מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

בעיות שינה

21/01/17 12:24
4 תגובות

 שלום,

אימי בת 87 סובלת מנדודי שינה שמאוד החריפו בזמן אחרון.במשך שנים נטלה הרבה כדורי הרגעה  מקבוצת הבנזודיאזפינים  CIPRALEX   , VABEN, LOREVAN, CLONEX  ונוצר מצב של התמכרות ותלות קשה.הפסקת הטיפול  גורמת לתחושת חרדה , מתח, עצבנות,  עליה בלחץ הדם ולסימפטומים קשים נוספים.עכשיו מנסה להישאר עם  CIPRALEX 10מ"ג ,  CLONEX  0.5 מ"ג   בלבד  ולפני השינה לקחת SEROQUEL-25     ו AMBIEN  6.25 

שאלה: האם נטילת האמביאן יחד עם  סרוקוול לא בעיתית? והאם  צירוף  סטילנוקס + סרוקוול עדיף? 

מה המלצתכם לשיפור איכות השינה?

מצורפת טבלת התרופות .

בתודה מראש, רוזה 


תגובות

סימה-לבני
24/01/17 21:19

שלום רב,

רשימת התרופות שדווחת עליה, חורגת מטיפול לשינה בלבד.
ככלל, בגיל מופלג כל כך, לא בטוח שנכון לעשות שינויים בטיפול סתם כי יש מצב של תלות והתמכרות.

נראה לי שבמקרה שלך יש צורך להגיע למומחה לתרופות, ולבקש לעשות סדר בתרופות.
רק כדי לסבר את העין,
ציפרלקס שמכיל Escitalopram איננה תרופה לשינה, אלא היא תרופה לטיפול בדכאון וחרדה, וברשימת תופעות הלוואי שלה יש בעיות בשינה. ראי עלון לצרכן כאן.
סרוקוול, שמכיל Quethiapine , גם היא איננה תרופה לשינה, אלא תרופה לטיפול בסכיזופרניה. היא תרופה שאיננה מומלצת בגיל המבוגר, על פי הקריטריונים של ביר' ראה antipsychotic drugs עמוד 6 בקישור כאן, אך בכל זאת ניתנת במקרים שהמבוגר מגלה סימנים של אלימות כחלק ממצב של מניה, או דכאון חזק כחלק ממצב של הפרעה ביפולרית. האם זה המצב של אימך? תרופה זו יכולה לגרום בשכיחות גבוהה לחלומות מוזרים וסיוטים. ראי בעלון לצרכן כאן.
קלונקס, שמכיל Clonazepam , ניתן לרב כטיפול בהפרעות של פניקה, ואף לחרדות. האם זה המצב אצלכם? לעלון לצרכן של קלונקס הקליקי כאן.

ונשארו הסטילנוקס והאמביאן שמכילים שניהם בדיוק את אותו חומר פעיל Zolpidem כשהראשון פועל באופן מיידי ולזמן קצר יחסית, והשני פועל בשני שלבים, הראשון מיידי והשני לאחר מספר שעות. האם זאת מטרת הטיפול?
לעלון לצרכן של אמביאן הקליקי כאן.
לעלון לצרכן של סטילנוקס הקליקי כאן.

לסיכום,

בהיותה בת 87 הייתי מנסה להפגיש אותה עם רופא גריאטר מומחה לתרופות,
שישאיר לה רק את התרופות שהכרחיות לאיכות החיים שלה, או של סביבתה.
לא נכון לקבל ייעוץ מורכב שכזה באינטרנט מבלי לראות, לפגוש אותה, וללמוד מהן המחלות האחרות שיש לה, אם יש לה, ואיזה תרופות נוספות היא לוקחת, אם היא לוקחת.

מקווה שתקבלי בהבנה את המידע והעיצה להפגיש אותה עם רופא גריאטר, או פסיכוגריאטרי,

בברכה,
סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"
 

אורלי.60
15/06/17 23:00

שלום רב

אבי (89)) לקח 6 שנים קלונקס 2 mg וכדור שינה בונדורמין לפני השינה... וביום ויפאקס 75 ng.... עקב אשפוז שהיה (19 יום) לא קיבל שום תרופה מהתרופות הנ"ל...לפני 7ימים הרופאים החזירו לו את השימוש בקלונקס 2mg ובונדורמין אחד ללילה( כמו שהיה) ... ובויפאקס 75 mg לביום!

