מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהעדכון לחברי הקהילה- חובה לקרוא ! ניתוח אנדוסקופי לבעיות בעמוד השדרה

עדכון לחברי הקהילה- חובה לקרוא ! ניתוח אנדוסקופי לבעיות בעמוד השדרה

02/11/14 8:46
12 תגובות

אני כותב מילים אלו, 10 ימים לאחר ניתוח אנדוסקופי לפריצת דיסק צווארי C6-7 שעברתי ע"י ד"ר שלמה דוידוביץ, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופיים בבית חולים רבין. את הניתוח עברתי באופן פרטי בביה"ח אסותא ב 21.10.14 . אני נשוי ואב לשני ילדים בן 43.
ד"ר דוידוביץ גאל אותי מכאבי התופת שסבלתי בחודשיים האחרונים הכוללים לילות ללא שינה. טופלתי בביה"ח איכילוב לפני כחודש בחדר מיון להשתלטות על כאב שהקרין ליד שמאל כולל נימול באצבע המורה, כולל הזרקת סטרואידים לנקודות הדק בשכמה. כמו כן עברתי כשבוע לאחר מכן הזרקה תחת שיקוף במרפאת כאב באיכילוב שלא עזרה.
מנהל מחלקת עמוד שדרה בבית חולים ידוע הציע שאחכה 3-4 חודשים עם הכאבים ואז נראה מה נעשה....כבר לא ידעתי איך אני יוצא מהצרה שאליה נכנסתי.

נפגשתי עם ד"ר דוידוביץ לאחר מס' המלצות שקיבלתי מחברים, כולל אנשים שנותחו על ידו, וכבר הבנתי בשיחה שהוא האדם שאתן לו לנגוע בצווארי. ד"ר דוידוביץ המליץ על ניתוח משום שהפריצה היתה גדולה מאד, וההקרנות לאצבע וליד היו חמורות מאד.
שוחררתי מביה"ח אסותא לאחר 3 שעות של התאוששות מהניתוח. כבר למחרת תפקדתי תפקוד מלא. כמובן שאני עדיין בחופשת מחלה להמשך התאוששות.

אם הייתי עובר את הניתוח הקובנציונלי הקיים היום בכל בתי החולים בארץ ובעולם (חוץ מביה"ח רבין), הייתי עובר הוצאת הדיסק הצווארי במלואו (C6-7) וקיבוע שתי החוליות בפלטינה עם ברגים. השיקום היה קשה יותר, וההתאוששות היתה ארוכה יותר של מס' חודשים הכוללת טיפול פיזיותרפיה, אין וודאות בהצלחת הניתוח, והמוגבלות היא לכל החיים עם צפי לניתוח עתידי ל C5 ועוד.

בכתיבת פוסט זה, אני רואה עצמי שנותן שרות לכל האנשים שהולכים להתייעצות לפני ניתוח פריצת דיסק (גבי או צווארי) והיצרות תעלת עמוד השדרה לבחון קודם את השיטה האנדוסקופית. זהו העתיד של כל ניתוחי עמוד השדרה.

הניתוחים הזעיר פולשניים שמבוצעים היום בבתי החולים בארץ הינם נחלת העבר !

זוהי טכנולוגיה של העתיד לרוב ניתוחי עמוד שדרה, שרק מס' מנתחים מועט בעולם יודעים לנתח בה, ואחד מהם נמצא איתנו בארץ !

החוויה שעברתי ע"י צוות המרפאה וד"ר דוידוביץ עצמו היתה מצויינת ומקצועית.

בהצלחה ובריאות לכולם. מקווה שעזרתי.

יניב



תגובות

שמואל-עדיני
מוביל קהילה
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
02/11/14 10:29

יניב שלום

הסיפור שלך באמת מדהים וכל הכבוד לך על שחשבת ושיתפת את הקהילה באתר.

בריאות שמואליק

 

dvora30
02/11/14 13:15

המון תודות על השיתוף

david3
02/11/14 18:14

שלום יניב ,

האם הוא צרב לך את כל הדיסק ,או רק בנקודת הבליטה.

כי עד כמה שהבנתי בניתוח רגיל מוציאים את כל הדיסק ,והיות שאין מה שיבודד את 2 החוליות

מקבעים אותם.

אני נמצא בבעיה דומה ,רק עם פריצה של 3 דיסקים,ואני צריך לעבור קיבוע של 3 חוליות

אני לא יודע מה להחליט

יניב1971
02/11/14 22:40

דוד שלום,

ד"ר דוידוביץ הסיר רק את החלק הפרוץ/בולט של הדיסק. הוא ממש לא הוציא את כל הדיסק כפי שעושים בכל הניתוחים בארץ ובעולם. לכן גם לא היה צריך קיבוע. 

