מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר זיאד חמאיסי
ד"ר חמאיסי זיאד הינו מומחה לרפואת עור ומין. את לימודי הרפואה סיים באוניברסיטת הטכניון והתמחה במחלקת עור בבית החולים רמב"ם. כיום, ד"ר חמאיסי הינו רופא בכיר ומנהל מרפאת הלייזר במחלקת העור של בית החולים רמב"ם. עוסק במחקר ומרצה בפקולטה לרפואה בטכניון. תחומי עניין: טיפולי לייזר, הידראדיניטיס ספוראטיבא, פטרת העור, טיפולים ביולוגים בפסוריאזיס, ביטויים עוריים במחלות דלקתיים של המעי, מחלות עור ילדים וטיפול בנגעים וסקולרים בילדים חברות בארגונים מקצועיים: איגוד הסתדרות הרופאים האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין האיגוד האירופי למחלות עור ומין האקדמיה האמריקאית למחלות עור ומין
פרופ׳ לב פבלובסקי
פרופ׳ לב פבלובסקי
תחום מומחיות: עור ומין תפקידים ומינויים: מנהל מרפאות עור, המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין לימודים: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מקום התמחות: המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין השתלמויות: פוטותרפיה ופסוריאזיס בית חולים מאונט סיני ניו יורק חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין שטחי התעניינות מיוחדים: פסוריאזיס, פוטותרפיה, טיפולים אימונוביולוגים, סטרס נפשי עיסוק במחקר: פסוריאזיס, טיפולים אימונוביולוגים, פוטותרפיה, מחלות דלקתיות של העור.
יונה מנטקה קציר
יונה מנטקה קציר
יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית.
ד
ד"ר חגית מץ
ד"ר חגית מץ הינה מומחית למחלות עור ומין. את לימודי הרפואה סיימה באוניברסיטת תל-אביב והתמחתה בבי"ח איכילוב. כיום ד"ר חגית מץ הינה רופאה  בכירה בבי"ח איכילוב אחראית שרות פוטותרפיה .  מנהלת רפואית של פוטותרפיה בבי"ח אסותא , עוסקת במחקר קליני. תחומי עניין  עיקריים : מחלת הפסוריאזיס על כל  היבטיה ,  פוטותרפיה ,  מחלות דלקתיות . חברה בהסתדרות הרופאים בישראל, חברה באגוד הישראלי לרפואת עור ומין , חברה באקדמיה האמריקאית לרופאי עור,.חברה בארגון הנשים הדרמטולוגי העולמי.

מובילי קהילה

תחליפים

01/12/16 20:32
6 תגובות

היי,
אני בת 20 בקרוב ואובחנתי לפני כ7 שנים כחולת סבוריאה, לפני כמה חודשים התברר שהרופא עור שלי איבחן את מחלת העור שלי לא נכון ולבסוף הבנתי שכל השנים האלו סבלתי מפסוריאזיס.
שבע שנים של סבל שמשנה לשנה המצב מחמיר, לאט לאט כל הגוף שלי מתכסה לו בפצעים ובאדמומיות, מגרד, מציק ובעיקר גורם להמון בושה.
אני אמורה למרוח את המשחה אלוקום כאשר מתפרצות לי כל הנקודות האדומות והמגרדות, אבל אלוקום זו משחה מפוצצת בסטרואידים, שמאז שהתחלתי להשתמש במשחה הזו, המצב הבריאותי שלי עוד יותר מחמיר והופך לגרוע.
אני מנסה להימנע מלאכול מאכלים ששמתי לב שגורמים לי לאדמומיות, אבל זה פשוט לא נגמר!!!
אין סוף לבושה, להרגשה הזו שהראש מגרד לך בצורה מטורפת מלא בקליפות ובפצעים ואת מתה לגרד אבל מפחדת שאנשים יחשבו שיש לך כינים וקשקשת, הגירודים הבלתי פוסקים בצאוור, מתחת לחזה, בבטן, בבית שחי, כתמים אדומים שלא עוזבים, ואם עוזבים נשאר כתם, צלקת יותר נכון, שלא משאירה מקום לדימיון וגורמת להמון בושה ואי נעימות.
בקיצור, מתוסכלת.
אני כרגע חיילת כך שאני יודעת שלא אקבל את הטיפול הראוי במסגרת הצבא, לא משנה לאיזה רופא אלך, תמיד ידחפו לי אלוקום בכמויות.
אשמח לקבל כל עצה אפשרית לטיפולים טבעיים, משחות עם פחות סטרואידים, תוספי תזונה, דרכי טיפול וכל מה שמניסיון עזר לכם להתמודד.
תודה (:


