מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפליםעזרה להורים חסרי אונים

עזרה להורים חסרי אונים

08/10/16 13:50
18 תגובות

שלום  אני אמא לשלושה ילדים בני האמצעי בן 23 ועדיין בבית לא מוכן לצאת לעבוד או ללמוד .הכל התחיל בתיכון בסביבות גיל 15 שהוא היה בלי חברים כל היום בחדר במחשב והחזקנו אותו בשיניים כדי שיסיים 12 שנות לימוד .שסיים עשה שלוש שנים צבא רחוק מהבית היה מגיע פעם בשבועיים לשבוע הביתה ועדיין בלי חברים מסתגר בחדר עם המחשב למרות שבצבא הוא הסתדר ולא היו לו בעיות כלשהן.לאחר שסיים צבא הנחנו לו לנפשו כדי ש"ימצא את עצמו "ונתנו לו זמן  אך כל הזמן דאגנו לשוחח עימו לגבי עבודה או לימודים .הוא כל היום ישן ואחרי צוהרים קם ונימצא במחשב במישחקים או בטלוזיה . הוא לא מראה נכונות לצאת לעבוד או ללמוד  כבר שנתיים בבית ככה .לא יוצא או מבלה כי אין לו חברים ואני חייבת לציין שהוא לא בדיכאון להיפך הוא די נהנה מהמצב לפי מה שהבנתי ממנו.הוא לא מנצל אותנו מבחינה כספית .אנחנו לא יודעים איך להתמודד איתו מבחינתו כל עזרה שהצענו הוא סירב לדבריו אין לו שום בעיה ולכן לא צריך עזרה.ניסינו ללכת איתו בדרך קשה וניתקנו את המחשב והטלוזיה אבל הוא היה ניכנס למיטה וישן כל הזמן. מאוד דאגנו וחששנו לו ולכן נישברנו כעבור שלושה ימים.אנחנו כהורים ממש חסרי אונים מולו ולא יודעים למי לפנות או לקבל עזרה .אני אשמח לקבל תגובות עם הצעות  או מישהו שעבר דבר דומה לזה ויכול לעזור לי.תודה


תגובות

שלום צביה היקרה:
מאוד מתסכל לראות כך את בנך. את גם מציינת שהוא לא סובל ולמעשה אין כל בעיה נפשית, מאידך אנחנו מבינות שמתמודד כנראה עם איזושהי בעיה. הרי לא יתכן שבחור בן 23 נמצא כל היום בבית מול המחשב והטלויזיה, לא עובד או לומד וללא חברים.
יש משהו שבכל זאת חסר לי בפאזל. כיצד בכל זאת הסתדר בצבא? הלא נדרש ממנו שם לקיים מטלות, היכן הוא שירת ומה היה התפקיד שלו? ציינת גם שלא היו בעיות. איך זה מסתדר?  הוא גם בחר בשירות רחוק מהבית. מה הוא עשה במשך שבועיים רחוק מהחממה הביתית?

צביה10
10/10/16 10:51

ראשית תודה על תגובתך . בצבא הוא היה שקמיסט במיצפה רמון ולקראת סוף שירותו השקם ניסגר משהו כזה והעבירו אותו למיטבח.אני לא יודעת להסביר אבל הוא אף פעם לא התלונן ואני יודעת שהיו לו שם חברים והוא הסתדר .וזאת לא הייתה בחירה שלו לשרת רחוק מהבית.הייתי בטוחה לאחר שעבר את שירותו הצבאי הכל יהיה בסדר אבל מיסתבר שהושלתי וכניראה בגלל שזאת הייתה מיסגרת מחייבת אז לא הייתה לו ברירה.אחרי שסיים צבא אני יודעת שהוא היה בקשר עם החברים בצבא הם רצו להיפגש איתו הוא סיפר לי אבל הוא לא היה מעוניין דחה אותם כל הזמן עד שכניראה שהתייאשו ונותק הקשר איתם.

יש מישהו אפילו מהמשפחה המורחבת, דוד, בן דוד, חבר שבנכם מעריך ומוכן לקבל ממנו, שיכול לברר אתו מה קורה. אולי הוא יפתח בפני מישהו כזה?

צביה10
13/10/16 7:47

לצערי לא הוא לא בקשר עם בני מישפחה ואין מישהו שהוא קרוב אליו.הוא סגור מאוד גם.האם לדעתך אם אני אלך לפסיכולוג לדבר עליו יש מצב שיוכל לעזור לי או שזה בזבוז זמן וכסף אם הוא לא מוכן לשתף פעולה?

