מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהועדת ניידות, משרד הבריאות

ועדת ניידות, משרד הבריאות

30/04/15 12:47
10 תגובות

נו, שוין, הואילו בטובם סוף סוף לזמן אותי. מסיפורים ששמעתי עד כה, פיתחתי חרדה כאילו לפחות ארגנו לי מפגש עם ד"ר מנגלה. אני לא טובה בהצגות ואין לי מושג מה ישאלו, מה יעשו ומי בכלל יושב שם וקובע גורלות. איתרע מזלי ומהביטוח הלאומי קיבלתי 100% נכות (על אף שעדיין איני מאובחנת והרופא אובד העצות שלי החליט, בנוסף לנסיון הזרקת בקלוסאל ע"מ לשקול השתלת משאבה להקלת הספאסטיות, לשלוח אותי לבדיקות גנטיות כי אני לא עונה על כל הקריטריונים של טרשת פרופר). אני מקרטעת בצורה די מזעזעת, נופלת ללא הרף וסובלת מכאבי ברכיים קשים (לעתים מעדיפה לעמוד אם אני נאלצת להמתין למשהו/מישהו, כי הקימה הורגת אותי ואני מתחילה להסתובב במעגלים סביב עצמי (יחד עם המקל שלי...) ואם אין מישהו לידי שאתלה עליו, אני מסוגלת לצנוח תחתיי רק מהמאמץ והכאב). אני לא יודעת כמה הנ"ל אמור לעשות רושם על חורצי הגורלות שיישבו שם. אנא מכם, אם יש לכם טיפים, מידע כלשהו שיכול להבהיר לי את אשר יגורתי מראש, אודה מקרב לב.
נויה.


תגובות

רונן-חן
30/04/15 12:52

נויה - מדובר בחדר בדיקות. את תיכנסי ותתישבי על כיסא. הם בוחנים אותך אז שבי בזהירות. יבקשו ממך לשבת על מיטת טיפולים, ויבדקו את הכוח ברגליים. כמה כוח יש לך ביום - יום? את מתעייפת? אל תנסי להיות גיבורה וחזקה.

eitanna1
23/01/19 12:40

המלצה מצויינת . אני מלווה תביעות ניידות רבות ואכן זוהי הדרכה מעולה לוועדה אשמח לעניין לגבי שירות של קנביס רפואי במידה וסובל מכאבים ותרופות נרקוטיות לא מסייעות בהפגתו

עינת-מילר
מוביל קהילה
30/04/15 14:41

לאיזו וועדה הזימון?

אם לניידות אז מה שמעניין אותם זה יכולת ההליכה שלך.

כמו שרונן כתב, שם זה לא המקום לנסות להוכיח שאת עוד יכולה לעשות כמה דברים שפעם הצלחת. את לא צריכה לעשות שום הצגות לא לטוב ולא לרע, רק לספר על המצב הקיים ועל מה הם הדברים שקשים לך בהתכוונות לניידות. למשל את בקושי הולכת מרחק של 50 מטר וגם אותו רק עם מקל (גם אם במציאות את הולכת 100 אין להם איפה לבדוק אז זה רק מהמילים שלך) בטרשת ידוע שיש זמנים יותר טובים וזמנים פחות טובים.

בבדיקה ברפואית תתבקשי להוריד נעליים ולעלות על מיטה, מציעה לך להיא מלווה שיעזור בכל הפעולות הפשוטות גם אם את מסוגלת לבצען לבד ובטח שאם את לא יכולה. בנוסף אם הרופא מבקש ממך למשל לעמוד על רגל אחת או לסגור עיניים או ללכת עקב בצד אגודל לבקשי שישמור אליך קרוב כי את מפחדת ליפול. עם תחושת פחד עוד לא הצליח להתווקח וזה משדר לרופא שכנראה מנסיון העבר יש לך סיבה מוצדקת לפחד.

דבר אחרון - הם לא נושכים והם אפילו חביבים לפעמים אז אין לך מה לחשוש, את לא מנסה לרמות או לגנוב את פשוט רוצה לקבל הקלות שמגיעות לך כחוק ואני בטוחה שהיית מוותרת על הכל אם היו מוצעים משהו שירפא את התחלואים שלך. כשאני יוצאת מהרכב שלי לאחר שחניתי בחניית נכים ומישהו מרים גבה כי באותו הרגע ההליכה לי נראית פתאום ממש טובה אני לא מרגישה שלא מגיע לי לחנות שם שהרי באותה המידה יום אחר אני בקושי יזוז.

בהצלחה

נויה5
30/04/15 16:49

תודה על התגובות, כל פעם החברים החביבים כאן מושיעים אותי מחדש.

רונן - גם כשהייתי "בריאה", כבחורה ששוקלת בקושי 45 ק"ג, כוח אף פעם לא היה הצד החזק שלי, קל וחומר היום. אני באמת לא צריכה להתאמץ לא להיות גיבורה וחזקה, כשכל משב רוח מעיף אותי. אז לפחות מהבחינה הזאת "נושעתי".

ענת - אכן הרגעת אותי בעניין ההתכוונות לניידות. אין לי סיכוי בעולם לעמוד על רגל אחת, ובפעם האחרונה שבאמת בלי כוונה נכנס לי סבון לעיניים במקלחת והן נעצמו, איבדתי כל אוריינטציה ובנסיון להתייצב משכתי את וילון האמבטיה עם כל המתקן עליו הוא תלוי וכולנו צנחנו בחדווה על רצפת המקלחת... וללכת עקב בצד אגודל - אכן חלום באספמיה...

