מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

לא יודעת

אנונימי
אנונימי
25/03/16 17:02
19 תגובות

להתמודד עם החיים בלי סיגריות , גם אני כמו אלכסנדרה ניסיתי הכל , בנוסף לקשיי נשימה ותופעות גיל המעבר אני סובלת גם מהתקפי חרדה קשים מידי פעם ,לא משהו קבוע אבל מספיק בכדי לערער את הביטחון הקטן שעוד נשאר לי שאי פעם אזכה להשתחרר מההתמכרות , מעשנת מגיל צעיר מאוד אז אני לא זוכרת את עצמי כמי שחיה ללא עישון , הזהות שלי וההתמודדות עם החיים ,תמיד עם סיגריה , מחכה כנראה לאיזה קסם שלעולם לא יגיע , לא יודעת איך להתחיל תהליך גמילה שוב , אשמח לעיצה , יום נעים ושבת שלום


תגובות

אדם-י
27/03/16 19:32

מריאל היקרה, אני מקווה שתשמעי פה את סיפורי הנגמלים ותתעודדי, אני עישנתי מגיל 13 עד גיל 30 ובמשך כל התקופה הזו לא יכלתי לדמיין את חיי ללא סיגריות. יום אחד מחליטים שהגיעה שעת הפרידה, ונחשי מה- לא מסתכלים לאחור יותר! אגב, הניקוטין שבסיגריות בכלל לא תורם ליציבות הנפשית כפי שכולנו מספרים לעצמנו, ההיפך הוא הנכון..שיהיה בהצלחה!!

meirale37
27/03/16 19:39

תודה אדם , הלוואי שאוכל להפרד , ניסיתי להיגמל הרבה מאוד פעמים ,כל מיני שיטות , השקעתי די הרבה בללמוד על הנושא , בפורומים של נגמלים , סדנאות וכו' , מגיע הרגע ששוטף אותי גל של מצוקה ואני ''לא רואה בעיניים '' , נשברת וחוזר חלילה , ניסית להשתמש גם בכדורים , זייבן .. , אני הכי מפחדת שלעולמים אשאר מעשנת , כולל ההשלכות , תודה רבה שוב ,על התגובה , ערב נעים 

עופר11
28/03/16 22:37

מה שחשוב זה הרצון והחלטה והבנה שבאמת סיגריה לא עוזרת לפתור בעיות ומשברים אלא מיצרת אותם .
צאי למסע תחלטי שזהו תחזקי את הסיבה האמיתית שבגללה את רוצה להגמל את רוצה איכות חיים וחיים בריאים .
בהצלחה ✌

נילי-בראון
29/03/16 10:26

שלום מריאל, ברוכה הבאה לקהילתנו.
שומעים כאב בדבריך...את כל כך רגילה לסיגריה שקשה לך להתמודד בלעדיה.
מצד שני את סובלת מאוד מהעישון, פיזית ונפשית.

את מביעה קושי גדול להתמודד עם החיים ללא הסיגריה, מפני שקשרת את הזהות שלך אליה.
להיפרד ממנה זה אומר להיפרד ממשהו שהפך להיות חלק ממך.
מצד שני את מביעה תיקווה גדולה שיגיע איזה קסם וזה כן יקרה. כתבת "הלוואי שאצליח להיפרד".

החשש הגדול שלך הוא מהתמודדות עם מצוקה בלי לעשן סיגריה.

כיועצת לגמילה מעישון, אני יכולה להגיד לך שתהליך הגמילה מעישון מתחיל הרבה זמן לפני הפסקת העישון עצמה...
את "מתבשלת" כבר הרבה זמן עם התהליך הזה ומביעה רצון גדול לזכות ולהשתחרר מההתמכרות הזאת.
גם העובדה ששיתפת אותנו מעידה על כך שכבר התחלת את התהליך:)
קחי את הזמן. תנשמי עמוק. גמילה מעישון היא תהליך ארוך וחשוב להתקדם בקצב שלך, בלי לחץ.
את עדין בשלב שאת חושבת על זה. זה כבר הצעד הראשון :)

meirale37
29/03/16 14:59

תודה רבה נילי , אני מתבשלת כבר כל כך הרבה שנים ונסיונות גמילה חוזרים ונשנים :) ,מקווה שאוכל לפרסם מתישהוא בקרוב שאני חופשייה ומאושרת ללא עישון אבל נראה לי שהתחום הזה של התמכרות לסם הכי קטלני בעולם נכון להיום הוזנח , ישנן סדנאות רבות ושיטות שונות אבל מה שחסר לדעתי אלה קבוצות תמיכה ללא עלות של מעשנים מתמודדים על הבסיס של ה NA ו OA שיתנו מענה למי שזקוק לליווי קבוע , שם בהתמודדות היומיומית נמצא הקושי , בכל אופן מודה לך התגובה היפה והמושקעת ,יום נעים