השאלה היא מה מטרת הפנייה לפסיכולוג. את יכולה לפנות לפסיכולוג כדי לקבל תמיכה נפשית עבורך ככל אדם הפונה לטיפול או תמיכה נפשית, את יכולה לקבל גם יותר ייעוץ כיצדלנהוג. אם המטרה היא בנך, כלומר להביא אותו לטיפול אצל הפסיכולוג ולשנות דפוסים אצלו בוודאי שצריך את שיתוף הפעולה שלו. אבל לפעמים איש מקצוע יכול לתת כלים לבן המשפחה כיצד לנהוג וזה יכול להשפיע באופן עקיף גם על האדם עצמו שמתמודד עם הבעיה.
 

צביה10
19/10/16 7:49

תודה רבה לך ואני אשמח לשמוע עוד עצות ממך לגבי הבעיה שלי.

אני אשמח שגם את תמיד לעדכן אותנו בפורום.
אגב, רציתי לשאול אותך כיצד הבן שלך מסתדר כרגע ברמה הכלכלית? כיצד הוא מממן את עצמו? האם יש איזשהם ציפיות ממנו לסייע בבית? הוא בכל זאת אוכל, ישן, משתמש בשירותי הבית. האם אתם משתפים אותו גם בחובות?

צביה10
25/10/16 11:21

יש לו כסף בחשבון בנק שצבר בזמן שהיה בצבא(מכיוון שלא היה לו על מה לבזבז) אין לו הוצאות אישיות כגון בגדים ( הוא מקבל מהבן הגדול ואין לו בעיה עם זה הרי הוא לא יוצא ומבלה)הוא משלם בעצמו את הבטוח הלאומי ולגבי המחיה בבית אנחנו לא דורשים ממנו כסף גם הבן הגדול גר בבית ואנחחנו לא דורשים על זה כסף ( לא יכולה לעשות איפה ואיפה).אבל אני יכולה לומר לך שפעם כן ביקשנו כסף מתוך כעס ולא הייתה לו בעיה לשלם לנו ...רק שבסוף התקפלנו ועזבנו את זה ולא לקחנו(שוב מאותה סיבה שהבן הגדול שגר גם בבית אנחנו לא מבקשים כסף)

צביה יקרה:
ציינת שהכל התחיל בסביבות גיל 15. מה היה לפני כן? ומה קרה בדיוק מאז? ניסיתם לבדוק האם עבר איזשהו אירוע משברי? איך זה בדיוק התחיל? מה אמרו לכם אז בביה"ס? וכמה את יכולה לדבר עם הבן שלך? האם תשבי אתו ותגידי לו שאת דואגת לו, תשאלי אותו על התוכניות שלו לעתיד וכו'? 

צביה10
26/10/16 13:59

היי ורד ראשית שוב מודה לך מאוד מקרב לב על היחס והעזרה . אני לא יודעת בדיוק היכן לשים את האצבע מתי זה קרה לי זכור בסביבות שניכנס לחטיבת הביניים כי לפני זה הי ילד"נורמלי" לכל דבר עם חברים וכיוצא בזה. ואני לא יודעת מה קרה אולי לא ייחסתי חשיבות לזה אני זוכרת ששלחו אותי לבדיקת קשב וריכוז ואכן הלכתי והייתה איזושהיא בעיה וקיבל הקלות בבית ספר(ניזכרתי שהמליצו לתת לו רטלין אבל לא הסכמנו בתוקף כי פחדנו שיהיה סוג של "זומבי" וגם היה מאוד רזה וגם הייתה לו בעיית אכילה בקושי היה אוכל ואמרו לנו שהרטלין גורם לחוסר תיאבון שזה היה החשש הכי גדול שלנו)לא זוכרת שייחסו חשיבות מרובה למצב שלו שהיה מתבודד וללא חברים הם אומנם עזרו לי ולו לסיים 12 שנות לימוד כי הוא ממש לא היה בעניין של לימודים אבל היה ילד טוב מופנם שלא עושה בעיות אז השאירו אותו ונתנו לו עבודות גמר להגיש(כמובן שאני הייתי עושה אותם...)לגבי לדבר איתו אין לי בעיה הוא זה שלא משתף וניפתח ואז נוצר מצב שאני רק מדברת (בשבילו חופרת חח...)ובסוף ניגמרות המילים אז אני פורשת . דיברתי איתו לגבי העתיד והוא אומר כל הזמן לא עכשיו תנו לי זמן בהתחלה קיבלנו את זה אבל זה נהפך לשיגרה ( ניסינו לומר לו אפילו אל תעבוד לך ללמוד משהו אפילו שיעורי נהיגה והוא לא מוכן, אין לו סיבה פשוט עונה לא רוצה.הבהרנו לו שאנחנו דואגים מה יהי בעתיד איתו והמצב רק יחמיר ככל שהוא יושב בבית יהיה לו יותר קשה לצאת ל"דרך החיים"לגבי חברים ושלא מבלה הוא טוען שטוב לו ככה והוא אוהב את השקט שלו.זה מטריף אותי כל המצב הזה וכואב לי שאם אכן יש בעיה או שעבר משבר כלשהוא שמקשה עליו בחיים אין לי איל לעזור לו אןם הוא לא מעוניין לקבל עזרה וטוען שאין לו שום בעיה . כמו מבוי סתום בלי פתרון. לסלק מהבית אותו אני לא מסוגלת ודואגת לחייו שלא יעשה משהו לעצמו למרות שאף פעם לא רמז אפילו לכיוון...אבל בתור הורה את חושבת על הכל וזה מפחיד מאוד.