מה שאני מציע לך זה ללכת ליעוץ אצל ד"ר דוידוביץ לפני שאתה עושה ניתוח קיבועים ותשמע מה יש לו לומר לך. אני יודע על אישה שהוא ניתח בשתי פריצות דיסק בצוואר. אצלי היתה אחת.

ניתוח מסוג שבו מוציאים את כל הדיסק ומבצעים קיבוע תמיד תוכל לעשות.

צרפתי לך את האתר שלו http://www.davidovich.co.il/

בהצלחה יניב

 

david3
03/11/14 10:54

תודה רבה יניב -רפואה שלמה

מעניין אם יש מישהו ,שעבר קיבוע בחוליות צוואר שאפשר להתייעץ איתו,

אם מישהו עבר אשמה שלמה לכולםח לשוחח איתו

0522466092

רפואה  שלמה לכולם

ענת49
13/09/17 23:30

עברתי קיבוע חוליות מ C4 עד C7

גלית.22
12/09/17 22:29

היי יניב. אם אתה עדיין קורא תגובות. עברתי אתמול אותו ניתוח בדיוק אצל דר' דוידוביץ' הבאמת מופלא. רציתי לדעת מתי חלפו לך התופעות הנאורולוגיות שאתה מתאר. לי היו חמורות יותר. תחושת נימול הגפה הימנית התחתונה וחולשה בשמאלית. יש קצת שיפור אבל לא מלא. רק אתמול עברתי את הניתוח. אין לי כאבים.

hkhkh
09/07/19 8:01

היי גלית. גם לי יש אותה בעיה. רציתי לדעת מה המצב היום.

יניב1971
13/09/17 7:06

היי גלית, שמח לשמוע שהניתוח עבר בהצלחה. מבחינת הכאבים ביד שמאל- חלפו מיד לאחר הניתוח. לתחושת הנימול לקח קצת יותר זמן (שבועות, חודשים). ממליץ בחום להתחיל פיזיותרפיה לחיזוק שרירי הגו העליון בעוד חודש -חודשיים. זה מאד עזר לי ושיפר את החולשה בצוואר. אני התחלתי חיזוק שרירי הגו במכון כושר 4 חודשים לאחר הניתוח אך אני מגיע מתחום האימון כך שמציע לך לעשות זאת עם אדם מקצועי בהתחלה. כיום אני 3 שנים אחרי הניתוח ומתפקד כרגיל ללא שום תופעות נלוות. קחי את הזמן כי העצב צריך להתאושש מהלחץ שהוא היה בו. בהצלחה!

גלית.22
15/09/17 22:06

תודה רבה יניב. הרגעת אותי מאוד.

Avi17
24/03/20 12:17

שלום, אשמח להתייעץ עם הקהילה- שקלתי ניתוח אצל ד"ר צבי לידר ואני מעדיף את ד"ר שלמה דווידוביץ. קראתי עליו ועל השיטה הניתוחית המרשימה. האם באמת הניתוח מתאים לכל סוגי ניתוחי הגב? אני גם קצת חושש בגלל שקראתי את כתב התביעה ואת כתבי ההגנה- יש פסק דין? וכן רמת השירות שלו אחרי הניתוח. אבישי

שמואל-עדיני
מוביל קהילה
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
25/03/20 17:22

שלום אבישי במשך שנים קראתי הרבה מאד חוות דעת על רופאים. בזהירות רבה אספר לך שעל כל רופא תמצא חוות דעת חיוביות ושליליות. קשה מאד לקורא "מהעם" לנתח מה חזק יותר, החיובי או השלילי כי זה מאד תלוי בכותב, בהליך הרפואי שעבר וביכולת ההתבטאות והשכנוע. לכן צריך מאד להיזהר בהסקת מסקנות . יחד עם זאת, קל יותר לספור כמה כתבו יותר הרבה שלילי או חיובי ומכאן להסיק בזהירות. לגבי ד"ר לידר, אתה יכול לראות באינטרנט מספר סרטים שפורסמו ובהם גם סרט שצולם במהלך ניתוח פולשני שביצע והם די משכנעים. מהכרות אישית עם ד"ר צבי לידר אני יכול להעיד שהוא קשוב, עדין ומקצוען אמיתי בתחומו. תבחר בטוב ובהצלחה שמואליק