שלום מריאל,
ליבי איתך, אני שומעת את הקושי והתסכול, אבל כמו שכולם כבר כתבו לך - גם את התקווה כי את ההחלטה ואת הבישול ואת הצעדים הראשונים כבר עשית וזה מה שחשוב ולא להתייאש.
סיפרת שניסית הרבה פעמים להפסיק - תוכלי לפרט קצת יותר? מה ניסית? מה עזר? מה לא? מה התקופה הכי ארוכה שהצלחת להשאר ללא סיגריות? מה גרם לך לחזור?
נורא מייאש לנסות שוב ושוב, אבל תדעי לך שכל תקופה שאת מצליחה תורמת לבריאות שלך ומגדילה את הסיכוי שבפעם הבאה תצליחי יותר. 
את בהחלט צודקת שיש מעשנים שזקוקים לליווי ארוך יותר ובאמת חבל שעדיין אין לנו במדינה מסגרת כזאת. יתכן שתוכלי להיעזר ביועץ גמילה פרטי שיוכל ללוות אותך באופן אישי לתקופה יותר ארוכה (אבל זה יעלה לצערי). אחת העצות שלי לנגמלים כשאני מרגישה שהם צריכים יותר תמיכה זה פשוט להצטרף לסדנה אחת אחרי השנייה. מראש אפשר לחפש מרפאה/יועץ בקופה שיש לו/לה סדנאות שנפתחות כל הזמן. גם את הטיפול התרופתי אפשר לקחת לתקופה ארוכה יותר (זייבן ניתן לקחת כמה שצריכים, יש עליו מחקרים של שימוש כרוני לטיפול בדכאון שאנשים לקחו אותו שנים, צמפיקס יש מחקרים על לקיחה של שנה ללא תופעות לוואי או נזק) לאחר התייעצות עם הרופא. 
לגבי התקפי החרדה - זה מעין פרדוקס כי מצד אחד זה נראה כאילו העישון עוזר להתמודד, אבל מצד שני דווקא החרדה מגבירה את העישון... מחקרים הוכיחו שאחרי שאנשים נגמלו יש שיפור במצב הרוח ובחרדה שלהם.
כתבתי הרבה, ויצא קצת מבולבל (סליחה).
אני רוצה רק לחזק אותך שכל הכבוד שאת ממשיכה לרצות להפסיק לעשן, וכל הכבוד שאת ממשיכה. תנסי לחשוב מה את יכולה לעשות מחר שיעזור? אולי בינתיים רק להפחית? את יכולה להיעזר בתחליפי ניקוטין קצרי טווח (מסטיק/לכסנית) לצורך הפחתה.

meirale37
30/03/16 18:45

היי ד''ר יעל , תודההההה :) ,ניסיתי קודם כל בלמידה על הנושא ,למידה מקיפה עד כמה שאפשר לאדם לא מקצועי , אח''כ נעזרתי בפורום גמילה מעישון של ynet , זייבן ,צ'מפיקס , סדנא של קופ''ח , של האגודה למלחמה בסרטן , אלן קאר [ספר +סדנא] ,קניתי ספרים , אפילו נסיתי טיפול אנרגטי ו...כלום , אפילו בהריון לא הפסקתי אבל עישנתי בודדות ליום ולא לקחתי לריאות , הסיבה שאני כל כך ''שקועה'' בנושא ,עד שזה נראה לי על גבול האובססיה ,היא שהגוף שלי כבר שנים ארוכות מאותת לי שהעישון מפריע לו מאוד , הוגדרתי כבר כמי שהתחילה תהליך שהרופא הדגיש שהוא הפיך של copd ,עד לפני 12 שנה עישנתי קופסא ליום ומאז ירדתי ל 13 ליום שאני סופרת , הכושר הגופני שלי = אפס , אני בת 49 עם תופעות של גיל המעבר והחרדות הקבועות שלי ,אז זה ממש מתסכל ,כי אני נעה בין החרדה לבריאות לבין ההתמכרות ,בנתיים ,ללא מוצא , מקווה שיהיו לי את הכוחות שנדרשים להתמודדות הזאת , אני מחפשת כל הזמן מקורות לתקווה ,שאנשים שמחים ומאושרים ללא העישון אבל מודה שכל פעם שאני שומעת נגמל בוכה על אובדן האפשרות לעשן אפילו שזה מתוך בחירה וגם שנים אח''כ ,זה מוציא לי את האוויר מהמפרשים , הידיעה שכל החיים אתגעגע ואתייסר ,מכריעה אותי , זהו ,סליחה על האורך ותודה על הסבלנות , המשך ערב נעים

