפרסומות

יום נעים ובריאות

רותי-פ
04/07/14 19:59

קיבלתי את החיסון ולא היו שום תופעות לואי .לאור העובדה שלאחרונה סבלתי מהתקף שלבקת חוגרת קל כנראה שמחתי מאד שיש חיסון .העלות לא זולה כלל.גם בכללית עולה 400 שח למושלם

לארי-1
07/07/19 0:39

שלום יש לי שלבקת חוגרת כשבוע למרות שקיבלתי חיסון בסוף אפריל 2019 מקבל כרגע מישחה בשם אפלומיצין 3 פעמים ביום,עדיין לא פרץ כאב,העם צריך לפרוץ כאב כשהגירוי בעור יחלוף?החיסון שקיבלתי יעזור ואיזו עוד תרופה עליי לקבל

                                                                                                                   תודה -  לארי

גדית
04/02/24 21:52

האם יתכן שאחרי החיסון יופיע פצע אדום וכואב בחזה כמו ש שלבקת חוגרת?

גדית
05/02/24 0:01

עכשו כבר יש לי יותר פצעונים וכאבים   לאחר שקבלתי חיסון לשלבקת חוגרת איך מטפלים??