מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןגמילה לאחר ניתוח שרוול

גמילה לאחר ניתוח שרוול

05/08/16 19:36
33 תגובות

שבת שלום:-) מנסה נואשות להפסיק לעשן, כרגע נמצאת בסדנה של קח כללית וביום השמיני. של כדורי הצמפיקס. אומנם הצלחתי להפחית את הכמות משתי קופסאות לאחת, אבל אני כל הזמן חושבת על זמן הסיגריה.... לציון אני נמצאת שנה וארבעה חודשים לאחר ניתן שרוול, ירדתי נהדר וכעת המלחמה לשמור על ההישג, זה נהיה קשה כי כל הזמן אני רוצה לנשנש:-) במידה ויש מיהו בפורום שעבר תהליך גמילה לאחר ניתוח שרוול אשמח לעצות מעשיות..... ובכלל לעצות מועילות. ממש קשה לי:-)


תגובות

היי מישמיש3,

ברוכה הבאה לפורום שלנו. כל הכבוד על הרצון להפסיק לעשן, ועל ההצלחה לרדת בכמות בצורה כל כך משמעותית.
את מציינת שני דברים שקשה לך איתם. אחד שאת עדיין חושבת על הסיגריה כל הזמן. זה נורמלי לחלוטין. להיפך היה מוזר אם רק 8 ימים אחרי התחלת סדנה לגמילה מעישון היית כבר מפסיקה לחשוב על הסיגריה. הסיגריה הייתה חלק מהחיים שלך למשך הרבה מאוד שנים, הרבה אנשים התחילו לעשן כשהם היו צעירים/בני נוער והסיגריה הייתה חלק מתהליך בניית הזהות שלהם. זה תהליך שלוקח זמן להשתחרר מהתלות בסיגריה, לבנות זהות חדשה בלי הסיגריה ולהפסיק לחשוב על הסיגריה. תני לעצמך זמן. מצד שני איך כן מתמודדים עם המחשבות? אחת הדברים היא לנסות פשוט להסיח את הדעת. כל פעם שאת חושבת על הסיגריה, להפסיק את מה שאת עושה באותו הרגע, וללכת לעשות משהו אחר - לטלפן לחברה טובה, לצאת להיכה מהירה של כמה דקות, לשטוף פנים, לשתות כוס מים מלאה, לנשום 10 נשימות עמוקות... 

לגבי הניתוח שרוול - יצא לי להנחות מספר סדנאות שבהם השתתפו אנשים שהיו אחרי ניתוח שרוול. אחת הבעיות שבהם הם נתקלו היה הצורך לאכול משהו כדי למנוע את הבחילה מצפיקס. וגם הצורך הגובר לנשנוש שקורה הרבה בהפסקת עישון ושגרם מאוד לפחד מעליה חוזרת במשקל. אני מבינה שגם אצלך זה אחד הקשיים כרגע. כדאי מאוד להבין שזה חלק מהתהליך. הגמילה מהסיגריה מובילה לתאבון מוגבר כחלק מתסמיני הגמילה, וקיים צורך לתעסוקה בפה וביד שתחליף את הסיגריה. מה שכן כל אלו זמניים ויחלשו לאט לאט. עכשיו את ממש בשיא של התהליך, ועם כל יום שעובר אחרי שתפסיקי זה יהיה קל יותר. אחד העצות זה לשתות הרבה. כל פעם שיש לך חשק לנשנוש לשתות כוס מים מלאה. מומלץ לעשות את זה עם קש, ויש שממליצים אפילו להסתובב עם קשית קטנה כל הזמן ולנשוף אוויר דרכה (מעסיק את הפה). כדאי גם למצוא נשנושים בריאים - להין מראש צלחות שלמה של מקלות מלפפון, פלפל, עגניות שרי חתוכות שאפשר לנשנש עליהם.

מקווה שזה עזר, נשמח לשמוע ממך מה את עושה כרגע ברגעים של חשק לסיגריה, וחשק לנשנוש.

