מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
28/02/13 8:37
1 תגובות

שאלות לפרופסור,

1. האם מדובר על הפרוייקט גריה המגנטית של דר\' עודד רוזנברג מבית חולים באר יעקוב?

2.כמי שמאמין בעבודה ולא בקיצורי דרך מכיוון שלקיצורי דרך יש תופעות לואי, מהם תופעות הלוואי קיצרות הטווח וארוכות הטווח שיש לטיפול?

3.אומנם אני מאובחן כסכיסופרן פראנואידי , ההתעניינות שלי היא לגבי טיפול בהתמכרויות...האם מדובר על אותו טיפול לשני המקרים או שיש פריסטים שונים?

4.מה אחוזי הצלחה של הטיפול ולאיזה אורך זמן

ושאלה אחרונה

5.מהיא תגובת חברות התרופות לנושא?


תגובות

1. כן. ד"ר רוזנברג היה ועודנו אחד החוקרים.
2. תופעות הלוואי נדירות ומעטות יותר מאלה המתקבלים בעיקבות טיפולים בתרופות. חלק קטן מהחולים חשים כאב ראש קל עד כשעה לאחר הטיפול. תופעות לוואי ארוכות טווח לא נמצאו עד כה.
3. מדובר בטיפולים שונים עם קסדות שונות. בסכיזופרניה קיימת יעילות בתסמינים השליליים בלבד אך לא הוכחה יעילות בתסמינים חיוביים (כמחשבות שווא והלוצינציות).
4. בדיכאון - רוב המטופלים מגיבים יפה. כשליש מגיעים לרמיסיה מוחלטת. זאת בחולים קשים שלא הגיבו לטיפולים קודמים. בחולים קלים יותר אחוזי הרמיסיה גבוהים עוד יותר. בהתמכרות לסיגריות, כ40 אחוז הפסיקו לעשן. גם כאן מדובר במעשנים כבדים שנכשלו בטיפולים קודמים.
5. ישנן חברות תרופות שמעוניינות ברכישת הטכנולוגיה ופתיחת אגף של מיכשור רפואי. אני משער שיש גם חברות שילחמו בטיפול החדש בדרכים שונות (כולל שימוש בחוות דעת של חוקרים אחרים).