מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אהוד גרוסמן
פרופ' אהוד גרוסמן
בוגר בית הספר לרפואה בתל-אביב. לשעבר מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי ע"ש שיבא. לשעבר מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, פרופ' מן המנין ומופקד על קתדרה ליתר לחץ דם באוניברסיטת תל אביב. לשעבר דיקאן בית ספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיום נשיא אוניברסיטת אריאל
פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
כמונילחץ דם לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה

שרי
23/10/16 15:47
2 תגובות

שלום,

אני בת 59, סובלת מקרישיות יתר בדם ולחץ דם גבוה.

אני משתמשת בד"כ בטריטייס 1.25 - פעם ביום.

לפני שלושה ימים עלה לי לחץ הדם בבת אחת עד לערכים מאוד גבוהים וגם הרגשתי לא טוב. עליית לחץ הדם באה לידי ביטוי בסחרחורת קשה וערכים שנעו בין : 

187-150 הסיסטולי, ובין 85-75 הדיאסטולי . הדופק היה תקין (67-70) .

מייד התקשרתי לרופא שלי, ושאלתי אם לקחת קפטופריל-אסריל , והוא אמר לי שלא לקחת את זה, אלא לקחת עוד כדור טריטייס, ולעבור למינון של 2 כדורי טריטייס ביום (1.25 2X).



בהקשר זה יש לי שתי שאלות : 

א. מכיוון שבזמנו לחץ הדם שלי ירד מאוד עקב ניסוי בשימוש במספר כדורים נגד לחץ דם (לא בבת אחת אלא כדורים שונים), רציתי לדעת אם אפשר לקחת את הטריטייס 1 בבוקר ואילו את השני - חצי כדור בערב ?

ב. שמעתי בעבר ממספר רופאים ששימוש בקפטופריל כאשר יש לחץ דם מאוד גבוה לא רצוי, וזה עלול להיות מסוכן, האם ידוע לך משהו על כך ? איזה סיכון יש בזה ? בעבר כבר לקחתי אותו כ 2-3 פעמים .



תודה .


תגובות

מירי17
24/10/16 11:39

אינני יודעת אם היית אצל רופא-קרדיולוג שמתמחה ברפואת נשים - זה משהו שונה מאשר לגברים, אבל הרופאים מתעלמים מזה
כי קשה לי להניח שאחרי כמה שנים הם עדיין לא מודעים להבדלים בין התרופות.
בנוסף לכך - השפעת התרופות ללחץ דם היא עד 24 שעות, ולא 24 שעות, ולכן צריך לקחת פעמיים ביום, במקום להגדיל את
המינון.
הידע היחיד שיש לי זה מהרופאה שהצילה אותי בזמנו מהתקפי לחץ דם שהגיעו מעל 250! המכשיר לא היה יכול למדוד יותר גבוה.
כל פעם הרופא ניסה עלי כדור שונה.  כשהגעתי לרופאה היא אמרה לי מייד - אני מכירה את הבעייה זה פשוט כדור שלא מתאים
לכל הנשים, קחי אטאקאנד, רשמה לי, הרופא עיקם את פרצופו, אבל מאז חלפו מרבית הבעיות.    
לא רציתי להגיב, כי אני תמיד כותבת אותם הדברים, אבל כשאני קוראת שהרופאים לא מודעים או לא מתעניינים במגזר הנשי
ומה שמתאים לו - זה מרגיז אותי מאוד.
אגב, לידיעה - את מרבית הניסויים בתרופות עושים על גברים, אבל לרוב לא בודקים איך זה משפיע על נשים.
אם תרצי את השם של הרופאה - תכתבי שוב באתר וארשום לך, אני פשוט לא רוצה להיראות כמי שעושה לה פירסומת, היא לא
צריכה פירסומת כלל וכלל היא מנהלת המחלקה בבי"ח בילינסון, וגם מקבלת במרפאה פרטית.

בהצלחה מכל הלב.

שלום לך
אין בעיה לקחת את הטריטייס חצי כדור בבוקר וחצי בערב, ואפשר גם 2.5 מ"ג פעם ביום בבוקר. כל אחד מגיב מעט שונה לטיפול, כך שאת יכולה לנסות ולראות מה הכי מתאים לך. בסופו של דבר חשוב שתהיי מאוזנת.
בעבר נתנו במקרים קיצוניים קפטופריל תחת הלשון. זה לא ניתן בערכים כמו שאת מציינת, אלא בערכים גבוהים הרבה יותר. כיום פחות מקובל לתת טיפול כזה, ובודאי שאצלך אין שום צורך בכך, אלא רק בנסיון למצוא את צורת הטיפול שהכי מתאימה לך ומאזנת אותך. אם זה לא יספיק ועדיין יהיו ערכים מוגברים, ניתן לשקול הגברת המינון או תוספת תרופה נוספת, כמובן ביעוץ עם הרופא המטפל שלך. סה"כ מדובר במינון מאד נמוך שאת מקבלת כעת, ומרבית האנשים זקוקים ל-2-3 תרופות כדי לאזן היטב את לחץ הדם, כך שלא צופה בעיה מיוחדת לאזן אותך.