מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
1 תגובות

שלום רב,

נוירופתיה סוכרתית תחושתית הינה צורה כאב זה או אחר בעיקר בכפות הרגליים, אשר נובע מחשיפה ממושכת של עצבי התחושה לרמת סוכר מעל לנורמה.

התחושה יכולה להיות כמו שריפה, דקירות, סודה, חשמל ועוד כהנה, וזה בהחלט מטריד ועלול \"לשגע\" בן-אדם, במיוחד לאור העובדה שהכאב הוא בדרך-כלל חמור יותר בעת מנוחה, כאשר מנסים לנמנם או לישון.

לעתים שיפור בערכי הסוכר מפחית את עוצמת התסמינים, במיוחד אם הדבר נעשה בתקופה הראשונה להופעת הכאב.

קיימים סוגים שונים של תכשירים תרופתיים לטיפול בבעיה, ורובם שייכים לשלוש \"משפחות\": אנטי-אפילפטיים (כדוגמת ליריקה אשר הזכרת וכן גאבאפנטין), אנטי-דכאוניים (כדוגמת סימבאלתה ואלטרולט) ואופיאטיים, קרי בני-דודים של \"מורפיום\" (כדוגמת טרמדול, פרקוסט ועוד). כל אלו דורשים מרשם רופא.

קיים גם חומר טבעי בשם חומצה אלפא ליפואית, שאינו דורש מרשם.

חשוב להדגיש: אין תכשיר אחד שהוא \"טוב יותר באופן מובהק מאחרים\", אחרת כולם היו משתמשים רק בו וזונחים את כל האחרים. המציאות היא שלעתים קרובות אנשים עוברים מטיפול אחד למשנהו, כי אין דרך לדעת מראש מה יעזור. כמו כן, יש הנוטלים מספר תכשירים ממשפחות שונות.

כל רופא משפחה יכול להתחיל טיפול בנוירופתיה, וגם אנדוקרינולוגים ורופאי-סוכרת מטפלים בכך מטבע עיסוקם בסוכרתיים. במקרים מורכבים יותר - מומלץ לפנות לנוירולוגים או למרפאות כאב (שממילא מאויישות על-ידי נוירולוגים, בדרך-כלל).

בברכה,

ד\"ר זילבר

מחבר הספר אנשים מתוקים לחיים ארוכים


תגובות

Gity
04/07/13 3:19

מרפאת כאב לטעמי היא המקום הכי מתאים, מניסיון,ואחרי הרבה ניסוי ותהיה.
ואם גםשם לא מוצאים את השילוב המנצח אז
קאנביס רפואי עוזר להרבה מאוד אנשים שכלום לא עזר להם.
אומנם לא מדובר בריפוי, אך זה נכוון גם לגבי התרופות האחרות.