מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסהמלצה על מודולן - נסיון אישי

המלצה על מודולן - נסיון אישי

30/08/15 12:38
8 תגובות

שלום לחולי הקרוהן כמוני :). רציתי לחלוק עם כל מי שסובל ומחפש דרך מעט בריאה יותר מפתרונות הבזק של התרופות החזקות שמציאים לנו. לאחרונה התחלתי בדיאטה מיוחדת של תזונת מודולן בלעדית למשך חודש שלם לאחר שהיומירה הפסיקה לעבוד והאינטיביו (וודוליזומב) לא ממש עשה את מה שצריך. לאחר שהגעתי למצב של תת תזונה ו CRP מאוד גבוה הוצעה לי האפשרות להתחיל את הדיאטה המיוחדת. מאוד חששתי ולא חשבתי שזה אפשרי בכלל להפסיק לאכול למשך 4 שבועות אבל כשהאופציה השניה היתה להתחיל טיפול ברמיקייד בשילוב אימוראן החלטתי לתת אפשרות לטיפול הפחות האגרסיבי. לאחר בסך הכל שבועיים בדיאטה מדד ה CRP שלי ירד לרמה הנמוכה ביותר אי פעם (ממש מעט מעל הנורמה). וזאת לאחר שטיפולים בסטרואידים ויומירה שנחשבו מוצלחים לא הצליחו לעשות מה ששבועיים עם מודולן עשו. אני ממליצה בחום לכל מי שסובל לנסות לעשות את הדיאטה הזו. להפסיד אין הרבה אבל להרוויח יש המון!



בבקשה תנסו - אני יודעת שבשערי צדק מאוד מעודדים את הדיאטה הזו אבל בבתי חולים אחרים קצת פחות היות ואין הרבה מחקרים על מבוגרים עם מודולן. תתעקשו, תבקשו ואני בטוחה שרובכם לא תתאכזבו.



גילוי נאות: אני עדיין מטופלת באינטיביו כדי לא לזעזע יותר מידי את המערכת אבל אין לי ספק שהתגובה המהירה של גופי נבעה מהמודולן היות והאינטיביו לא עשה כמעט כלום לאחר 3 חודשים של טיפול.



בהצלחה!



 



תגובות

לאה-לאה
31/08/15 9:19

לא ברור למה הרופאים לא ממליצים על פורמולה- ראתי במאמרים שפורמולה מומלצת כטיפול לילדים, אבל לא למבוגרים- לא ברור לי למה- האם יותר קשה למבוגרים להתמיד עם 100% פורמולה, האם יש הבדלים אנטומיים- פיזיולוגיים בין ילדים למבוגרים (למשל משהו קשור לגדילה או לבלאי טבעי של הגוף)? אם הפורמולה אכן יכולה להחליף תרופות עם תופעות לוואי בעיתיות- זה נראה כמו פתרון הרבה יותר טוב. האם הפורמולה מוגדרת כתרופה ועוברת את כל הבדיקות של התרופות- למצוא תופעות לוואי? האם יש הרבה נסיון עם פורמולה? האם הפורמולה מרפאה את הדלקת? מה קורה כשחוזרים לתזונה רגילה? האם פחות מ 100% פורמולה זה גם טוב? האם זה לא מתסכל לאכול כל כך הרבה זמן רק פורמולה? אתה לא מרגיש רעב?

רקבריא
31/08/15 10:10

הי לאה, לשאלותיך: למבוגרים הרבה יותר קשה להתמיד במ 100% פורמולה  - אין להן הורים שמכריחים אותם ובתור מבוגרים הרבה יותר פשוט לקבל תרופה למרות שאנחנו יודעים שהיא מזיקה. למיטב ידיעתי, הפומולה מוגדרת כתרופה וניתן לקבל אותה רק עם מרשם רופא. במקרה שלי הפורמולה ריפאה את הדלקת, אבל היות ואני עדיין מקבלת עירוי וודוליזומב, אף אף לא מוכן להתחייב שזה רק מהפורמולה ולא כתוצאה משילוב שני הדברים אבל לי אין ספק, לאור העובדה שאף אחת מהתרופות שקיבלתי לא השפיעה עלי כפי שהשפיעה הפורמולה (תוך שבועיים בלבד) - מדד ה CRP הנמוך ביותר מהיום בו התגלתה המחלה. כדי שזה יעבוד כמו שצריך יש לעבור ל 100% פורמולה - אני יודעת שזה נשמע בלתי אפשרי וגם אני חשבתי כך אבל בסוף מגלים שזה לא כל כך קשה בטח לאור התוצאות. מה שלי באופן אישי עזר לעבור את התקופה הזו היה דווקא לבשל והרבה, לבני המשפחה (אני מאוד אוהבת אוכל). כל עוד שתיתי את הפורמולה לא הייתי באמת רעבה מהבטן, אלא מהראש ולכן ההתעסקות עם האוכל דווקא הרגיעה את הרצון לאכול.

