מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
13/03/14 5:47
12 תגובות

שלום לכולם

שמי חיים , אני בן 42 וסובל מגאוט מזה כ 6 שנים , מדי שנה אני חוטף 2-3 התקפות קלות שאני מצליח \"לשטוף\" בשתייה מרובה של מים.

בשש השנים האחרונות חוויתי שני התקפים קשים במיוחד שנמשכו כשבוע וחצי, שבהם לא יכולתי לדרוך על הרגל בכלל ושכבתי עם רגל \"למעלה\" כל התקופה

כשיש לי התקף , שום דבר לא עוזר ,לא משככי כאבים ולא ארקוקסיה שמשפיע רק למשך 4 שעות ואחר כך אני ממשיך לסבול עד היום שלמחרת (הרופא המליץ לקחת אחד ביום) גם ארטופן לא ממש עוזר.

מורינגה , יסלחו לי החסידים והמפרסמים הנלהבים , לא משפיע עלי בכלל , ניסיתי את האבקה הכדורים והחליטה (תה) , יש לי אפילו שיח ,מורינגה, בחצר הבית שקניתי לפני 5 שנים, מצטער לא עוזר בכלל.

אני נמנע משתיית קפה שחור כי הוא גורם להתייבשות וקראתי פה שזה כן עוזר , אז אשמח לתגובות בנושא.



הכי עוזר לי זו שתיית מים מרובה, אם \"חטאתי\" בשתיית כוס בירה אז אני דואג לאזן בשתיית 1.5 ליטר מים, נמנע לחלוטין מאברים פנימיים ולעולם לעולם לא אוכל חומוס יום אחרי יום. חומוס עדשים ובירה הם קילרים מבחינתי כמו גם דיאט קולה. כעקרון אני אוכל כמעט הכול אבל שומר שלא להפריז , אם אני מפריז באלכוהול בשר או חומוס אז בשבוע שאחרי אני חוטף, כן אצלי זה תמיד שבוע אחרי .

כשאני חוטף גאוט זה מתבטה בנפיחות ברגל ימין בעצם שמתחת לבוהן (בהתקפה קשה כל הרגל מתנפחת כאילו נעקצתי ע\"י דבורה) ההרשה היא שמחטים נעוצות עמוק בחלק העליון של כף הרגל, אז כדי להמנע מהתקף קשה, ביום יום אני טופח רגל ברגל ואם אני מרגיש כאב קל אני מיד שותה כמויות רבות של מים , כשמתחיל להופיע כאב אז אני גם אוכל/שותה צנצנת של דובדבנים משומרים , אלה שמגיעים בצנצנת זכוכית , מה שמאד עוזר לי .

אני חושב שהטיפ הטוב ביותר שאני יכול להציע היא שתיית מים , לקום בבוקר לשתות ליטר וחצי מים וזה מבטיח שלא תחטוף גאוט , מלבד שזה גורם לי לכאבי ראש מידי פעם ...

עוד טיפ , אל תעשו דיטה חריפה , אתם תחטפו התקפה לפני שבכלל תשימו לב .

רציתי לשאול על המנעות מחלבונים מן החי , האם זה באמת עוזר ?

לא בא לי צמחוני .. ממש לא

אגב אם מישהו רוצה לראות תמונות אז יש לי המון






תגובות

ברוך-הכובען
מנהל קבוצה
שומר מצוות ודעתן, אוהב אמנות לכל סוגיה,אוהב טבע ונוף ואוהב את אישתי. מוסיקה טובה עושה לי את זה.. אני גר בבני-ברק,למרות שאי אפשר להכניס את עירי לרשימת הערים שאתר ״כמוני ״ מכיר,וגאה בכך שבעירי יש מקום גם לאנשים כמוני,בתוך השחור.
08/12/14 21:56