את מעלה פה דברים חשובים. מציינת שכן היתה בעית קשב וריכוז שגרמה לבעיות בלימודים, בעיות חברתיות ורגשיות שהוא לא ממש התמודד אתה, אלא יותר ברח ממנה. גם בלימודים, את מציינת שאת היית עושה לו את העבודות.
הרבה מבוגרים שבילדותם סבלו מבעית קשב וריכוז מתמודדים בבגרותם עם בעיות של חוסר בטחון עצמי ודימוי עצמי ירוד בשל חוויות רבות ונשנות של חוסר הצלחה, כשלון, דחייה חברתית- אני משערת שאולי גם בנך סבל וסובל מכל אלו על אף שהוא אומר שטוב לו- זה סוג של בריחה או הדחקה כי התמודדות עם החיים מאיימת עליו.
אני חושבת שזה חשוב שאת מנסה ומדברת ו"חופרת", חשוב שגם בעלך יהיה אתך בצד הזה.
אני מבינה שאתם לא רוצים לעשות איפה ואיפה ואם לא מצפים מהבן הגדול לשאת בהוצאות בבית אז גם מבנך הנוכחי לא, אבל כן צריך לחשוב איך כן מאפשרים לבנך להתמודד עם החיים כי כעת הוא מקבל הכל על מגש של כסף ואין לו למעשה למה לטרוח או להשתנות.
 

צביה10
27/10/16 8:30

אז לפי דברייך את בעד לקחת ממנו כסף עבור שהותו בבית .אוקיי אני יעשה את זה אני אבהיר לו שאני לוקחת ממנו כסף אם הוא לא מוצא עבודה או עושה משהו עם חייו.

אני לאו דווקא אומרת שצריך לקחת ממנו כסף. רק אמרתי שצריך לחשוב על משהו שיגייס ממנו איזושהי מחויבות, הרי לא יתכן שהוא כל היום ישב בבית ולא יעשה דבר ולא יהיה מחוייב לכלום. עד מתי? בוודאי חשוב להבין אותו, להקשיב לו, לנסות לדובב אותו ולהבין מה על לבו, מצד שני הוא יכול כך במשך שנים להמשיך בדרך הזאת וזה לא יצמיח אותו או יקדם אותו. חשוב להסביר לו שאתם דואגים לו ולא מוכנים לראותו כך קמל, לגבי הכסף זה צריך להיות משהו שאת מתחברת אליו ועושה בלב שלם.
 

מיכאל451
03/03/18 21:36

שלום צביה. מה קורה עם הבן שלך. גם הבן שלי סגור בחדרו הרבה זמן. הקמתי קבוצת וואטסאפ להורים. האם את רוצה להצטרף? מיכאל מוריס, ירושלים

צביה10
04/03/18 14:26

היי עדיין באותו מצב לצערי וכן אני מעוננינת להצטרף תודה.איך אני ניכנסת?

צביה10
04/03/18 14:29

היי מיכאל, לצערי עדיין באותו מצב וכן אני אשמח אם תצרף אותי לקבוצת הווןטאפ הורים.

מיכאל451
04/03/18 22:34

אם זה נוח לך את מוזמנת להיות בקשר במייל שלי mlmorris705@gmail.com

מיכאל451
04/03/18 23:43

חוץ מזה אני ממליץ לך להצטרף לארגון משפחות לבריאות הנפש. הם מפרסמים כל מיני קבוצות תמיכה וימי עיון. אני ממליץ לכם לעשות מאמצים ליצור קשר עם הורים אחרים עם התמודדות דומה.