מישמיש3
06/08/16 8:22

תודות על ההתייחסות והעיצות, בהחלט אנסה ליישם:-)

נילי-בראון
06/08/16 9:41

שבת שלום מישמיש3 :))

העלית התמודדויות מאתגרות ואני בטוחה שכל מי שעובר או עבר תהליך של גמילה מעישון או ירידה במשקל יזדהה עם דבריך.
אלה תהליכים מאתגרים. מורכבים. כאלה שדורשים כוח רצון, הרבה סבלנות ואורך רוח, יצירתיות, אהבה עצמית.....ועוד כמה מילים יפות שקשה ליישם...

אני מניחה שהחלטת להיכנס לתהליך הזה מתוך הכרה והבנה שזה יעשה לך טוב נפשית ופיזית. קודם כל מגיע לך כל הכבוד על ההחלטה, הדרך וההתמודדות. חשוב שתגידי את זה לעצמך :))

בנוסף לעצות הטובות שכבר קיבלת, חשוב לזכור שאת עוברת תהליך של שינוי התנהגות ושינוי מחשבתי. דרך המחשבה שלך וההתנהגות שלך משפיעים אחד על השני. במילים אחרות, נסי לחשוב איך לשנות את ההרגלים שלך, את השיגרה שלך - ולבנות שיגרה חדשה... ובמקביל להתרכז במחשבות שמחזקות אותך.

לדוגמא, אם היית רגילה להתעורר ולשתות קפה עם סיגריה, ה"טקס" הזה צריך להשתנות במשהו נעים אחר, וכאן נכנסת היצירתיות: אולי לשתות משהו אחר שאת אוהבת, במקום אחר בבית, ולקרוא עיתון או להכין רשימה של דברים שצריך לעשות היום... או מה שנראה לך שיתאים לך. 

חשבי על מנטרות שאת יכולה לחזור עליהן בראש במהלך היום, וגם כאן את מחליטה מה מתאים לך: "אני משפרת את הבריאות שלי וגאה בעצמי", "אני נהנית מהאויר הנקי שאני נושמת (ולנשום!)"...וכד'...

נשמח לשמוע איך הולך לך. מאחלת לך שתיהני מהדרך :)
 

עופר11
06/08/16 10:24

ברוכה הבאה מישמיש 3 כל התחלה היא קשה מסובכת לא מובנת מעוררת בגוף מחשבות וחרדות .החלטת החלטה חשובה מאוד ואפשרית שתשנה לל את אורח החיים איכות החיים וב"ה את תוחלת החיים החלטה זו דורשת נחישות מסירות ובשלות כדי להצליח .
לפי תוכן הדברים שכתבת את בדרך הנכונה .
בשלבים הללו הגוף מבולבל לא מאוזן הניקוטין נותן פייט להחזיר חזרה את הסיגריה וזהו תהליך ארוך לא בהכרח קשה כל הזמן אבל דורש השקעה מאמץ ונחישות צאי למסע אנחנו פה לעזור ותמוך בהצלחה ✌

מישמיש3
06/08/16 10:49

וואו חברים אילו מילים נהדרות:-) איזו תמיכה ואיזה עידוד:-) באמת תודה!!!!!!!  אכן שינוי בריאותי משמעותי מאוד עשיתי וכעת נותרה מלחמה חשובה לא פחות:-):-) תודות לכולם על הכל:-)

אני מגיב באיחור כי חזרתי עכשיו מחו"ל , אבל , טוב מאוחר מאשר אף פעם .....
כמו בכל מלחמה אנו בפירוש רוצים לנצח ...
את כבר מוכנה לקרב ועם תחושה טובה של ניצחון.
את בדרך הנכונה וגם במקום הנכון.
עלי והצליחי yes
מישמיש3
24/08/16 8:17

חברים יקרים, לצערי הצלחתי רק להפחית את הכמות לעשר סיגריות ביום.....מנסה ליישם את כל העצות הנהדר ו....לא הולך!!!!![ מתוסכלת ממש. עכשיו כבר כמעט חודש עם הצמפיקס ולא ממש משפיע...... זו ממש מלחמה.

