מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןשאלה למומחים.

שאלה למומחים.

29/09/16 11:54
7 תגובות

שלום רב.כפי שדיווחתי כבר קודם .הפסקתי לעשן ב18 ביולי 2016 .ברוך השם עדיין מחזיק מעמד ואפילו לא קשה לי מידיי..אממה עליתי קצת במישקל (+5kg) וגם איכשיהו לא הרגשתי טוב בקטע של חולשות וליפעמים איבוד שיווי מישקל לכמה שניות....עשיתי בדיקות דם והרבה ערכים נהיו אדומים ....פתאום הגלוקוז נהיה 121 (בעבר נע בין 86 ל100) ועוד כמה ערכים שניהיו טיפה מעל הגבול...נימצא גם חלבון(קריאטין) בשתן ברמה גבוהה כמו כן לאחרונה אני מתעורר עם יובש קיצוני בפה שמלווה ב"נוזל חום" (דימום) ......האם יש מצב שזה קשור לתסמינים של הפסקת עישון???? יש לציין שעישנתי רצוף מעל 36 שנים......


תגובות

Rahav
03/10/16 12:13

שלום רב
כל הכבוד על קבלת ההחלטה וההתמדה !!! אני הפסקתי לעשן לפני שנה וגם אצלי היו שינויים במדדים בדם ואפילו היה נראה כי אני מפתח תסמונת מטבולית (רמות סוכר עלו ). גש לרופא להמשך בירור ,כולי תקווה שאילו תסמיני גמילה ולא ניזקי עישון ושתה המון מים ,מנסיון זה מאוד עוזר בתהליך הגמילה ובניקוי הגוף מכל הרעל של הסיגריות.
בהצלחה

כל הכבוד רהב!

נילי-בראון
03/10/16 12:26

שלום elim, קודם כל מאחלת לך שנה טובה ובריאה

אני ממליצה לך לפנות לרופא שלך ולברר האם יש אבחנה לסימפטומים שתיארת ולטפל בהם. 

לגבי השאלה שלך - חשוב לזכור שהעישון עצמו גורם למחלות רבות ולסיבוכים של מחלות שכבר קיימות, כך שאם יש בעיה בריאותית סביר להניח שהתחילה לפני הפסקת העישון. 
ברוב המקרים של הפסקת עישון אנשים מרגישים שיפור בבריאות אבל יש מקרים שבהם אנשים מדווחים על סימפטומים שונים שמפריעים להם. זה עניין של זמן - בטווח הארוך אין ספק שהפסקת עישון היא הדבר הכי טוב לבריאות שלך, אבל בטווח הקצר לוקח לגוף זמן להסתגל למצב החדש. 

 

עופר11
03/10/16 15:31

חג שמח ושנה טובה ,ברכות ואיחולים מכל הטוב שבעולם .
בתהליך גמילה במיוחד בתחילת התהליך הגוף עובר מעין טראומה , רוב הערכים עולים לתקופה קצרה עד שהגוף מתאזן ואפילו טוב יותר משהיה לפני (מנסיון אישי בלבד ).
למרות שפה ושם משהו מדאיג ומלחיץ בתהליך, גמילה מעישון זו המתנה הכי שווה ובריאה שאדם יכול להעניק לעצמו.
בהצלחה ✌

שלום elim,

כל הכבוד על ההתמדה, כבר כמעט 4 חודשים ובהחלט דרך מדהימה לקבל את השנה החדשה.

יש 'קשר בין עישון וסכרת. עישון מעלה באופן עצמאי את הסיכון לסכרת, ואם יש סכרת ומעשנים אז קשה יותר לאזן את הסכרת, צריך יותר תרופות/אינסולין ויש סיכון מוגבר עוד יותר לסבול מהסיבוכים של הסכרת כמו פגיעה בכליות או בכלי הדם.

בגלל כל הסיבות שכתבתי למעלה באופן עקרוני אין דבר טוב יותר מאשר להפסיק לעשן. אבל, מסיבה שלא ברורה עד הסוף עדיין, בטווח הקצר של המספר חודשים אחרי הפסקת עישון, יכולה להיות יציאה מאיזון הסכרת ודווקא סיכון מוגבר לפיתוח סכרת. כפי שנילי כתבה - הנזק לתאים ולגוף כבר היה קיים הרבה שנים, וההפסקת עישון היטתה את הכף. ההשערות הן שזה או בכלל העלייה במשקל שמתלווה להפסקת עישון או בכלל הסטרס וההורמונים השונים שמשתחררים בגוף בגללו - אלו גורמים לפגיעה נוספת ביכולת של הגוף להכניס את הסוכר לתאים ואז רמות הסוכר עולות.

אז זה קצת פארדוקס אבל דווקא בחודשים הראשונים אחרי הפסקת עישון יכולה פתאום להתפתח סכרת. ממה שאתה מתאר בהחלט רואים שיש לפחות התפתחות תסמונת קדם סכרתית (עלייה בסוכר, חלבון בשתן, צורך לשתות הרבה) וצריך לעשות בדיקות לאבחון חד משמעי ולטיפול אם יש צורך - כדאי לגשת לרופא בהקדם האפשרי.  זה מתסכל כי יש תחושה שדווקא כשהפסקתי לעשן אז מתגלה משהו? אבל האמת היא שמבחינה בריאותית חד משמעית הכי טוב זה להפסיק לעשן, ואם לא היית מפסיק עכשיו הסכרת הייתה מתפתחת בהמשך, ואז מצבך היה יותר גרוע והיה יותר סיכון לסיבוכים שלה.

יתכן שאפילו תצטרך עכשיו תרופות לאזן את הסוכר אבל אתה תראה שאם תתמיד ולא תעשן תוך מספר חודשים עד שנה שנתיים זה יתאזן. גם הוכח חד משמעי שגם עם העלייה במשקל שמתלווה לגמילה מעישון - עדיין מבחינה גופנית ההפסקת עישון זה הדבר הטוב ביותר לגוף.

לסיכום - לצערי כן יש סיכוי סביר מאוד שהתסמינים שיש לך כעת קשורים להפסקת עישון שהיטתה את הכף כרגע וגרמה לגוף לצאת מהאיזון ועלייה ברמות הסוכר. יש לגשת בהקדם לרופא, לבצע בדיקות, ולהחליט האם יש צורך בטיפול כדי לעזור באיזון הסוכר ולמנוע נזק. בטווח הארוך חד משמעי תרמת את התרומה המדהימה ביותר לגוף שלך, וגם אם יש לך כעת סכרת, הפסקת העישון היא הדבר הטוב ביותר שעשית.

מקווה שזה עזר.

שלום לך,
כל הכבוד לך שאתה מצליח עד עכשיו, מאחלת לך הרבה בריאות.
שנה טובה
אסתי
elim833
06/10/16 11:09

תודה רבה על החיזוקים..שתהיה לכולם שנה טובה ומוצלחת.smiley