תגובות

Rbin
מוביל קהילה
01/12/16 23:37

רותם שלום,
להקלת הגירוד :
1. תרכשי בקופה שלך את אקווה כרם הוא זול ומאד .
2. לקרקפת ולשער תמרחי את שמן הקוקוס רצוי לרכוש אותו בחניות טבע .
    מיפה את השער ומאד מקל על הגירוד.
  הוא ממש טוב גם לשאר חלקי הגוף.
# בשיגרה יומית :
למרוח מספר פעמים ביום
רצוי לאחר מקלחת לא להשאיר את העור יבש.
וטוב כם לפני השינה.
#  ממליץ לקחת על בסיס יומי וטמין די
VITAMIN D   
# יש גם את קסמיאול ג'ל להתיעץ עם רופא העור שלך.
   יצא עכשין בגירסה חדשה
   זה תכשיר רפואי טוב לכול הגוף כולל הקרקפת.
בהצלחה.


 

פרופ׳-לב-פבלובסקי
מומחה כמוני
תחום מומחיות: עור ומין תפקידים ומינויים: מנהל מרפאות עור, המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין לימודים: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מקום התמחות: המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין השתלמויות: פוטותרפיה ופסוריאזיס בית חולים מאונט סיני ניו יורק חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין שטחי התעניינות מיוחדים: פסוריאזיס, פוטותרפיה, טיפולים אימונוביולוגים, סטרס נפשי עיסוק במחקר: פסוריאזיס, טיפולים אימונוביולוגים, פוטותרפיה, מחלות דלקתיות של העור.
05/12/16 21:25

תפני לרופא עור, בצבא משרתים במילואים אותם רופאי עור שבאזרחות. יש מגוון רחב של טיפולים לפסוריאזיס חוץ מאלוקום שרשמו לך..

IPOwl
06/12/16 9:59

Rotem93

ברצוני להצביע על כיוון מחשבה קצת שונה, שלצערי אינו שכיח אך מוביל לתוצאות חיוביות, ובגדול.

דרך אחת היא להסתכל על תופעות כ- ,מחלה", לקטלג אותה כך, ואז לנסות להלחם בסימפטומים [כי הסיבות האמיתיות מעולם לא נחקרו].

דרך אחרת היא להבתבונן בסימפטומים, להבין את המכנה המשותף שבהם, ומכך לגזור מה יכולה להיות הסיבה.  עבודה לריפוי הסיבה מועילה הרבה יותר ממריחות של משחות...

הסימפטומים - אדמומיות, גרד, מוגלה - מאפיינים תגובה דלקתית של העור.

תגובה דלקתית היא נסיון של הגוף להחזיר לחיים איבר שנפגע.  במקרה של תגובות עוריות, האיבר שנפגע הוא העור...

איברים נפגעים לא רק פגיעה פיסית, אלא גם רגשית.  הרי ידוע ומקובל הקשר בין לחצים נפשיים ובריאות...  ועור נפגע כאשר מופעלים לחצים נפשיים סביב נושא הגבולות האישיים וההגדרה העצמית של האדם.

אם מעניין אותך לשאול ולדעת עוד, אשמח לעזור, ללא התחייבות מצידך.

רונן.

החיבור בין גוף ונפש תמיד מעניין וקיים. כמו שאנו מתייחסים לפיזיות כדאי לתת גם מקום לנפש ולרגש. ייתכן ותשומת הלב תיתן הזדמנות לשינוי בהתמודדות. בהצלחה.

אלחנן1
02/01/17 13:41

גם אני התמודדתי עם החמרה של פסוריאזיס בתקופת הצבא. לצערי הרפואה הצבאית לא מספיק טובה והיחס המזלזל לחייל הפשוט יכול לתסכל ולייאש. ממליץ לא לחכות להחמרה של המצב עד סוף השירות הצבאי, להשקיע כסף, ולטפל כמו שצריך - מחוץ לצבא. במסגרת הצבא כנראה תקבלי "פלסטרים" - משחות סטראודיות שלא כוללות טיפול רחב שישפר את המצב לטווח זמן ארוך.
מה שכן, במסגרת הצבא, ניתן לבקש מרופא עור הפנייה לטיפולים בים המלח, מדובר בירידה לים המלח לשבוע-שבועיים של טיפולים - והכל בסיבסוד צה"ל (!). מקווה שזה ישפר את מצבך הבריאותי, ובטוח שזה ישפר את מצב רוחך :)

אור115
17/01/17 2:09

מזדהה עם כל מילה שכתבת.. גם אני לצערי סובלת מהפסוריאזיס מצורה מפושטת וגרועה בכל הגוף.. הרפואה הצבאית תמיד הייתה ותמיד תהיה גרועה ובגלל זה הייתי ממליצה לך ללכת לרופא אזרחי באופן פרטי כי מנסיון , אם לא תטפלי בזה בזמן זה יכול להיות יותר גרוע , אני אושפזתי בגלל זה בבית חולים למשך חודש וזה לא חוויה נחמדה..
בהצלחה בהמשך :)