מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
תמי

תמי

מנהל קבוצה
15/05/12 13:12
5 תגובות

jחברים יקרים, אני מצרפת כאן את 10 הדברות למובילי קהילה, כמה עצות טובות שיכולות לסייע לכם בהתמודדות עם התפקיד. תודה ענקית לערן על העצות החכמות והנפלאות, אנא הרגישו חופשי לשאול ולהעיר. מי שרוצה לקבל את המסמך למייל האישי אנא יודיע לי ואשלח לו.





עשרת הדברות למובילי הקהילות באתר \"כמוני\"

יתרונות העולם האינטרנטי יכולים לאפשר לכלל האנשים עם מחלות כרוניות לקבל גישה למידע ולתמיכה. שיתוף המידע וקבלת עצות מבעלי ניסיון מאז ומעולם עזרו לאנשים להתמודד עם אתגרים.

בעזרתכם, יקבלו הגולשים ערך מוסף, כזה שלא יכול להתקבל ע\"י אף חוקר או מומחה, אשר יעזור להם לצאת מן הבדידות, לראות את הדברים מנקודת מבט מנוסה יותר, לפתח תקווה ולהרגיש טוב יותר.

לאור הידע הגובר בין הקשר גוף-נפש וחשיבות התמיכה בטיפול במחלות כרוניות, תודה לכם שבחרתם לקחת חלק בשיפור איכות חייהם של רבים כל כך, הזקוקים לכך.

לידע והניסיון האישי שלכם אין תחליף ולכן הנה כמה עצות שיאפשרו את העברת המסרים וקבלתם ע\"י הפונים באופן כזה שיוכלו לעזור ולעודד כמה שיותר חברים בקהילה:

1. שמרו על עצמכם – אין צורך להיות ערים בלילה או לענות באופן מיידי. היכנסו לאתר רק כשנוח לכם ואתם מרגישים פנויים לכך. על אף שמודבר בכתיבת מילים בלבד, סביר להניח שמצבכם באותו הרגע יעבור בין השורות וישפיע על הקוראים. מעבר לכך, חשוב לשמור על אורח חיים רגוע ומלא סיפוק, כדי שנוכל להיות רגישים לזולת. אם אתם מרגישים עומס או חוסר נוחות, קחו הפסקה מן האתר. הרווחה הנפשית שלכם חשובה לנו וחיונית בכדי שתהיה לכם האפשרות לעזור לאחרים.

2. נרמול – רבות מן המצוקות של אנשים נובעות מכך שהם רואים את בעיותיהן כחריגות, כאילו הם היחידים שמרגישים וחושבים בצורה כזו. לכן יכולות לעזור להם תגובות שמראות להם כמה התחושות שלהן נורמאליות, כלומר שכיחות והגיוניות. כדי לתת הרגשה כזו תוכלו לכתוב על אירוע מניסיונכם האישי, או אנשים שהכרתם, שהרגישו באופן דומה. ניתן גם להראות מנקודת המבט שלכם כיצד דבריו של הפונה הגיוניים ומובנים בהתאם למצבו העכשווי.

3. שיקוף – השיקוף מאפשר לפונה לראות שקראנו את דבריו בקפידה ואנו מבינים למה התכוון. לשם כך ניתן לתמצת במספר מילים את הדברים העיקריים אליהם התכוון ומטרידים אותו. עוד ניתן להשתמש בציטוטי מילים שכתב ולהראות שמתייחסים אליהן. באופן מתקדם יותר ניתן לתאר איך הרגשתם שקראתם את דבריו, אילו זיכרונות או מחשבות הקריאה העלתה בכם ובכך לשקף, להראות שהצלחתם להבין, גם את התחושה הנמצאת \"מאחורי\" המילים.

4. שיום – אנשים בעת מצוקה מתקשים לבטא את עצמם ומרגישים טוב יותר כאשר מישהו מצליח לבצע ארגון של דבריהם לכדי תיאור קוהרנטי. לדוגמא: \"אני לא יודע מה יהיה, כל הזמן חושב, ויש הרבה אפשרויות ונראה לי שהכי גרוע יקרה אבל בעצם...\" ניתן לשיים ולארגן באמצעות התיאור: \"נראה כי אתה מתמודד עם חוסר ודאות\".

5. היו זהירים בהמלצותיכם – הפונים באתר נמצאים פעמים רבות במצב של תסכול ו/או חוסר וודאות. היזהרו מהמלצות חד-משמעיות או קיצוניות כגון – \"אולי כדאי שתעזוב את העבודה\", \"לא כדאי לבצע את הניתוח הזה\". עליכם לנסח את תגובתכם להיות בלשון המלצה, תוך שימוש רחב במילים \"לטעמי\", \"בעיניי\" אולי כדאי\" וכד\'.