מישמיש,

תסתכלי על זה אחרת - הצלחת בחודש אחד בלבד להפחית משתי קופסאות ליום לחצי קופסא. בעיני הישג מרשים. אנשים מצפים לפעמים לתהליך מהיר ונטול כאב, אבל גמילה מעישון היא תהליך. עישון היה חלק מהחיים שלך שנים רבות, וזה נורמלי לחלוטין שלוקח לך יותר זמן בתהליך הזה להפרד. את עושה צעדים משמעותים בדרך בכיוון הנכון, אל תתיאשי. תנסי לחשוב מה כן עבד בשבילך עד עכשיו, מה עזר לך לרדת ל- 10 סיגריות ליום? מה כרגע מקשה עליך להמשיך להפחית? 
אם זה תסמיני גמילה יכול להיות שכדאי לשקול להוסיף לצמפיקס עוד משהו (תחליפי ניקוטין/זייבן) - יהיה צורך להתייעץ עם הרופא אך זה אפשרי ויש כבר מחקרים שמראים שבמקרים מסויימים זה יותר יעיל (וזה בטוח).
האם זה יותר משהו של הרגל - מצב מסויים שאת מתקשה עדיין להפרד מהסיגריה? עדיין חייבת אותה בשביל...
האם זה משהו יותר פסיכולוגי? תחושות מסויימות שגורמות לך לקחת סיגריה?
יכול להיות שיש משהו מכל מה שכתבתי אבל כדי להמשיך בתהליך חשוב עכשיו לעשות מעין חשיבה, הסתכלות בחינה מדוקדקת. לשמוח בהישג עד כה ולראות איך ממשיכים הלאה.

מישמיש3
24/08/16 9:21

תודה על ההתייחסות המהירה, אני חושבת שזה יותר תחושות מסויימות שגורמות לקושי בגמילה , תחושות כמו עצב, מתח, אכזבה, בקיצור תחושות שליליות, הסיגריה קצת מנחמת......קשה לי לחשוב על תחליף ברגעים הללו, ברגעים אחרים משתמשת המון בלהעסיק את עצמי.

עופר11
24/08/16 19:57

הרעיון הוא להשתמש בכל מה שעוזר לעביר את הזמן ככול שעובר הזמן הלחימה של הניקוטיןפוחת ולנגמל קל יותר להתמודד.
תעזרי בכל דבר שמוכח מדעי וצאי לחופשי יקירה בהצלחה ✌

היי מישמיש,

את הצעד הבא כבר לקחת - את יכולה לזהות מה הקושי - תחושות שליליות של עצב, מתח, אכזבה - שגורמות לך לרצות סיגריה. הסיגריה "מנחמת אותך".
תנסי לחשוב - איך הסיגריה בדיוק מנחמת אותך? מה היא משנה? האם היא גורמת לך להיות פחות עצובה? האם היא משפרת את מצב הרוח? האם כשאת לוקחת סיגריה את פחות מאוכזבת? האם הסיגריה פותרת את מה שגורם לך להיות עצובה או במתח או מאוכזבת?
בפעם הבאה שזה קורה, תנסי לשנות את המחשבה בצורה אקטיבית - "הסיגריה לא פותרת את הבעיה". אפילו להגיד את זה בקול רם. 
תנסי גם לשבת ולחשוב על דברים שאת נהנית לעשות ושגורמים לך שמחה - לדוגמא להפגש עם חברה לכוס קפה - תעשי רשימה של 5 דברים, ובפעם הבאה שהתחושות עולות באופן אקטיבי לעשות אחד מהדברים שרשמת ברשימה (גם אם באותו רגע לא מתחשק לך).
אשמח לשמוע מה דעתך על מה שכתבתי והאם את חושבת שזה משהו שיכול לעזור לך ושאת מוכנה לנסות?

נילי-בראון
25/08/16 11:44

שלום מישמיש, תודה עלהשיתוף, אני בטוחה שהרבה מעשנים שמחים על הדיון הזה.

