מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

חדש בפורום!

23/08/16 12:20
6 תגובות

שלום רב! אני בן 54 והפסקתי לעשן זה 35 ימים לאחר 37 שנות עישון של קופסה וחצי ליום בעזרת סדנא של מכבי. אני לא לוקח שום תרופה או תחליף ניקוטין.יש לציין שממש אני מופתע שהקושי לא רב כלכך כמו שדימיינתי כל החיים .ואם יש חשק רב לסיגריה אז פשוט מסיחים את הדעת וזה עובר וחוזר חלילה והינה עוד יום עובר ללא עישון.רציתי לשתף אותכם בטיפ במהלך הסדנא שלי זה ממש עזר וזה ניקרא פירוק התניות לדוגמא אם מרגישים שחייבים לעשן בנהיגה או עם הקפה של הבוקר אז פשוט מעשנים ליפני או אחרי וזה (לי לפחות) נותן לך אכשיהו שליטה על הסיגריות....למרות מה שכתבתי אני סובל מתסמיני גמילה שאני מקווה שיעברו במהרה וזה מתבטה בעייפות חוסר ריכוז ולפעמים גם סחרחורות......ב ה צ ל ח ה לכולם


תגובות

ברוך הבא elim,

ראשית כל הכבוד על כך שהפסקת לעשן, עברת כבר את החודש הראשון שהוא לעיתים החודש הקשה ביותר! זה תהליך קשה שדורש הרבה השקעה לשנות משהו שהיה חלק מהחיים שלך במשך 37 שנה. זה מדהים לפעמים איך משהו ש"חששנו" ממנו תקופה מאוד ארוכה לפעמים מתגלה בשעת המעשה כלא כל כך נורא כפי שאתה מתאר. זה בעצם תזכורת לכולנו שלפעמים פשוט צריך לקפוץ למים הקריםlaugh
תודה שאתה משתף אותנו בטיפ שלך מהסדנה. אכן פירוק התניות (שם אחר הוא "לשבור את ההרגל") היא טכניקה בשלב ההכנה לגמילה מעישון שנועדה לפרק/לשבור את הקשר בין הסיגריה להרגלים שונים כמו עם הקפה, מול המחשב, נהיגה. 
אתה מציין שיש לך עדיין תסמיני גמילה - איך אתה מתמודד איתם כעת? מה עוזר לך? אני יכולה לומר בוודאות שתסמיני הגמילה ילכו ויפחתו עם כל יום שעובר. אחד הדברים שצריך לדעת שהתהליך הוא מאוד גלי. עכשיו (וזה מצוין) יחסית לא קשה לך, ואתה מצליח להתמודד עם הסחת הדעת ועם דברים נוספים. בתהליך הגמילה לפעמים גם אחרי חודשים יכול פתאום (לפעמים בגלל משהו שקרה, לפעמים לא מוצאים סיבה ברורה) להיות כמה ימים יותר קשים שהחשק פתאום מתפרץ. חשוב להיות מוכנים גם לרגעים כאלו, ולתכנן מראש (בעזרת כל מה שאתה יודע כבר עכשיו שעוזר לך) איך אני אתמודד.

 

אני מאמין שתצליח, יש לך את הרצון וכאן יש לך את התמיכה.
בהצלחה !

elim833
24/08/16 10:18

תודה רבה על התגובות והתמיכה.אני כשועל קרבות ותיק כבר היו לי מיספר נסיונות להפסיק לעשן ותמיד זה ניכשל כתוצאה מהקול בראש שאמר בוא נעשן רק שלוש סיגריות ביום רק את אלו "שחייבים" רק את זאת של הקפה בבוקר .כמובן שתמיד זה נכשל ואחרי זמן קצר מאוד חזרתי לכמות הרגילה ואף יותר..היום החלטתי שאין מצב שאני יפול לסיגריה הבודדה הזאת שגורמת לכל ההדרדרות.בינתיים אני נהנה מלהריח טוב תרתי משמע.עושה 40 בריכות ברצף בלי להתנשף כמו מת..והכי חשוב זה שעשיתי הרבה נחת לילדים שלי שכבר לא מעירים לי כל יום על הסירחון כל פעם שאני חוזר מהמרפסת אחרי סיגריה....נהנים לנסוע באוטו כשהו מריח טוב......אז יאללה חברים תזרקו את הסיגריות קיבינימט החיים הרבה יותר יפים בלעדיהם.

תובנות יפות, בהחלט מנית 2 דברים סופר חשובים בתהליך:
1. בשום פנים ואופן לא להתפתות אפילו לסיגריה אחת בודדת...
2. להבין לעומק מה היתרונות בשבילי של הפסקת העישון - במה זה תרם לי?

עופר11
24/08/16 20:03

אמיל למרות שקל והכל זורם וקושי לא מורגש אתה צריך להיות מפוכח קשוב לגוף וקשוב למערומי הניקוטין .אני מכיר כמה חברה שלי שביום אחד החליטו שזהו הם לא יעשו יותר וכך זה עד היום שנים .
לעומתי שעוד מעט שנתיים גמול ועדיין החשק נמצא התמודדות קיימת ויש הרבה כמעטים לכן זהירות נדרשת.
בהצלחה ✌

נילי-בראון
25/08/16 11:11

הי elim, גם אני מברכת אותך על ההישג שלך ושמחה בשבילך על ההרגשה הטובה והשחרור מההתמכרות לניקוטין.
תודה ששיתפת אותנו. ההתלהבות שלך והמוטיבציה עולים מתוך מה שכתבת ואני מקווה שהרבה אנשים יקבלו ממך השראה.

שומעים ממה שכתבת, שאתה שועל קרבות ותיק, ניסית כמה פעמים ולא התייאשת... אתה לומד מהתהליך שאתה עובר ומיישם את מה שלמדת. אתה עובר תהליך מורכב, ולומד לכל אורך הדרך. למדת לפרק התניות, למדת ש"סיגריה אחת" גוררת אחריה עוד הרבה סיגריות, למדת לשנן את הסיבות שחשובות לך להיגמל מעישון (הילדים, הסירחון, הכושר שמשתפר).

כמו שכבר ייעצו לך קודמיי, כדאי להיות מוכן מראש לרגעים שבהם אולי יתעורר אצלך החשק לעשן. מתי עלולה לצוץ המחשבה "רק סיגריה אחת היתה ממש פותרת לי עכשיו את הבעיות"...?