אני נותנת לו רק חצי כדור קלונקס 1 mg וחצי כדור בונדורמין חצי מהכמות שהרופאה החזירה לו (שניהם בלילה לפני שינה) ביום רק 37.5 mg ויפאקס!

זה לא עוזר לו...הוא מדוכא אומר שהכל כואב לו הוא עצבני חרד כועס ועוד... היום הרופאה אמרה לי לתת לו 10 mg של ציפרלקס בבוקר בתוספת ויפאקס 37.5mg ואם הציפרלקס משפיע אז אחרי שבוע להוריד את הויפאקס.. ולעלות את המינון של הקלונקס ל 2 mg בלילה כפי שאמרה מלכתחילה!

שאלתי היא האם אני יכולה לתת לו לילה 2 mg קלונקס ולילה 1 mg קלונקס...ולתת לו רק את הציפרלקס 10 mg ישר ללא הויפאקס, האם זה יעזור?

או פשוט לתת לו את המינון המלא?

בברכה אורלי

 

סימה-לבני
17/06/17 12:10

שלום רב,

התשובה שלי תהיה כללית, לכל מי שצריך לעשות שינויים בתרופות ומתלבט בשאלות שאת מתלבטת.

מאחר שלכל תרופה יש זמן מחצית חיים אחר, ומאחר שכל תרופה פועלת במנגנון אחר, יש המלצות די מסודרות איך מפסיקים טיפול ואיך מתחילים טיפול כך שלא לשגע את הגוף של המטופל במין זיגזג כזה שיום אחד הוא מקבל הרבה קלונקס ויום אחד הוא מקבל מעט קלונקס והתוצאה היא עצב, בלבול ולפעמים אגרסיה.

מכאן שנראה שהרופאה של אבא שלך השקיעה מחשבה בבניית התיק של התרופות שלו מחדש.

אם ויאפקס Venlafaxin 37mg לא מספיק לדעתה, היא מציעה להוסיף את הציפרלקס כתכשיר אנטידכאוני נוסף, במינון נמוך, ציפרלקס Escitalopram. הרופאה מנסה למשוך זמן עם שתי התרופות, שכן כל התכשירים האלה לא פועלים מיד, אלא תוך 3-6 שבועות, וחושבת שאם המצב ישתפר, ניתן יהיה להוריד את הויאפקס. לא בטוח שזה מה שנכון לעשות מבלי לבקר אצלה שוב, ולכן אם המצב ישתפר, לפני שאת מורידה את הויאפקס, כדאי לערוך ביקור חוזר אצל הרופאה ולעשות הערכה מחדש של המצב.

לגבי הקלונקס, Clonazepam לא כדאי לשחק עם המינונים. במיוחד עם עושים שינוי ומוסיפים ציפרלקס, אני לא אוהבת לעשות כמה שינויים ביחד, כי אז פתאום מוצאים את אבא זומבי ולא יודעים מי מהכדורים הוא האחראי לכך.

המלצתי היא לעשות שינוי אחד כל פעם, 

לקבל את אישור הרופאה לשינוי הבא, הן לפי היעילות של השינוי הקודם והן לפי תופעות לוואי שנוצרו או שלא,

לעקוב ולראות שהמצב רוח והחרדה משתפרים, ואם הוא רדום מדי אז לדווח לרופאה כדי שתקח את זה בחשבון בשינוי הבא.

לא קל, אבל אם מבינים שהתרופות האלה עובדות לאט, ואם מבינים שבגיל המבוגר כדאי כמה שפחות תרופות, ושהיציבות חשובה, אולי ייקל עליך.

 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

רינה22
15/03/18 16:48

יש לי בעית שינה לאחר שחליתי במחלת נשיקה ומאז לא מצליחה לישון ביכלל לקחתי כל מיני כדורי שינה ואף אחד לא נתן לי לישון יותר מישעתעים שלוש כרגע אני לוקחת כדור יוניסום ביחד עם מילטונין טבעי וזה נותן לי לישון 4 -5 שעות כמה זמן אני יכולה לקחת את זה אני כבר לוקחת 3 חודשי האם זה בסדר תודה