קודם כל אני מצטרפת למה שכתבה לך ד"ר יעל - כל הכבוד על הדרך שעשית ועל ההתמודדות שלך.
זה אף פעם לא קל, להתמודד עם רגשות שליליים. עם סיגריה או בלי סיגריה.

אני גם מסכימה עם ד"ר יעל, שחמשת הרעיונות שתכתבי צריכים לבוא ממך. אין פתרון אחד שמתאים לכולם, וזה קצת עניין של ניסוי וטעייה, עד שתמצאי את הדרך שהכי נכונה לך להתמודד עם הרגשות האלה. אולי זה יעזור אם תחשבי על זה שכמעשנת, תמיד שלפת את הסיגריה כדרך התמודדות, מה שמנע ממך בעצם ללמוד דרכים אחרות להתמודד עם המצבים האלה. במילים אחרות לא נכון לחשוב שאת לא יכולה להתמודד בלי הסיגריה - את פשוט בודקת עכשיו מה הדרך הכי נכונה בשבילך.

ואולי עוד עצה קטנה, שאולי נשמעת טרוייאלית, אבל חשוב להגיד את זה: תנסי פחות לפעול מתוך מלחמה, זה מעייף.
תכניסי יותר אהבה עצמית והרבה סבלנות לתהליך. את מתקדמת בקצב שלך וזה בדיוק מה שאת צריכה לעשות. היי סבלנית גם כלפי תהליך הגמילה שאת עוברת וגם כלפי הרגשות השליליים. נסי להשלים עם זה שיש רגעים קשים יותר ויש רגעים קלים יותר. יצאת למסע, יש בו נקודות קשות, אבל עברת ועוד תעברי גם נקודות יפות שצריך לעצור בהן וליהנות מהנוף.

תמשיכי לשתף, נשמח מאוד לשמוע ממך מה שלומך.
 

מישמיש3
26/08/16 10:16

הי:-) בהחלט היתחלתי לומר בקול רם שאני לא צריכה את הסיגריה וכרגע מיותרת לי ו.......וואלה עוזר קצת, אתמול ויתרתי ככה על שלוש סיגריות (אומנם הסביבה הקרובה כבר מתחילה לחשוש מבעיה נפשית חחחח, אבל זה שווה) לגבי הרשימה , קצת בעיה כיוון הסיגריה עדיין מקושרת לקפה עם חברות..... וכו, אבל הבנתי את הכוונה. שאלה: גם בסדנה ובכל המאמרים ממליצים להפסיק לעשן בבת אחת כיוון שעצם הדלקת הסיגריה כבר גורמת בעצם סיגריה הבאה..... וזה הכי מתסכל אותי,כי כאילו הדרך שלי לא תעזור , לציון בסדנה שאני משתתפת שישה משתתפים הפסיקו לעשן ובהם בעלי.....אני די מרגישה תסכול וחסרת אופי..... לא נעים!!!! האם זה נכון שהדרך שלי לא יעילה בעצם? תודה לכל המגיבים על האיכפתיות ותשומת הלב:-)

ממש ממש לא! יש מספר מחקרים בנושא, חלק אומרים ככה וחלק אומרים ככה. מסקירה של כל המחקרים נראה שבסופו של דבר נאין הבדל בין גמילה בבת אחת לבין גמילה הדרגתית מבחינת שיעורי ההצלחה. מה שקובע הוא הנגמל - מה הכי מתאים לו? מה השיטה שהוא הכי מתחבר אליה? בסוף המטרה היא להפסיק לגמרי - מה שיוביל אותך לשם בהצלחה זאת הדרך שמתאימה לך!
הסיבה שבסדנה ובשיטות "מובנות" לגמילה מעדיפים גמילה בבת אחת היא בגלל מימד הזמן - הסדנה מוגבלת לשמונה מפגשים - אם כל המשתתפים יקחו את הזמן, אז חלק ניכר מהם כנראה לא יגמל תוך כדי הסדנה ולא יוכל לקבל את התכנים והתמיכה של "אחרי הגמילה".
את כבר הבנת לגבי עצמך שאת צריכה יותר זמן, לך יותר מתאים לרדת בהדרגה. המשמעות היא שכנראה תצטרכי אולי סדנה נוספת וזה בסדר גמור. תחשבי על לברר כבר עכשיו אם יש סדנה במרפאה שלך שנפתחת כשהסדנה שלך נגמרת. יש גם אפשרות אולי להמשיך עם ייעוץ טלפוני אם את שייכת למכבי או כללית (תבררי מול רופא המשפחה).

