מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
1 תגובות

מחקר חדש שהשווה דיאטה עתירת חלבונים לדיאטה עתירת פחמימות (שתיהן מופחתות קלוריות על קבוצות של 12 נשים עם השמנת יתר) מצא שבכל הבדיקות האפשריות (והם ערכו המון סוגים של בדיקות, רובם מדדים של דלקתיות) דיאטה עתירת חלבון עדיפה בהרבה. כל ההבדל היה 15% חלבון על חשבון 15% פחמימות ועדיין העתירי חלבון אכלו 40% פחמימות.

האם את חושבת שתוצאות כאלה היו נראות גם אם את הפחמימות היו מקבלים בעיקר מפירות?


תגובות

טל-קמינסקי-רוזנברג
מנהל קבוצה
דיאטנית נפרולוגית, עוסקת בתחום הטיפול התזונתי במטופלי דיאליזה, טרום דיאליזה ומושתלים. עובדת בחברת נפרומור, מכוני דיאליזה בקהילה, ובעמותה לקידום ושמירת זכויות חולי כליות.
03/07/13 8:41

בוקר טוב לד"ר ראלט ולכולם, אולי הדרך הטובה ביותר לענות על שאלתך היא לחזור על המחקר עם תפריט עשיר בפירות ולראות :) צריכה מרובה של פירות עלולה ליצור העמסת סוכר בגוף ובעקבותיה עליה במדדי דלקת, מאידך הפירות מגיעים "מצויידים" בכל אותם חומרים מגנים כמו נוגדי חמצון וחומרים צמחיים אחרים המגנים על הגוף מפני תגובה דלקתית. בכל מקרה אולי צריך להדגיש כי מדובר על מחקר קטן שכלל 12 נשים בלבד בכל קבוצה, שהיו גם צעירות ובריאות. דיאטה שהיא כה עשירה בחלבון (30%) עלולה להזיק במקרים מסוימים למשל לאנשים עם מחלת כליות , ובעיקר אם הם גם סוכרתיים. כך שלפעמים זה לא רק מה מורידים מהתפריט אלא גם מה מוסיפים לו במקום :)