מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

החלמה כפויה

22/03/17 14:54
5 תגובות

אני כבר כמה חודשים בתוך מה שאפשר לקרוא לו "החלמה", המשקל שלי תקין, המחזור שלי חזר ויש לי קצת יותר אנרגיות. כן, אני יכולה להבין את ההחלמה הגופנית, פיזית אני מרגישה יותר טוב, באמת, אבל הנפש שלי מעולם לא הייתה חולה יותר! הגוף התרגל לכמות הקלוריות בתפריט כנראה כי אני לא מצליחה לצמצם כמו פעם, זה הרבה יותר קשה, אני לא מצליחה לכבוש את הרעב ולהתעלם ממנו. כשאני כן מצליחה איכשהו לצמצם כמה ימים, הגוף ישר מתחיל להיחלש. פעם יכולתי לצמצם שבועות והגוף שלי תיפקד לחלוטין, למה זה ככה? עכשיו כולם סביבי כל כך מודעים, עדיין מסתכלים לי בצלחת, עדיין עוקבים אחרי הארוחות אז הרבה יותר קשה להסתיר. אני שונאת את עצמי, שונאת את הגוף שלי, שונאת את החיים שלי, שונאת שונאת את השומן הזה שהתווסף לו, אני כבר לא רזה, אני ענקית וזה הכישלון של חיי. אז כן, על פניו הכל יותר טוב, אבל בתכלס הכל הרבה יותר רע. אני בסוג של החלמה כפויה, הגוף והנפש מורדים בי ואני לא מצליחה לצמצם ולרדת חזרה ואני באמת רוצה, אני יודעת שזה חולה, אני יודעת שזה דפוק, אבל זו האמת. אני רוצה את היכולת שלי לצמצם חזרה, אני רוצה את היכולת שלי להסתיר חזרה, אני רוצה את החוזק הגופני של חזרה, את היכולת ממש לצמצם ועדיין להרגיש מעולה. אני באמת כל כך מתחרטת ששיתפתי פעולה בטיפול, כל כך כועסת על עצמי על כל האוכל הזה שאכלתי (וממשיכה לאכול) ועל כל השומן הזה שהפך לחלק בלתי נפרד מהגוף שלי. אני לא יכולה ככה יותר ואני לא מצליחה לשנות את זה, המשמעת העצמית שלי מעולם לא הייתה נמוכה יותר, אני חלשה ופתטית.


תגובות

אוראל-נבון
22/03/17 19:00

היי נועה,את מתארת מצב שבו החלמת מבחינה גופנית אך לא מבחינה נפשית/ רגשית. אם את רוצה לצמצם פערים בין הגוף לרגש, אם את רוצה להחלים "מבפנים" כמו שהחלמת "מבחוץ" , את צריכה לקבל טיפול רגשי/נפשי שיענה לך על כל השאלות, שיעזור לך להתמודד עם הקולות , שבו תלמדי איך לנצח כל יום מחדש ובעיקר יעזור לך להרגיש טוב ולאהוב את עצמך ולחיות כפי שבאמת מגיע לך. שמחה בשבילך על שהגעת לאן שהגעת ומאחלת לך בהצלחה בהמשך, אוראל נבון

ana-1
22/03/17 19:11

יקירה, להגיע למשקל תקין זה הצעד הראשון, רק כשנמצאים במשקך תקין אפשר להתחיל לטפל בנפש, כי המוח לא מורעב אפשר לדבר יותר בהגיון ולהתחבר לרגשות... לגמריי מבינה את התסכול, ונמצאת פחות או יותר באותו מצב ..

נועה יקרה...אני קוראת מה שאת כותבת. אני קוראת שאת רוצה לחזור לסמפטום, להרעבות, לרזון, להסתרות. אני קוראת ומבינה, שזו הדרך היחידה שלך כרגע להרגיש טוב יותר עם עצמך והנה, היא חסומה בפנייך. ההחלמה שלך לקחה אותה ממך. וזה מכעיס. ואת נשארת רק עם טונות של שנאה עצמית. אני יכולה להבין את זה, אבל זו רק חלק מהתמונה, ברשותך אשלים לך אותה: היכולת לצמצם ולרגיש מעולה אכן קיימת בשלב ראשון של ההפרעה. בהמשך, מגיעה החולשה, הדיכאון, החרדה, הכפיתיות והשנאה העצמית. בהמשך, הצמצום והרזון כבר לא עושים עברוך את מה שהם עשו בהתחלה, וזה כבר לא מועיל ואת שוב מול עצמך, עם הדימוי הנמוך והשנאה העצמית. אני לא חושבת שאת צריכה לחיות חיים של תיעוב עצמי. ממש לא. אני רק יודעת, שהפרעת אכילה אינה הפיתרון למצוקה הזו. הפיתרון יכול לבוא על ידי טיפול ארוך ומייטיב ולעולם לא במקביל לצמצום ותת משקל. אז.....את אולי לא יכולה לראות את זה עכשיו, אבל את נמצאת בתהליך ועשית כבר חלק מהדרך. עכשיו את נותרת ללא הגנות של ההפרעה ונאלצת לסבול את כל הכאב בלי משכחים. זה קשה, אבל זה לא סוף הדרך. מקווה שיש לך טיפול טוב ושאת מצליחה להשתמש בו :)

LeaveAriAlone
23/03/17 11:54

יקירה, את קוראת לעצמך חלשה, כאשר מה שאת מתארת כאן הוא חוזק במלוא מובן המילה. להתגבר על הפרעת אכילה זה לא פחות מלהתגבר על כל מחלה פיזית. זה מובן ובסדר שתרגישי ככה, אבל תאמרי לעצמך שוב ושוב, עכשיו את בריאה. עכשיו הגוף שלך חזק יותר. את לא שמנה, האוכל שאת מכניסה לגופך הוא לא סתם קלוריות, זה הכוח ללמוד טוב יותר, להתרכז, הכוח לתפקד בעצם. אני יודעת; זה קשה. זה מתסכל. זה מייאש ומעציב, אבל זו הדרך של הגוף שלך לעזור לתפקודך התקין. הייתי ממליצה על טיפול פסיכולוגי, לדבר עם פסיכולוג יכול לעזור לך מאוד. מגיע לך לאהוב את עצמך לא פחות משמגיע לכל אחת ואחד, את אינך צריכה לחיות חיים של עצב ושנאה עצמית, כשאני רואה בך מודל להערצה (כן כן). אמרתי ואומר זאת שוב, הפרעת אכילה זה לא משהו שאפשר להתגבר עליו בקלות, העובדה שלמרות כל הקשיים את ממשיכה לאכול ולהחזיר לגופך קלוריות אינה אסון, אלא ברכה. את חזקה מאוד, ואני מאמינה שעם הכלים המתאימים תוכלי לצמוח ולפרוח. בכל מקרה, אם תרצי כתף "לבכות" עליה, או סתם לדבר, אני תמיד פה בשבילך :) בהצלחה!

נטשה-1
23/03/17 17:14

הייתי בדיוק במצב שלך, עברתי החלמה כיפייתית הסתכלו לי בצלחת והכריחו אותי לאכול, אני מודה על זה שעשו לי את זה היום כי החלמתי מהמחלה הנוראית הזאת ואני עדיין מאוד רזה ומרגישה הכי בנוח עם הגוף שלי, גם אני שהכריחו אותי לאכול הרגשתי שאני משמינה אבל התחלתי לעשות ספורט ולאכול נכון והיום אני נראת יוצר רזה אפילו מבעבר תנסי לשתף פעולה בטיפול!