זה מצוין שבעלך נגמל - הוא יוכל להמשיך לתמוך בך מהבית וזה גם יעזור לך שאין לך בבית מישהו מעשן. וזה שאת בתהליך יתמוך בו. 

אני מבינה לחלוטין את התסכול. זה בהחלט מתסכל שאחרים עושים משהו בקלות שלנו נדרש יותר מאמץ. אבל זה לא אומר כלום לגבי היכולות שלנו או לגבי האופי שלנו! כל אחד הוא שונה, כל אחד צריך משהו אחר, כל אחד מכור אחרת. מה שחשוב זה שאת נמצאת בתהליך - תמשיכי להתקדם בו בקצב שלך.

נקודה אחת למחשבה - לפעמים יחסית קל יותר לרדת בכמות ואז מגיעים בסוף ל- 2-3 סיגריות שמהם כבר מאוד קשה להפרד. כדאי לזכור ולתכנן מראש שבסוף יהיה צורך ל"קפוץ למים". 

עוד משהו - כתבת שהסיגריה קשורה לקפה עם חברות. תנסי שניה לפרק ממה את באמת נהנית מהמפגש? הזמן לבד עם חברות? האוכל בבית הקפה? החברה הטובה? העובדה שאת מבלה עם אנשים שאת אוהבת וכיף לך להיות איתם? איזה תפקיד הסיגריה משחקת בזה? האם כל הדברים הללו (האוכל/החברה/הזמן שלך) ישתנו אם הסיגריה לא תהיה שם?
תשקלי אולי לבקש מהחברות לעשות מפגש אחד בלי סיגריות ולראות מה קורה. תוכלי לעשן לפני ואחרי אבל לא תוך כדי. כדי להקל על זה אולי תפגשו בכוונה במסעדה שבה מקפידים על האיסור לעשן.

מישמיש3
26/08/16 14:01

תודות:-):-)

אמנון-אביעד
27/08/16 19:07

אל תתיאשי כל עך מהר , תלמדי גם מהניסיון של נגמלים אחרים,
אני כמעט 5 שנים ללא עישון - ניגמלתי סופית אחרי 44 שנים.
כנסי לקישור ותקראי מעט אולי זה יעודד אותך
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
זיכרי שאנחנו כאן לסייע לך,
אני מאמין ובטוח שתצליחי yes

אמנון-אביעד
27/08/16 19:11
קיראי והתעודדי

http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
אמנון-אביעד
27/08/16 19:12

קיראי והתעודדי
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=27&v=32446#addComment
 

אמנון-אביעד
27/08/16 19:17

קיראי ותעודדי !
אמנון אביעד מספר איך נגמל מעישון.
 
נגמלתם מעישון !
קבלו טיפ - מה לעשות עם הכסף שחסכתם ?
תעשו - כמוני ! הקישו על הקישור -
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
בהצלחה !!
 

אמנון-אביעד
27/08/16 19:21

קיראי והתעודדי,
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108

בהצלחה

מישמיש3
27/08/16 22:12

שאפו אמנון:-) הלוואי ואצליח ליישם!!!!

נילי-בראון
28/08/16 14:28

שלום מישמיש

אני מקווה שמה שכתבו לך אכן עזר לך. קיבלת הרבה מידע וחומר למחשבה. בכל זאת ,נראה לי שכדאי לחדד ולחזור על הנקודה, שתהליך הגמילה מעישון הוא מורכב הרבה יותר מאופי "חלש" או חזק".
אנשים מעשנים אחרת, כמויות אחרות של סיגריות, תוך טקסים יחודיים להם ומשמעויות אישיות שהם מייחסים לעישון.
מכאן נגזר שאנשים גם נגמלים אחרת, וזה בסדר... כל אחד מוצא את הדרך שמתאימה לו ומתקדם בקצב שלו. 
כמו שכתבה לך ד"ר יעל, ייתכן שתצטרכי סדנה נוספת. יש הרבה משתתפים שמגיעים ליותר מסדנה אחת.