לגבי מה קורה כשחוזרים לאכול תזונה רגילה - בנושא הזה אין לי עדיין נסיון היות והתחלתי לשלב אוכל רק ב 5 ימים האחרונים אבל מצאתי דיאטה מאוד מעניינת (של פרופ' מאוניברסיטת קיימבריג' באנגליה) וגם הראיתי אותה לדיאטנית שלי ולפיה אני בעצם אמורה לנסות ולגלות אילו מאכלים מזיקים לי. אפשר למצוא את הדיאטה כאן: http://nutricia.co.uk/e028/uploads/LOFFLEX_Diet_Diary_Full.pdf

לאה-לאה
31/08/15 16:00

תודה, אני אנסה גם

ליהי-גודני
מומחה כמוני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
01/09/15 12:36

שלום, הזנה בלעדית בפורמולות אכן מומלצת במחלת קרוהן פעילה. בילדים היא מוגדרת כקו טיפול ראשון והפורמולות נמצאות בסל הבריאות. במבוגרים אין הוכחה גורפת לעליונות ההזנה בפורמולה על פני טיפול אחר להשריית הפוגה, אך בפועל ישנה עליה בעדויות להצלחת הטיפול גם במבוגרים עם מחלה פעילה וניתן להיוועץ ברופא המטפל לגביו. הקושי העיקרי במבוגרים הוא ההיענות כפי שציינת והעובדה שבמקרים רבים ישנה התלקחות עם החזרה לאוכל רגיל ולכן טיפול זה לא נועד לשמירה על הפוגה. לאחר השגת הפוגה ושיפור בתסמינים ניתן לחזור בהדרגה למזון, ואכן דיאטת אלמינציה כגון ה- LOFFLEX בהחלט יכולה לסייע בהכוונה תוך הוספה הדרגתית של מזונות וניטור התסמינים. בסופו של התהליך מומלץ שהתזונה תהיה בריאה, מאוזנת ומגוונת ורצוי להפחית ככל הניתן במזון מעובד ומתועש. נשמע שאת בדרך הנכונה, בהצלחה רבה, ליהי גודני

rs01
07/09/15 8:23

גם אני התחלתי טיפול בדיאטת מודולן ממש איך שגילו לי את הקרוהן (כנראה גילוי מוקדם ביותר). בגלל שלא סבלתי מתסמינים של כאבים וכד' לא יודע אם זה כרגע משפיע, עוד שבועיים הולך לדיאטנית שוב ונראה שם בבדיקות אם הבדיקה תתאזן לי. מה שכן הרווחתי ולא קשור בכלל לקרוהן זה להיפטר מהרגלי תזונה נוראיים שהיו לי של לאכול מכל הבא ליד בכל שעה ובכמויות, ולהיפטר מ-6-7 ק"ג בחודש בלי להרגיש רעב.

עידו13
05/01/20 0:09

היי גם אני ניסיתי את הדיאטה הזאת (של פרופ' לווין) ממש מומלצת. נשאר לי מספר פחיות של מודולן מוכר במחיר מוזל למי שמעוניין.

רותי.מורוז.
17/02/20 18:02

מעוניינת לרכוש מדולן בדחיפות. 0545756262

אדית3
07/01/20 13:24

מיד אחרי שגילו לי את הקרוהן התחלתי דיאטה של 10 שבועות רק מודולן בלי שום אוכל. התקופה הזאת היתה קשה מאד נפשית אבל הכי טובה שזכורה לי גופנית! אח"כ ניסיתי את הדיאטה של ד"ר לוין ולא עזרה בכלל רק החמירה את המצב, עכשיו אני על יומירה ש"די" עוזרת.... למעט מאכלים מסוימים... ככה שאם אפשר לאכול רק מודולן- לדעתי הכי מומלץ והכי עוזר מהכל. הבעיה היא כמה זמן זה מחזיק מעמד... ושאלה לגבי עצמי: אני מנסה לשלב עכשיו בטיפול היומירה מנה של 500 מ"ל מודולן ליום, כדי להרגיש קצת יותר טוב ולא לאכול בטירוף (זה מה שקורה לי מאז שהתחלתי יומירה). הרופא לא פסל אבל לא התלהב. האם יש בזה טעם? יש עוד אנשים שמטופלים במודולן בשילוב תרופה? אולי להגביר את המינון? ומה לגבי משקל- מה זה אמור לעשות? תודה רבה ובהצלחה לכולם