מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר מיכאל ויינריב
1. מנהל שירות לאורולוגית נשים, נוירו-אורולוגיה וכירורגיה שיחזורית של רצפת האגן במחלקה אורולוגית, מרכז רפואי מאיר, כפר סבא 2. מנהל מרפאה פרטית לטיפול בהפרעות במתן השתן ואי שליטה, בית דור רופאים, כפר סבא 3. עורך אתר www.urologyisrael.com 4. יועץ אורולוגי ומנתח בכללית מושלם/פלטינום, מאוחדת עדיף/שיא 5. אורולוג ומנתח בקופת חולים לאומית  
ד
ד"ר יוסף אברבנאל
רופא ראשי – המערך האורולוגי, מרכז רפואי רבין (בי"ח השרון). אורולוג במרפאה לרפואה יועצת של שירותי בריאות כללית בפתח תקוה. אורולוג במכבי שירותי בריאות- סניף רמלה. בוגר הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר - אוניברסיטת ת"א בשנת 1982 (רשיון לעיסוק ברפואה מס' 17900 ).
כמונישלפוחית רגיזהכלורלה (אצה ירוקה/כחולה) - סיכונים?

כלורלה (אצה ירוקה/כחולה) - סיכונים?

03/05/15 18:32
10 תגובות

התחלתי לקחת לפני כ3 שבועות את תוסף המזון כלורלה, הייתי רוצה להבין יותר מה גורם בה ערנות ויותר אנרגיה ובעיקר מה הסיכונים או תופעות לוואי שיכולות להופיע.



 



כרגע אני מרגישה בסדר גמור עם התוסף, אני לוקחת כ3 כדורים עד הצהריים



 



 



תגובות

אפרת_זיו
03/05/15 19:29

בהמשך לשאלה של רנואר אותה שאלה לגבי ספירולינה בבקשה שזו גם אצה. תודה!!

סגל
11/05/15 21:30

לגבי האצה הכחולה ירוקה: האצה מהווה מקור תזונתי שלם. מה הכוונה? 

הכוונה היא שמכילה רכיבי תזונה רבים וחיוניים כחלבון, חומצות אמינו (כל ה-22 וביחס הנכון), ויטמינים, מינרלים וכלורופיל. מכאן ההשפעה שלה על רמת האנרגיה בגוף. 

לגבי הספירולינה, שוב מדובר במזון-על מאחר ומכיל כמות גבוהה של נוטריאנטים חיוניים לגוף. ידוע שזהו תוסף מעולה להשלמת תזונה לילדים, מבוגרים, ספורטאים וטבעונים

 

אורליאור
12/05/15 19:52

למיטל -הספירולינה היא אצה מיקרוסקופית שגדלה במים מתוקים. היא נחשבת ל"סופר פוד" ויש לה השפעות רבות כמו - "נקיון" הגוף מרעלים. יש בה כמות אדירה של ברזל, נוגדי חימצון וסידן. בסך הכל, כשמכניסים אותה לתפריט, מרגישים עירניים יותר ועם הרבה יותר אנרגיה. אני לוקחת כמוסות ספירולינה של סופהרב ומוסיפה לארוחה. 

אורליאור
12/05/15 19:57

אגב, חיפשתי קצת ומצאתי את ההבדלים בין הספירולינה לכלורלה. כאן

רנואר4
13/05/15 7:22

תודה רבה על התשובה,

מה קורה לגבי קשישים חולי סוכרת ועם בעיות לב, האם ניתן לתת גם כלורלה?

אמא שלי, סוכרתית וגם מאד אנמית, אני רוצה לתת לה אך אני חוששת

אמא שלי 

 

 

נמה

שלום רב,

אצות למאכל וכתוסף תזונה - אצינובקטריה - אצות כחולות ירוקות - ספירולינה, כלורלה הן "מזונות על " עשירות במרכיבי תזונה רבים - חלבונים, מינרלים וויטמינים. אלא שעל מנת לקבל כמות משמעותית מאלה אדם נזקק לכמויות ענקיות של כמוסות -כרוך בהוצאה כספית גדולה .

כל מרכיבי התזונה בהם עשירות האצות ניתנים להשגה ממזונות אחרים בקלות רבה ובמחיר שווה לכל נפש.

עד היום לא מוכרות תועלות נתמכות מדע של שימוש בספירולינה  / כלורלה למניעת מחלות ובוודאי שלא לריפוי מחלות . שיווק אגרסיבי הטוען ל"יכולות על" אינו נתמך ראיות .

