מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניטראומה מטרור ומלחמהלמה לרוץ כיש לך PTSD

למה לרוץ כיש לך PTSD

30/12/15 9:53
1 תגובות
למה לרוץ כשיש לך טראומה ? תחשבו על זה רגע : פעילות גופנית בכלל ובמיוחד ריצה, מחקה את התחושות שאתה מרגיש כשאתה מפחד. היא מעלה את קצב הלב שלך, מרגיזה את הבטן שלך, גורמת לך לנשום בכבדות ולהזיע הרבה. זו סימולציה של לחץ. אנשים עם PTSD עשויים להימנע מרגשות האלה, כי הם מקשרים אותם, במודע או שלא במודע, עם זיכרון טראומטי. אבל אם אתה מפעיל את זה במודע באמצעות ריצה, אתה מצפה שהלב שלך יפעם מהר יותר וכפות הידיים שלך יזיעו, והבטן שלך אולי תרגיש כמו קערה מלאה מיטלטלת. ככל שאתה עושה זאת לעיתים קרובות, ככל שאתה חושף את עצמך לתחושות גופניות אלה, אתה יוצר שכבה של זיכרונות חדשים שהופכת את הזיכרון הדומיננטי הקשור בתחושות אלה לא אש-הקרב אלא הריצה שעשית הבוקר בהרים, או המרוץ שקבעת בו שיא אישי. זיכרון הטראומה עדיין שם. הוא לא ייעלם, אבל יכול להיות שהוא לא יהיה הבולט ביותר, יכול להיות שבפעם הבאה שתיזכר בו התגובה שלך תהיה יותר מתונה. אבל למה ריצה ? למה לא ספורט אחר ? לכל סוג ספורט אחר יכולה להיות השפעה דומה. ריצה היא זולה וקלה ליישום ויש מעט תופעות לוואי. ריצה היא אחד הכישורים הגופניים הבסיסיים ביותר, אנחנו לא צריכים ללמוד אותה, היא קיימת בגופנו. הביטו בילדים שרק למדו ללכת. עוד לפני שהם שולטים בביטחון מלא בהליכה הם מתחילים לרוץ. קבוצות הריצה של "רצים עם רמי" פעילות בתלאביב ירושלים ובקרוב בחיפה. מוזמנים/ות ליצור קשר לקבלת יותר פרטים

1 תגובות

ערן-ברקוביץ
30/12/15 23:51

הייתי ממשיך ומוסיף כי הקשרים החדשים שנוצרים במוח בתגובה לעוררות הגופנית הוא רק אחד היתרונות מיני רבים בהמלצה על ריצה לאנשים עם PTSD. מעבר לכך יש את הקבוצה, היציאה מן הבית, סובלימציה או פורקן של כעס...

הייתי ממשיך ומוסיף כי הקשרים החדשים שנוצרים במוח בתגובה לעוררות הגופנית הוא רק אחד היתרונות מיני רבים בהמלצה על ריצה לאנשים עם PTSD. מעבר לכך יש את הקבוצה, היציאה מן הבית, סובלימציה או פורקן של כעסים ומתחים, שיפור איכות השינה, חיזוק המערכת החיסונית, שחרור אנדרופינים, כך שמומלץ מומלץ מומלץ!