מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחות אוגמנטין 875 אפשרי 3 פעמים ביום?

אוגמנטין 875 אפשרי 3 פעמים ביום?

28/12/16 17:31
8 תגובות

שלום 

רציתי לשאול אם אפשרי לקחת אוגמנטין 875 3 פעמים ביום .שלשום התחלתי לקחת ועדיין החום לא יורד לגמרי השיא היה שלשום 39 המון ליחה מוגלתית ונזלת מוגלתית. בעבר היה מצב שהכדורים לא עזרו לי וקיבלתי 5 זריקות משך חמישה ימים .כל יום זריקה,אמינ חוששת שזה לא יהיה שוב . המשקל שלי מעל 100 קילו .האם יש אפשרות לקחת 3 ביום ? האםזה הגיוני שלא נעלם החום ביום השלישי לאנטיביוטיקה בנוסף גם דקסמול קולד להורדת חום. גם האוזניים סתומות .אשמח לתשובה מהירה .תודה רבה


תגובות

סימה-לבני
29/12/16 0:44

שלום רב,

הטיפול באוגמנטין שמכיל Amoxicillin + Clavulanic acid אמור להיות פעמיים ביום ואיננו על פי משקל המטופל.
התכשיר מכיל שני מרכיבים שרק האמוקסיצילין הוא אנטיביוטי, 
על פי העלון לצרכן, ראה כאן, ניתן לתת גם שלוש טבליות ביום.
אלא שלעתים קרובות, אם הרופא רוצה מינון יותר גבוה של האנטיביוטיקה הוא מוסיף Amoxicillin לבד (מוקסיפן, מוקסיוויט ואחרים) ולא כדור נוסף, כדי שמינון המרכיב השני, לא יעלה, ואיתו תופעות לוואי מיותרות.

מכאן שיתכן שהתגובה תהיה יותר טובה עם כדור נוסף, ויתכן שמספיק להוסיף אמוקסיצילין, ויתכן גם שהזיהום שלך איננו מגיב בכלל לאנטיביוטיקה שנבחרה.
האם הרופא לקח תרבית?
ברב המקרים, כאשר הרופא נותן אנטיביוטיקה ללא תרבית, הוא מנחה את המטופל שאם החום לא יורד תוך שלושה ימים, כדאי לחזור אליו.

אי לכך, אני ממליצה לך מחר בבקר, אם החום ישאר ללא שינוי, לחזור לרופא, 

מאחלת לך בריאות מהירה,


בברכה,
סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"


 

he38
29/12/16 9:42

תודה רבה סימה עזרת לי מאוד,אני בדרך לרופא אף אוזן גרון,גם האוזניים סתומים כבר 3 ימים עם נוזל אני אגיד לו .תודה רבהheartאת מקסימה שענית לי בזמן.

א.פ
20/04/18 7:44

שלום רב

מיום שלישי בבוקר אני נוטל אוגמנטין 875 פעמיים ביום עבור סטרפטוקוק A (הרופאה יודעת שמוקסיפן ורפאפן לא עבדו אצלי כראוי ).

ועדיין אני מרגיש כמו "סכינים" בגרון...

 

זהבה-181
11/05/21 19:47

שלום רב

היום שוחררתי מבי"ח איכילוב לאחר שמצאו לי אבן בשופכן הימני ( בחודש מרץ הייתי בבי"ח עם אותה בעיה אבל בצד שמאל) ושמו לי סטנד את הניתוח עשיתי אתמול ,והיום שוחררתי לביתי.כשהגעתי לביתי לא חשתי בטוב ומדדתי חום והיה לי 37.7 ,התקשרתי למחלקה האורולוגית והרופא אמר שחום כזה מחייב מעקב,  סיכמנו שאם החום יעלה לי ל-38.0 ומעלה אחזור לבי"ח. החום עלה לי ל- 38.0 לקחתי אקמול ,ובמקביל התקשרתי לרופא האורולוג שלי. האורולוג שלי התקשר אלי והורה לי חד משמעית לחזור לבי"ח לקבל אנטיביוטיקה ישירות לוריד. מכיון שמטבעי אינני אוהבת לשהות בבי"ח , חיפשתי במגרה שלי ומצאתי אוגמנטין 875  ולקחתי כדור אחד. כדי לדחות את חזרתי למחלקה למחר בבוקר ,האם זה בסדר?