בטיחות- סיכונים: נכון שאלת !!

 שימוש באצות אלה עלול להיות מסוכן עקב זיהומים האופיניים להם - רעלנים מסוגים שונים - microcystins,saxitoxins, anatoxin-a, cylindrospermopsins. לגבי חלק מהרעלנים לא מוכרת עדיין הכמות המקסימלית המותרת לצריכה ללא חשש.

בנוסף - אותו בסיס לטענה של ניקוי הגוף על ידי האצות מיוחס ליכולת קליטת רעלים מהסביבה , ואכן אצות עלולות להכיל זיהומים שונים שהן קולטות מסביבתן - חומרים רדיואקטיביים, מתכות כבדות (כספית,קדמיום, עופרת), וזיהומי חידקים שונים.

באנליזות שהתבצעו בעולם לתכשירי אצות כתוספי תזונה ובמזון נמצאו כמויות מעל המותר של חומרים אלה . 

אנשי מקצוע ומדינות בעולם מגבילים צריכה יומית של אצות ל- עד 50 ג"ר (כמזון) מחשש הזיהומים.

נכון להיום ניתן לספק מרכיבי תזונה חיונים ונחוצים בעלי פרופיל בטיחותי טוב הרבה יותר , .

בברכה,

רונית

מג"ר רונית מינקוב
שפר (מ.נ )שרותי פרמקולוגיה ורפואה בע"מ
ייעוץ רוקחי קליני משולב - תרופות, תוספי תזונה והרגלי חיים 

קורסים מוכרים לגמול השתלמות  

     098995187   0528803696             mnpharm@inter.net .il     ronitminkov.consult@gmail.com

 לדף הבית שלי -
 http://www.psi.org.il/index.php?option=com_content&view=article&id=27811/159/

סגל
14/05/15 16:22

רנואר, תמיד הכי טוב להתייעץ עם מומחה.

ויש הרבה הוכחות לכך שהאצות מועילות לבריאות בדרכים שונות

זהבהל-ה
10/01/17 13:08

איפה בבקשה משיגים מומחה שיגיד מה מותר ואסור וכמה?מאד חשוב לי !! בבקשה אשמח לקבל שם פרטים של משהו כזה 0544684879 -זהבה jobs 777@netvison.net.il

מושיק-2
09/07/16 21:31

האם האצות : כחולה ירקה או ספירולינה או פיטופלנקטון ימי יכולים לדלל את הדם ???
מייל: dinmos3@gmail.com

גם הספירולינה וגם הכלורלה הינן מיקרו-אצות שמשווקות במגוון חנוית טבע בתור "מזונות על", ז"א מזונות (ולא תוספי תוזנה) שהערך התזונתי הגבוהה שלהן יכול לעזור במובנים שונים כמו סגולות מסוימות שמיוחסות להן כמו המרצה של חילוף החומרים והשלמה של חוסרים תזונתיים שונים וכו. חשוב לציין שהיתרון של שניהן הוא שצריך לקחת פחות מהן כדי לקבל כמות מסויימת של חומרי הזנה, זה לא אומר שאי אפשר לקבל את אותם חומרי ההזנה מפטרוזיליה למשל, זה רק אומר שצריך יותר פטרוזיליה מספירולינה וכלורלה כדי לקבל את אותן המנות. החיסרון כאן הוא המחיר שהינו יקר יותר והיתרון הוא נוחות מבחינת כמויות לצריכה. לכן, אישית אני רואה את שניהן ככלי מצויין לקחת את הפסיעה הראשונה בכיוון של אורח חיים בריא יותר, הריי ברור ששום תוסף או מזון בריאות אינו יכול להיות "כפרה" על המבורגר לארוחת בוקר. הבדל נוסף בין כלורלה לספירולינה קשור דווקא לפיזיולוגיה של התא של המיקרואצה עצמו הדופן של תא הכלורלה עשוי מ-"ליגנין", אותו החומר שאני רואים בקליפות של העצים - הוא עובר את הכיבה ומתעכל במעי הגס, הדופן של תא הספירולינה עשוי מפוליסאכרקיד שיתר מזכיר עמילן לכן הספירולינה מתעכלת בקיבה. במילים פשוטות יותר הכלורלה מאכילה את חיידקי הכיבה והספירולינה את האדם שנוטל אותה. שניהם חשובים! מה יותר? זאת כבר שאלה של עלות המוצר על מול התועלת שמפיקים ממנו. מקווה שהלחתי לעשות טיפה סדר! מצרף מאמר לעוד פרטים: