מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחי קרישיות יתר ומדללי דם

קרישיות יתר ומדללי דם

נעמה
24/02/16 15:29
1 תגובות

שלום,

אני בת 59. בעקבות אירוע מוחי שעברה אחותי שמבוגרת ממני ב -4 שנים, היא נשלחה לבדיקות דם הקשורות לקרישיות יתר, בהן התברר כי היא סובלת ממספר בעיות גנטיות הקשורות לקרישיות יתר.



לפיכך נשלחתי גם אני לבדיקות אלו, ובבדיקות התגלו אצלי הליקויים הבאים:

א. הטרוזיגוטית למוטציה פרוטרומבין 20210, הטרוזיגוטית למוטציה פקטור V ליידן.



ב. הומוזיגוטית ל MTHFRA 1298C רמת הומוציסטאין 16.6, רמת ויטמין - B12 300, חומצה פולית תקינה.



ג. שקיעת דם גבוהה - 68.



ד. ביתא גליקורפוטאיון 27 IGM, ואנטי קרדיוליפין 30 IGM .



שאר הברור רמת פרוטאין S,C, אנטי טרומבין תקינות.



ההמלצה שקבלתי היא שלפני מצבי סיכון כמו טיסות, שכיבה ממושכת ולאחר ניתוח, אקבל קלקסאן, לחזור על שקיעת הדם, חזרה על בדיקת נוגדני APLA, ונטילת כדורי טריקרדיה למשך 3 חודשים , ובדיקת ההומוציסטאין לאחר שלושת החודשים. 



האם הטיפול מספיק, או שיש משהו נוסף שעלי לעשות? טיפול נוסף ? האם עלי לקבל טיפול מונע באספירין? אני מודאגת כי אני לא מבינה מה המשמעות של כל הממצאים האלו.



יש לי מעט גורמי סיכון, מאוזנת בכדור מבחינת לחץ הדם, ומקיימת כעת אורח חיים בריא, שבו אני יורדת בעקביות במשקל, וכך יורדים ערכי גורמי הסיכון ( סוכר, שומנים וכו' ) כרגע הם גבוליים.

ובעניין האספירין - מה המשמעות של ההערה בעלון התרופה שהוא יכול לגרום לדמם מוחי ? מה הטעם אם כך בשימוש בתרופה זאת לצורך מניעה ?



אודה לך אם תוכל להסביר לי מה משמעות הנתונים הללו ומה עוד עלי לעשות .

בתודה מראש.

 


תגובות

שלום.אינני רופא.לפני פגישה עם המומחה הנוירולוג ממלחץ להגיע עם תוצאות בדיקת נוספות כגון בדיקות קרדיולוגיות שישללו הפרעות קצב ועוד, בדיקות טריגליצרידים וכולסטרול,אולטרה סאונד של עורקי צוואר, ושל ורידי הרגליים.ולבקש ממנו הבהרה האם יש סיבה מדוע לא תיטלי מדי יום טריקרדיה? לגבי טיסות הייתי ממליץ לנוח לפני ואחרי טיסה+לשים גרביים אלסטיות+להימנע ממלוח אלכוהול קולה .קפה ..לשתות רק מים -לא להשאר באותה תנוחה להתהלך כל חצי שעה בטיסה.בריאות