מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןגמילה מעישון

גמילה מעישון

30/01/17 17:45
5 תגובות

אני הפסקתי לעשן לפני 3 שבעות שהיתי מעשן י 2 וחצי קופסאות ליום בערך 25 שנה עקב השתעלות חזקה וחשש לברוכית בכל אופן אני בן אדם חרדתי ומאז שהפסקתי לעשן אני פשוט בלחץ כל הזמן שיש לי משהו אין לי שמחת חיים קשה לי להירדם ואין לי תאבון אם משהו מכם עבר אתו דבר ויכול להגיד לי כמה זמן זה לוקח כזו תופעה או שזה בכלל לא קשור לזה תודה


תגובות

נילי-בראון
31/01/17 17:08

שלום מנד, ברוך הבא לקהילתנו וברכות על הגמילה מעישון :)

עברת את השלב הקשה של הגמילה הפיזית מניקוטין, ובהחלט ייתכן שהסימפטומים שתיארת קשורים לגמילה מעישון. החדשות הטובות הן שהתופעות האלה הן זמניות וזה יעבור. קשה להגיד כמה זמן זה ייקח, יש כאלה שזה נמשך אצלם מספר ימים ולפעמים, כמו במקרה שלך- מספר שבועות. אתה מתאר את עצמך כאדם חרדתי - האם היית מטופל בתחום בריאות הנפש? השתמשת בתרופות? יכול להיות שכדאי להתייעץ עם הרופא שלך ולבדוק אם כדאי להיעזר בתרופות שיקלו עליך את השלב הזה.

בנוסף, השתדל לא להישאר פסיבי בתהליך הגמילה. השתדל עד כמה שאתה יכול לעשות דברים שמשמחים אותך ולהיעזר בקרובים אליך שיתמכו בך ויבלו איתך. גם אם זה קשה בהתחלה - צא להליכה במקום נעים, תכנן בילוי עם חברים.... פנק את עצמך. מגיע לך!! עשית צעד חשוב לקראת שיפור בריאותך.

בינתיים אתה מרגיש את תופעות הגמילה אבל בקרוב תרגיש גם את יתרונות הפסקת העישון. אולי כבר התחלת להרגיש שיפור בכושר הגופני או בנשימה? איך השיעול? 

 

עופר11
31/01/17 17:44

הי מנד וברוך הבא לקהילה .
חרדה מגיעה מכל סיבה ועניין ובמיוחד בעיניני בריאות . גמילה מעישון מזעזע את הגוף לתקופה מסויימת , תקופה זו היא קרקע פוריה לתופעת החרדות תן זמן לך ולגופך להתרגל למצב החדש .
ויותר חשוב תחזק את הסיבה שגרמה לך להפסיק לעשן כי ברגע שתרגיש טוב זה זמן לנפילה .
מאחל לך בהצלחה .
כולנו פה לעזרה ולתמיכה.

אמנון-אביעד
31/01/17 18:34
מנד שלום,
אין ספק שעם הרצון העז שיש לך אתה תצליח להיגמל מעישון. עדכן אותנו בהמשך ותזכור שאנחנו כאן לעודד, לשמוע , ולתמוך בך בכל שלב ושלב.
אני כבר לא מעשן ולא מריח עשן של סיגריות מעל 5 שנים.
אם אתה רוצה להיות כמוני שנגמלת סופית אחרי 44 שנות עישון - אז כנס לקישור של הכתבה  שנערכה ע"י אפרת זיו מהאתר כמוני:-   http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
גם אני מצטרף לכל צוות האתר ומאחל לך - ב  ה  צ  ל  ח  ה ! ! !

 

היי מנד,

אני מצטרפת לכל קודמי. כל התופעות שתיארת נורמליות לחלוטין. אתה עדיין בשלב ה"חריף" של הגמילה ולכן סביר כי התופעות הללו הן חלק מהגמילה וילכו ויפחתו עם הזמן. עם זאת יש קשר הדוק בין עישון ומצב רוח ירוד או דיכאון. לפעמים העישון ממסך את הדכאון ובעצם משמש כטיפול עצמי וברגע שמפסיקים לעשן התסמינים של הדכאון פורצים. ירידה בתאבון ובשמחת החיים יכולים להיות סימן לכך. מציעה לך לפנות לרופא המשפחה ולדבר איתו על זה. יתכן שכרגע הוא ימליץ לחכות ולראות אם משתפר לבד תוך כמה שבועות או שאולי עדיף כן להיעזר בטיפול תרופתי שמייצב את מצב הרוח.

אתה מתאר חרדה גדולה ש"יש לי משהו" ויתכן שהחרדה הנ"ל יחד עם הגמילה הם אלו שהובילו לירידה במצב הרוח. גם כאן החרדה שלך מובנת לחלוטין. עישנת 25 שנה, 2.5 קופסאות ליום - בהחלט כמות רצינית. ההשתעלות והברונכיט הם ביטוי לכך שהעישון כבר גרם לנטל על הריאות שלך.

לפעמים אנשים מפסיקים לעשן רק אחרי שהגוף מאותת להם שאין ברירה והתסמינים הללו יכולים להיות תמרור אזהרה.
גם כן רופא המשפחה הוא הכתובת. אתה בהחלט בסיכון ויש צורך בבירור מקיף כולל בדיקת תפקודי ריאה (לשלול מחלת ריאות כרונית), צילום חזה ולשקול CT ריאות (זה תלוי בגיל שלך אם ישלחו אותך), וא.ק.ג. ומבחן מאמץ לבדיקת הלב. אני יודעת שזה מפחיד ולפעמים אנחנו נמנעים ממלכת לרופא כי אנחנו מפחדים שיגלו משהו. מצד שני אם אכן יש משהו גילוי שלו בשלב זה יביא לטיפול טוב יותר מוקדם יותר. זה גם יעזור לחרדה שלך כי החרדה נובעת מהחוסר וודאות.

מקווה שזה עוזר, נשמח לעדכון והדבר הכי חשוב הוא שתזכור ותזכיר לעצמך כל יום שאת הדבר הכי חשוב לבריאות שלך כבר עשית - הפסקת לעשן! מכל הטיפולים שאפשר להציע לכל המחלות הדבר הכי חשוב והכי יעיל זה הפסקת עישון.

מנד
01/02/17 11:54

תודה מכל הלב