 

 

סימה-לבני
16/05/21 0:03

שלום רב,

חלפו ארבעה ימים ואני מקווה שעשית כמו שהורה לך הרופא, ושבכל מקרה, בין אם עשית או שלא, מצבך טוב יותר.

התשובה שלי לשאלתך אם זה בסדר שלקחת אוגמנטין 875 שמצאת בבית היא שזה תלוי במצבך.

אם לקחת את הכדור ואת היום מרגישה טוב יותר ובריא יותר, סימן שזה היה בסדר מה שעשית,

אבל אם החום המשיך לעלות, ובסופו שלך דבר חזרת לאשפוז, הרי שזה לא היה נכון, ובדיעבד, אולי אפילו מזיק, כי זה דחה טיפול דרך הוריד שהיה מאד נחוץ.

חשוב להבין שטיפול אנטיביוטי הוא טיפול שאמור להיות מותאם לסוג החידקים שנמצאים בבדיקה, בכמות שלהם , ובנתוני מחלה נוספים שיש לך.

כמו כן, הסיבה לכך שנשלחת חזרה לבית חולים, היא שאחרי ניתוח , אם עולה החום, הפחד הגדול הוא לא מזיהום סתם, אלא חס וחלילה, מכך שנשכח אצלך משהו בבטן, במהלך הניתוח, משהו שגורם לעלית החום

למידע נוסף על טיפול שלאחר פרוצדורה ניתוחית מתוך ויקירפואה הקליקו כאן.

מקווה שאת מרגישה ממש בטוב,

 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופותבעידן שבו המידע אינסופי"

זהבה-181
23/05/21 22:51

תודה סימה

בסופו של דבר החום לא ירד וחזרתי לבי"ח ,קיבלתי 2 סוגי אנטיביוטיקה ישירות לוריד.

המסקנה תמיד צריך להישמע לרופא

נאט
07/03/24 22:33

הי , עברתי היום עקירה כירורגית של שן בינה, אחרי יותר מחודש של דלקות חריפות בשן. היום הרופא נתן לי מרשם לאוגמנטין 875 שני כדורים שלוש פעמים ביום ואת הכמות המספיקה (שלוש חפיסות עם שתי אריזות סגורות בכל אחת מהן). השאלה שלי אם הוא לא התבלבל? בעלון של התרופה לא רשום אפשרות לקחת שני כדורים ביחד.כן רשומה האפשרות של כדור אחד שלוש פעמים ביום. אני פוחדת לקחת כזו כמות ענקית אם זו טעות. אשמח לעזרה, תודה. 

סימה-לבני
14/03/24 12:46

שלום רב,

חלף שבוע מאז ששאלת. אני מקווה שאת בטוב.

בבדיקה בספרות, במקרים של בעיות אף אוזן וגרון, ניתן לתת מינון מקסימלי של עד 3000 מג ליום של Augmentin באינפוזיה דרך הוריד, מחולק לשלוש פעמים ביום. כך על פי משרד הבריאות הקנדי. 

מכאן שהרופא שלך אולי התכוון לתת מינון כזה גבוה דרך הוריד ובחר לתת מינון גבוה יותר דרך הפה, בהבנה שרק חלק נספג, אבל נראה לי יותר שמדובר בטעות סופר, ואני מאד מקווה שבדקת איתו למה בדיוק התכוון.

נשמח אם תשתפי אותנו בהמשך הסיפור.

בברכה

סימה לבני
רוקחת יועצת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"