אז אני רגועה, חברים יקרים. ותודה ענקית !!!

רונן-חן
30/04/15 16:53

תקפצי להום סנטר ותקני מדבקות נגד החלקה במקלחת. אין סיבה להחליק...

עוזית
30/04/15 21:59

בלי הצגות הם יודעים מי עושה הצגה ומי לא, חברה אמרה לי תבקשי מבעלך שינעל לך נעלים תעשי שאת לא יכולה וכל מיני הצעות , אני לא שחקנית ולא לקחתי מההצעות שלה כלום והם בדקו ושאלו וקיבלתי 80% נכות בניידות לצמיתות. בהצלחה.

 

נויה5
30/04/15 22:20

היי עוזית ותודה על התגובה. לפעמים סיפורים של אנשים הם אכן הסיבה ללחץ. לי סיפרה חברה שמישהי הגיעה עם בעלה שנכנס איתה ואחוזי הנכות שלה הופחתו באופן ניכר כי מכובדי הוועדה החליטו שבעלה (שהיה מובטל באותה תקופה) יכול לעזור לה... אכן נשמע הזוי, אבל הכל יכול להיות...

רונן-חן
01/05/15 4:15

הנימוקים להחלטה כתובים בפרוטוקול ואת הסעיפים אפשר למצוא בטופס שמגישים. אם אני זוכר נכון מה שדיבר (לפחות עלי אבל נראה לי שעל עוד הרבה חולים) זה הסעיף על שיתוק ספסטי. ספסטיות רואים, ספסטיות בבוקר לא דומה לזאת שבערב. סטיבקס, פמפירה, ריטלין וגם גילניה משפיעים על הספסטיות. גם לחץ. אצלי הועדה הייתה אחרי הצהריים אז השתדלתי להיות "פעיל גופנית" בעבודה באותו היום כדי להגיע "גמור" ויד הגורל גרמה לי לשכוח לקחת תרופות איזה יומיים קודם. בטרשת נפוצה השיכחה היא בעיה רצינית... ואז כשהרופא בדק מאחורי הברך כמה הגידים נוקשים הוא גילה הגדרה חדשה למושג נוקשה. האמת שגם אני גיליתי וזה לא נעים. אני לא ממליץ לשכוח תרופות אני פשוט מספר מה עשיתי.

tutu1
01/05/15 15:18

נוייה  אישתי קיבלה לפני כארבע שנים 60% לצמיתות מבלי לעשות שום הצגה. נכנסה כאשר היא נעזרת במקל ההליכה. ספסטיות  זה דבר נראה לעין של הרופא. בטופס שהרופא ממלא ישנם סעיפים שמתאימים לדעתו למצב בגופני. זיכרי פחות מ 60%  אין בזה הרבה תועלת . כיום לאחר שקיבלה 100% נכות תמידית מביטוח לאומי לאור החמרה במצבה  נמלא שוב טפסים לועדה של משרד הבריאות כדי להעלות את אחוזי הנכות בהתאם. בהצלחה בכל מקרה ולא לחשוש. תראי את עצמך בלי הצגות.

סיגל-פ.1
02/05/15 22:46

יש לי קושי עם הביטוי"לעשות הצגה.." למה לא ללכת עם האמת? להפסיק עם החשש הזה שאם לא אעשה הצגת צליעה דרמתית וכי"וב, לא אקבל כלום. כל אלה מאוששים את הישראליות התחמנית.. גם לי יש 100% לצמיתות. בוועדה האחרונה ישבתי מול 8 אנשים וכשדיברו ושאלו ואמרו ושאלו וחזרו על השאלה....עצרתי אותם, אמרתי , אין צורך שתנסו ע"י שאלות הפוכות והדיבור הפתטי הזה ביחד כאילו זו טכניקה שלהם כדי לבדוק אם אני מציגה, אמרתי שזה זלזול באינטיליגנציה של מי שיושב פה. בשלב הזה ירדו הדמעות כשהסתכלתי לכל אחד מהם בעיניים ואמרתי בשקט שאין להם, אם לא חולים במחלה כרונית בלתי צפויה כמו טרשת, צל של מושג מה זה לאבד יכולת לדבר ברצף..להתעורר בבוקר עם חצי מהפנים רדומות ובצחצוח שיניים המים משפריצים מהצד. ולהודיע בעבודה שלא אגיע.. או להגיע לעבודה, לחנות את הרכב ולהרגיש פתאום גל של עייפות עד שלא יכולה לצאת מהאוטו. היה שקט מוחלט בחדר, כמו בסרטים....אמרתי תודה ושמקווה שתרמתי להם משהו ויצאתי. אני מחזקת את אלה מבנינו שהם עוד לפני "חווית הוועדה" ומזמינה אתכם לבוא ממקום של אמת, לדבר מהבטן וגם אם עולה כאב או כעס , פשוט להיות עם זה! הם בני אדם בדיוק כמוך רק יושבים בכובע של מקבלי החלטות גורליות. יש להם מה ללמוד מהסיפור האישי שלך, ואם תתרשם/מי שאיבדו סבלנות..עצור/י אותם ותעמוד/י על זכותך לומר את מה שרצית.