כשאנשים מתחילים מרתון ביחד - הם לא מגיעים לקו הסיום ביחד. קצב הריצה שלהם תלוי בהרבה גורמים ובוודאי שלא רק באופי שלהם. 
אולי אפילו להיפך, באופי שלך את מתמידה, ומנסה למצוא תשובות. את ממשיכה להגיע לסדנה וממשיכה לנסות למרות הקושי. יש לך סיבה טובה להיות גאה בעצמך. 


 

מישמיש3
29/08/16 19:28

הי חברים:-) זו שוב אני:-) חייבת לשתף שהיום זה היום השלישי שלי ללא סיגריות כלל וכלל.....  וה קשה!!!! אני ממש חורק שיניים אבל מנסה לא להישבר...... מתי  ישנה הקלה? כאילו כמה  ימים עוברים עד שמתחילים להרגיש טיפה יותר טוב? אני יודעת שזה ודאי נשמע מוזר אבל אני ממש מרגישה כמו געגוע לסיגריה הארורה הזאת, אבל אני נחושה!!!!!!!! האמת שלא האמנתי שאצליח לא לעשן אפילו יום אחד והנה אני ביום השלישי. מתי מפסיק הסבל?

מישמיש3
29/08/16 19:30

הי חברים:-) זו שוב אני:-) חייבת לשתף שהיום זה היום השלישי שלי ללא סיגריות כלל וכלל.....  וה קשה!!!! אני ממש חורק שיניים אבל מנסה לא להישבר...... מתי  ישנה הקלה? כאילו כמה  ימים עוברים עד שמתחילים להרגיש טיפה יותר טוב? אני יודעת שזה ודאי נשמע מוזר אבל אני ממש מרגישה כמו געגוע לסיגריה הארורה הזאת, אבל אני נחושה!!!!!!!! האמת שלא האמנתי שאצליח לא לעשן אפילו יום אחד והנה אני ביום השלישי. מתי מפסיק הסבל?

אפרת_זיו
31/08/16 10:40

כל הכבוד מישמיש!! ההתחלה הכי קשה!

מישמיש3
05/09/16 13:51

הי:-) היום העשירי ללא סיגריות, אתמול הסתיימה הסדנה גמילה... כרגע ממשיכה עם הצמפיקס, עדיין לא פשוט אבל עדיין נחושה לא לגעת יותר בסיגריות:-):-):-)

עופר11
05/09/16 20:06

אלופה !!!! כל שבוע שעובר תרגישי שינוי.
מעבר להתמודדות את צריכה לתמוך בעצמך בעבודה עצמית ,וכל יום שעובר תספרי לעצמך כמה את מאושרת ללא הניקוטין.
בהצלחה ✌

היי מישמיש,

כל הכבוד! 10 ימיםyes!!!
ראשית סליחה שלא הגבתי לתגובה הקודמת שלך אחרי שלושה ימים - הייתה לי בעיה במחשב ולא הצלחתי לראות את התגובות בעמוד הבא (רק את ההתחלה של השרשור). לגבי שאלתך אז יש חוק לא כתוב שנקרא חוק השלשות - שלושה ימים, שלושה שבועות, שלושה חודשים... כלומר יש משבר והכי קשה בשלושה הימים הראשונים, אחרי זה כשמגיע שלושה שבועות וכך הלאה... אבל האמת מאוד שונה מאדם לאדם. יש כאלו שהשבועיים הראשונים סיוט ואחרי זה כאילו כלום, ויש כאלו שדווקא בהתחלה נורא קל להם ופתאום אחרי חודש מתחיל להיות קשה.
מה שאת מתארת מאוד נורמלי - בדרך כלל אצל רוב האנשים הימים הראשונים קשים בעיקר בגלל תסמיני גמילה גופניים. אם את עדיין מאוד סובלת תשקלי אולי להוסיף על גבי הצמפיקס גם תחליפי ניקוטין. בכל מקרה מכיוון שאת מתארת קושי גדול הייתי ממליצה את הצמפיקס להמשיך לפחות לחצי שנה (תדברי עם רופא המשפחה שלך לגבי זה).