היי,
את כותבת שכל פעם שנגמל בוכה על האובדן זה מוציא לך את האוויר מהמפרשים, וזה מובן מאליו. קשה לחשוב מראש לעבור תהליך קשה אם המחשבה היא שהוא בעצם לעולם לא יגמר...
קראת את הסיפור של אמנון, מוביל הקהילה שלנו? http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
מציעה לך גם לדפדף אחורה ולקרוא קצת סיפורים אחרים - של עופר, אדם, אלי, אריאלה. 
מה שאת מתארת מאוד מתסכל הרבה מאוד מעשנים. אחד הדברים שאנחנו מלמדים בסדנה היא לא לחשוב על תמיד, לעולם, אף פעם... אלא להתייחס רק לעכשיו - "היום אני לא מעשנת", בשעה הקרובה אני לא מעשנת... תקומי כל בוקר עם הידיעה שהבחירה בידיים שלך - את בוחרת אם לעשן או לא באותו היום.
יש לי נגמלים שמראש אמרו אני מפסיק לעכשיו ובגיל 70/80/90 אני חוזר לעשן בשביל הכיף וההנאה. וזה מה שעוזר להם לקבל את ההחלטה להפסיק עכשיו - הידיעה שהם יוכלו לעשן מבחירה בעוד X שנים.
את יכולה להחליט כרגע להפסיק רק ל-X זמן (X ימים/X חודשים/X שנים). תרשמי מראש את הבחירה ותסמני אותה בגדול ביומן - יגיע היום - תחליטי מחדש האם את חוזרת לעשן או ממשיכה ובוחרת עוד תאריך.
ניסית הרבה שיטות - לאיזו הכי התחברת? מה לדעתך יכול לעזור לך?

meirale37
30/03/16 23:15

ערב טוב ד''ר יעל ,תודה רבה לך , באמת . אמנון נראה איש מקסים אבל הסיפור שלו לא הצליח לעורר בי השראה , רק שמחה שהוא חופשי , לא מצאתי מאמרים נוספים ,אשמח לקרוא ,את צודקת תיאורתית זו הדרך , לחשוב על עכשיו ,אבל אני לא בנויה ככה ,כבר נסיתי להתמקד בעכשיו וכשמגיעה המצוקה אני הולכת לאיבוד בתוכה וממהרת למצוא לי ''מרגוע'' בסיגריה וזו בדיוק הבעיה , ניסיתי גם לחשוב על להפסיק ולחזור בעוד הרבה שנים , זה לא עבד :) , השיטה שהכי התחברתי אליה היתה של אלן קאר , וניסיתי אותה מספר פעמים , מה ששבר אותי היתה המצוקה שכתבתי עליה מקודם , וכאב לי כל כך שאני לא מצליחה , יש לי כבר מחשבות שיש לי רגישות מיוחדת לניקוטין ושאני לא יכולה להשתחרר , ברור שזו מחשבה לא בריאה ולא מציאותית אבל ככה אני מרגישה ,כבולה ולא מוצאת פתח החוצה , אני כאן כיון שנשארה לי תקווה ונשאר הרצון , אולי יהיה איזה מידע שידבר אליי ויעזור לי לגייס את מה שצריך כדי לעבור את התהליך הזה , מה שיכול לעזור זה כנראה עדיין עלום , אין לי תשובה

היי,
אשמח אם תצפי בסרטון הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=HdS4Yns7_F8
קולגה הראה לי אותו ואני תמיד שואבת ממנו השראה כשיש לי תחושות דומות למה שאת מתארת
אשמח לדעת מה את חושבת עליו

meirale37
31/03/16 19:05

ערב טוב , מכירה את הסרטון ומתרגשת ממנו מאוד , נפלא ומעורר השראה , קטונתי לידו , צודקת , מאחלת לעצמי ולכל מי שצריך את תעצומות הנפש שלו עם ההתמכרות שלי , תודההה !

תמי-גרין
31/03/16 8:20

מראיל יקרה
בכאב אני כותבת, מזדהה עם כל מילה שלך , נמצאת בדיוק באותו סרט , כמו שתארת כבר שנים רבות עם אותו תסכול ואותן תגובות. ניסיתי הכל כמו שכתבת. כל בוקר מחליטה לא להדליק סיגריה וכל בוקר נשברת כעבור זמן מה ( ולי יש תיקים רפואיים רבים שממש חחיבת להפסיק) . מכמה חברי הטובים מעשנים כבדים 40 שנה הצליחו להפסיק עם צ'מפיקס ( אחרי סדנת מכבי).  לצערי בגלל סיבוכים בריאותיים  ( ויש לי המון בגיל 62) למרות שעברתי את הסדנא , אני לא יכולה לקבל את התרופה.
אבל האם  ניסית אותה? שמעתי ממש נפלאות על כדור זה שעבר לחברי המכורים ביותר

meirale37
31/03/16 19:09

תמי יקרה , גם אני מזדהה עם הקושי שלך , בדיוק אותו הדבר , מרגישה שחייבת להיות דרך להגיע פנימה אל עצמינו ולהשתחרר , חייבת להיות דרך , ניסיתי צ'מפיקס ולא הגבתי טוב :( , שמעת על אלן קאר , הוא נפלא , הספר והסדנא , לדעתי הוא הכי קרוב לאפשרות להיגמל , לי השיטה עדיין לא עזרה אבל היא הגיונית ושווה לנסות

