מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהלא מקבלת מחזור

לא מקבלת מחזור

01/02/16 13:29
11 תגובות

אני כבר יותר מחודשיים לא מקבלת מחזור וזה מלחיץ אותי.אני לא בתת משקל,אבל קרובה.הפסיק לי המחזור אחרי שכמה חודשים אכלתי לא כמו שצריך והיו ימים שהייתי אוכלת שלושה פריכיות ביום וזה היה מספיק לי.אני עדיין במגמת ירידה אבל התחלתי לקחת מולטיויטמינים ולאכול יחסית סביר,יותר משלושה פריכיות ביום ואני בלחץ מזה שהמחזור לא יגיע.השאלה שלי היא זה באמת מסוכן לגוף שאין מחזור?יש לזה השלכות בריאותיות אחרות מלבד החוסר יכולת להביא ילדים?יש אולי דברים שכדאי לאכול כדי להחזיר את המחזור?אני מרגישה שאני רוצה להיות בריאה אבל מצד שני לא רוצה להשמין.אני בלחץ כל הזמן כי מצד אחד הפיתוי לרדת ומצד שני הגוף פשוט מראה לי שזה לא תקין.


תגובות

הי, להעדר מחזור יש השפעות מרחיקות לכת: העדר מחזור במקרה כמו שלך נובע ממשקל נמוך מדי וממסת שומן נמוכה מדי שלא מאפשרים לגוף לייצר די הורמונים שיגרמו לביוץ ולמחזור. העדר המחזור הוא למעשה סמן למצב התזונתי הירוד שלך. כשלעצמו, רמת אסטרוגן נמוכה בדם גורמת לירידה בצפיפות בעצם עד לרמה של אוסטואופורוזיס. חשוב לדעת, ששיקום המצב התזונתי יכול לעצור את הירידה בנזק לעצמות, אך לא לתקן אותה. מעבר לזה, תת משקל ותת תזונה פוגעים בשרירים, בין השאר בשריר הלב, עד לפגיעה ממשית בתפקוד הלב, במוח (בבדיקות MRI ממש ניתן לראות ירידה בנפח החומר האפור שבמוח), במערכת העיכול, החיסון....ובקיצור, בכל מערכות הגוף. בשביל שהמחזור יחזור אין ברירה אלא לעלות במשקל ואין מזון מסוים שצריך לאכול אלא ממגוון אבות המזון. מקווה שתמצאי בך את הכוחות להחזיר את גופך למשקל התקין שלו..

רין11
02/02/16 17:47

מה עושה מי שאין לה מחזור למעלה משנה, ורוצה למזער את הנזקים ?
ולא רוצה לעלות במשקל!!!

חן16
03/02/16 3:40

לי אין מחזור יותר משנה גם במשקל תקין פלוס, הרופאת נשים אמרה לי שזה ממצב ריגשי

רין, למה הכוונה בלמזער נזקים?

רין11
04/02/16 17:34

את מציינת שלהעדר מחזור שנובע ממשקל נמוך גורמת לירידה בצפיפות עצם עד לרמה של אוסטואופורוזיס. אז איך אפשר למנוע אוסטואופורוזיס בל לעלות במשקל?- ישנם כדורים או משהוא כזה?
איך אפשר לעצור את הנזק לעצמות, הנזק לשרירים,לשריר הלב, ולתפקוד הלב, והמוח- בלי לעלות במשקל???

פשוט-אני1
04/02/16 19:04

מצטרפת לשאלה..

הבנתי. לא ניתן :( רק לעלות במשקל.

רין11
04/02/16 19:40

אויש...
איזו מחלה נוראית, ואם אוכלים ומקיאים זה תורם או עוצר את הנזק של הנ"ל?

אכן רין זוהי מחלה נוראית. וודאי שהמשך התנהגות האכילה שאת מתארת של בולמוסים והקאות יעצים את המצב הגופני הירוד!

רין11
05/02/16 13:05

אני לא רוצה שייעצים את המצב הגופני, הרי הוא גם כך על קצה החוט, אני מסתחררת כל הזמן, ובלי מאגרי ברזל, ודופק מהיר מאד או איטי מאד, לעיתים לחץ בחזה, מה עוד יכול להיות! די קשה כך לתפקד ולנהל שיגרה.
אבל- האבל הגדול זה שאני לא רוצה לעלות במשקל, 

מבינה מאוד... לצערי אין מנוס. אני מבינה שאת ללא טיפול.. ואינך רוצה בו נכון?