ציינת שהסדנה הסתיימה - יש לך חששות לגבי זה? אז קודם כל אנחנו כאן בשבילך תמידsmiley. שנית אולי יש מישהו מהסדנה שהתחברת אליה/אליו יחסית ותרצו להמשיך להיות "חבר תומך" אחד של השני? אתם יכולים להתקשר אחת לשבוע בזמן שהייתה הסדנה ולהוות משענת אחד לשני. עוד אפשרות היא להצטרף מיד לסדנה נוספת - מותר לך ואין עם זה בעיה ולפעמים זה מאוד מאוד עוזר - את גם תוכלי לעזור לשאר המשתתפים ולתרום מנסיונך. 

חיבוק גדול ומחכים לשמוע!

מישמיש3
08/09/16 12:52

הי לכולם:-) מחר סוגרת שבועיים ללא עישון!!!!!! ואני מאושרת, כרגע המצב הוא שיכולים לחלוף כמה שעות ואני לא חושבת על הסיגריה בכלל... הבנתי שכל מה שעשיתי לפני כן עם סיגריות , אני עושה היום ויותר בלי סיגריות ו......... השמיים לא נופלים. אפילו בילויים ואפילו בים וגם אחרי האוכל ובכלל , וואלה רק שנמשיך:-)

מישמיש3
08/09/16 12:53

ותודה מקרב לב לכל האיכפתיים המגיבים:-):-):-):-):-)

איזה כיף לשמוע. מבחינתי זה שרשור השראה לנגמלים נוספים - הוא מבטא בצורה מדהימה את התהליך שעשית מקושי להפסיק והפחתה בכמות ועד עכשיו שבועיים כבר בלי ומתחיל להיות יותר קלyes

תרגיל קטן שיכול לעזור להמשך - תעצרי שניה עכשיו אחרי שבועיים ותנסי לשבת ולחשוב ואפילו לרשום על הדף מה הדברים שעוזרים לך להתגבר ולהתקדם? המטרה היא שתוכלי להיזכר בדברים הללו ברגעים בעתיד שפתאום יתעורר מחדש קושי.

נילי-בראון
08/09/16 16:07

היי!! סופסוף אני רואה את התגובות, לא הצלחתי לראות את ההודעות האחרונות.
שמחתי לשמוע שאת מאושרת :)) אכן בשורות טובות:)) תודה על השיתוף.

כיף לגלות שאפשר להמשיך את הכל בלי סיגריה... נכון - בהתחלה זה מוזר, אבל אחר-כך מתרגלים.
מקווה שזה ימשיך כך, אל תיבהלי אם פתאום יגיע יום קצת יותר קשה, זה קורה וזה עובר. תהיי מוכנה לזה. 

שינוי דורש תחזוק - אל תתני לעצמך לשכוח את הסיבות שבגללן התחלת את התהליך
ואל תשכחי את ההרגשה הטובה שיש לך עכשיו ואת כל מה שאת מרויחה :) תיהני!
 

מישמיש3
08/09/16 19:09

הי יעל:-) ישנו דבר עיקרי אחד שעוזר לי להתגבר על הרצון לעשן אשר מופיע עדיין שלוש ארבע פעמים ביום, וזה פשוט לשנות את מה שאני עושה באותו רגע, פשוט מעסיקה את עצמי במשהו אחר והרצון עובר אחרי חמש דקות בערך....... עד הפעם הבאה, אבל אני שמה לב שאני מספיקה המון דברים שלא היגעתי אליהם לפני כן, אני מניחה שבגלל הפסקות הסיגריות, זה סתם בונוס לציון.....