עופר11
31/03/16 16:46

מדהים ד"ר יעל צפיתי בסרטון ומאמצע הייתי עם דמעות ....כמו שאני תמיד כותב ואומר מגיע רגע קסום כזה שבו אתה אומר לעצמך זהו אני החלטתי !!! וזה לא אומר שמרגע זה יהיה קל אבל קל להתמודד שאתה בשל ומגובש נפשית.
בהצלחה לכולם אני כבר חוגג שנה וחודשיים נקי ומאושר ✌

כל הכבוד עופר!!!

מיראל ותמי,
מבינה כל כך לליבכן. זה קשה ובאמת מייאש. אנחנו כאן גם כדי להקשיב ולתמוך. גם זה חלק מהתהליך. אם יש כאן בקהילה עוד אנשים שנמצאים באותה סירה, או היו בה בעבר, נשמח לשמוע מהנסיון שלכם.

נילי-בראון
01/04/16 10:30

שלום לכולם
קראתי את הדיון שהעליתם ונהניתי מכל מילה. מהתיאורים של הקושי וגם מהתקווה...ככה הם קיימים בעולם זה לצד זה, הייאוש והתקווה. סליחה על הקלישאה, אבל זה כל כך נכון. לכן זה מעלה דמעות בעיניים לצפות בסרטון שהעלתה ד"ר יעל. כולנו מכירים את המקומות האלה בחיים, כשאנחנו מתמודדים עם דברים שקשה לנו מאוד לשנות.

מריאל קיבלת הרבה תמיכה ועידוד. אין ספק שאת רוצה מאוד להשתחרר מההתמכרות לסיגריות. כמו שכתבו לך קודמיי- מהמקום שבו את עומדת, קשה לך לראות את הדרך.
את בעצם מסתכלת על הר גבוה ומתייאשת מהמחשבה על הטיפוס. קשה לך להאמין שתצליחי להגיע לפסגה. 
קשה מאוד להתחיל מסע כשאת לא מאמינה בעצמך שתגיעי ליעד. זאת הסיבה שד"ר יעל כתבה לך לנסות להתרכז רק בהיום.
 
אולי השאלות שעומדות בפניך הן לא האם את מספיק רוצה או האם יש לך מספיק כוח. אולי השאלות שיעזרו יותר הן איך תתכנני את הצעדים שלך בצורה כזאת שתוכלי להגביר את סיכויי ההצלחה שלך, ונתי תהיי מוכנה להתחיל ליישם.
יכול להיות שתצטרכי עזרה מקצועית בתכנון כזה. אולי תצליחי בעזרת הניסיון שלך לגבש תכנית פעולה כזאת בעצמך. הנקודה החשובה היא להתמקד בכל פעם רק בצעד אחד. צעד שאת יודעת בוודאות שתוכלי לעמוד בו. מצד אחד - זה יאט את קצב ההתקדמות שלך...אבל מצד שני- זה יגביר את הביטחון שלך בעצמך.

מכורים אנונימיים, שהזכרת אותם בפוסטים הקודמים שלך, מתכננים את הצעדים שלהם תמיד "רק להיום". זה עוזר להתמקד בהווה ולהעריך אותו, בלי לבזבז אנרגיות על ייאוש מהעבר ודאגות על העתיד....

מירי7
03/04/16 18:17

כמו שאמרתי כבר לאלכסנדרה- אני נגמלתי באברהמסון ולכן ממליצה עליהם בחום. המון אנשים נגמלו דרכם ויש להם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים. אם את באמת רוצה להפסיק לעשן כבר עשית חצי דרך. עכשיו את רק צריכה את השיטה שתעזור לך. ככה בדיוק אני הייתי, הגעתי לאברהמסון כשאני כבר בטוחה שאני רוצה להפסיק ולא בערך. הם נתנו לי את הפוש ועליתי איתם על דרך המלך

מירי7
03/04/16 18:23

כמו שרשמתי לאכלסנדרה- נסי באברהמסון. יש להם אחוזי הצלחה גבוהים והשיטה שלהם עזרה להמון אנשים להיגמל