6. שמרו על מעגלי התמיכה – הרבה אנשים פונים לקבלת תמיכה באינטרנט לאחר שהרגישו שסביבתם התומכת אינה מבינה אותם והם זקוקים למשהו אחר. חשוב שאנשים יקבלו כמה שיותר אפשרויות וסגנונות של תמיכה ולכן כדאי שבנוסף לתמיכה באתר נעודד להמשיך להיעזר בהם, לא להתייאש מן החברים והמשפחה. ברגע שמביעים הפונים אכזבה מבן הזוג, חברה, כדאי להראות גם את הצד השני שמתקשה להבין ולהתמודד, תעזור במקרים אלו דוגמא אישית בה תתארו מקרי חוסר הבנה שחוויתם והצלחתם לגשר עליהם.

7. תמכו במעקב רפואי – לגיטימי להתלונן, להתאכזב וגם לשנוא ולקלל את המערכת הרפואית. אך למרות כל זאת, הדרך הטובה ביותר לשמור על הבריאות בימינו היא שמירה על מעקב והתחשבות בדעתו של הרופא. כמובן שאין זה מתנגד לטיפולים משלימים או עצות לשנות טיפול ומטפל, רק שיהיה גם רופא ברקע.

8. פתרונות מרובים – נטייתם הטבעית האוטומטית של בני אדם להתייחס, ברוב המקרים, לכמות ופחות לאיכות. ההרגשה שמועברת לפונים צריכה להיות כזו שרואה הרבה פיתרונות למצב שהוא מתאר, גם אם אנו ממליצים או התנסינו רק באחד מהם. לדוגמא, אם ההמלצה העיקרית היא פעילות גופנית (איכותית אך בודדה) עדיף לרשום: הליכה, יוגה, שחייה וכו\', כי אז ההרגשה היא שקיימות אפשרויות רבות וככל שהתחושה שקיימות דרכים רבות יותר להשגת המטרה עולה, כך רמת התקווה גוברת.

9. העצמה – בסופו של דבר מחולל השינוי ומי שיכול לעזור לפונה בצורה הטובה ביותר הוא הפונה עצמו. אם בכיוון החשיבה, שינוי ההתנהגות או פנייה לגורם מקצועי, הכוח והיכולת הם בידיו. לכן כדאי להדגיש את הדברים בהם הוא חזק או שלא נפגעו. להציג כי בידיו האפשרויות והדרך בה ילך היא באחריותו ולבחירתו. גם בתור יועצים ותומכים כדאי לזכור שאיננו יכולים להחליפו ולבצע את ההחלטות במקומו, רק להיות שם בשבילו.

10. דו-שיח גלוי – בעת הכתיבה באתר הצלחתם לפנות ולעזור לעוד רבים אחרים שלא פנו אליכם, שרק קוראים את הדברים מהצד. אותם אנשים יכולים להיעזר במידע שכתבתם ואולי גם להתגבר על המחסומים שלהם ולהתייעץ לגבי עניינם האישי. התכתבות פרטית דרך המייל האישי, מעבר לצ\'אט פרטי, שיחה טלפונית או מפגש פרטי אחר יביאו לכך שפחות אנשים יוכלו להפיק מדבריכם ולכן כדאי לא להציע אפשרויות אלו ולהימנע מכך.

והכי חשוב -

אתם לא לבד – כל מנהלי הקהילות והנהלת כמוני בכלל עומדים לצדכם. עם כל שאלה קושי או התלבטות ניתן לפנות ולהתייעץ ותמיד נשמח להיות שם. tami@camoni.co.il.


תגובות

שחרית
16/05/12 13:11

תודה, זה בהחלט עושה סדר בדברים ונותן לגיטיצמציה לזכור שגם אנחנו זקוזים לעזרה מידי פעם..

פזית
16/05/12 14:40

תמי,
חשוב מאוד מה שכתבת....
תודה .פזית

תמי
מנהל קבוצה
מנהלת אתר כמוני.
16/05/12 15:46

תודה פזית, אבל כל הקרדיט לערן - הוא כתב, אני רק בורג קטן במערכת :-)

פזית
16/05/12 19:13

טוב.. ערן כמו ערן
כתמיד רענן
מלא תבונה ומגוון
עצה, מילה טוב, הכל... בזמן!
תמי- בורג , גם אם הוא קטן,
נחוץ לתפקוד האדם!
:)

רחלי-תמיד
16/05/12 19:18

אני מצטרפת לפרגונים. תודה ערן (ותמי). אני מאמצת את הטיפים לחיים שלי בכלל, במסגרת התהליך שלי לשפר את יכולת ההקשבה שלי לעצמי ולאנשים סביבי.