היי-חיים
שמחתי לקרוא את מה שכתבת,וזה כאילו דיברת מגרוני ממש.
אני כבר סוחב את המחלה שנים רבות ועברתי עשרות התקפים. לפני שנה וחצי,שיניתי את האוכל ע״פ המלצה של רופא בסין,שם שהיתי כשלוש שנים-עד לפני כמה חודשים.
אני דווקא שותה קפה-3 כוסות ביום. ואוכל עוף-3 פעמים בשבוע. אבל לא נוגע בבשר בקר,כבד-אפילו לא של עוף,והכי חשוב,לא נוגע בשום מרק מבשר או עוף,כולל כל רוטב שהוא המכיל עוף או בקר.אני מקפיד לשתות כל יום חצי כוס יין אדום, מעט חומוס למריחה, ואף חומוס מבושל פעם בשבוע. כוס בשבוע של בירה,וכוסית בשבוע של משקה אלכוהולי-מותר,וכפי שכתבת גם אני שותה ליטר וחצי מים,ואם מתחשק משקה קל אחר-אז רק בנוסף למים-ולא במקום. אני אוכל דגים כמה שמתחשק,ולבסוף,כל יום כף גדושה של דובדבנים משומרים.אותם קשה לצערי להשיג בארץ,אך אני טס המון ומארגן לי סטוק.
כל זה ,לפי המלצת הרופא הסיני,ומאז...זה שנה וחצי שאין לי שום התקף. אגב, גם מה שכתבת לגבי דיאטה זה ממש נכון,ולכן חייבים (אם עושים דיאטה) לעשות זאת במתינות,אגב-הוא אמר לי שגם פעילות גופנית מאומצת-לא רצוי לעשות,אלא בהדרגה
בהצלחה,ברוך

dudik
08/04/18 11:54

אתה צורך כדורים באופן קבוע?

יובל.3344
14/04/18 23:31

גם הדברים שכתבת ממש דומים למה שקורה אצלי. לא ידעתי שיש בעיה עם רוטב של עוף או מרק שיש בו עוף, אבל יש לי תחושה שזה גורם לי לבעיות . אשמח לדעת... כמו כן האם מישה ניסה את מה שמציעה שרה באק? ממש נמאס לי כבר צההתקפים האלה, העצם שלי כבר ממש בולטת... רציתי גם לשאול מה אתם אומרים על הכולכיצין והאלוריל... צריך לפחד מהם, אני בזמן התקף לוקח כולכיצין וזה לא ממש עובד. שמתי חימר ירוק וזה קצת הקל, מה באמת הכי עוזר ?

יובל.3344
14/04/18 23:31

גם הדברים שכתבת ממש דומים למה שקורה אצלי. לא ידעתי שיש בעיה עם רוטב של עוף או מרק שיש בו עוף, אבל יש לי תחושה שזה גורם לי לבעיות . אשמח לדעת... כמו כן האם מישה ניסה את מה שמציעה שרה באק? ממש נמאס לי כבר צההתקפים האלה, העצם שלי כבר ממש בולטת... רציתי גם לשאול מה אתם אומרים על הכולכיצין והאלוריל... צריך לפחד מהם, אני בזמן התקף לוקח כולכיצין וזה לא ממש עובד. שמתי חימר ירוק וזה קצת הקל, מה באמת הכי עוזר ?

TRADER
31/05/17 15:24

איזה משקה אלכוהולי מותר?

אשר.ב
13/07/17 17:53

טוב, תודה על עניין הדיאטה שכתבת. אני שנתיים בערך נקי מהתקפות בזכות כורכומין + פורמולה שרקחו לי. אני אוכל הכל ושותה המון אלכוהול (וויסקי בעיקר, בירה פחות). השבוע התחלתי דיאטה של "ארוחה ביום" והנה ביום השלישי התקף שלא חוויתי ים זמן. זה מסדר לי את הסיפור.

שניר.הלוי
12/03/18 4:18

אפשר קישור לתרופה או שם או משהו ?? בבקשה

Sasha85
05/02/19 0:03

אפשר קצת יותר פרטים על הפורמולה שרקחו לך?..

yay
19/07/17 14:02

תיתקשר אלי 0544296645

חיים-דור
19/07/17 17:17

להמנע מדיאטות חריפות , כמו שאמרתי אפשר הכל רק לא בהגזמה , לשמור על מינונים , לא לעשות שום שינוי קיצוני עם התזונה

מוטי-סונגו
20/11/18 20:42

קראתי בעיון את שכתבת . ועכשיו אני חושש שמתקרב התקף כי כף רגלי השמאלית כואבת כבר כמה שעות והחלטתי לשתות צנצנת דובדבנים משומרים מקווה שיעצור זאת תודה על הטיפ .אני לוקח מורינגה וגם כורכומין בכמוסות ובכל זאת בתקופה האחרונה חויתי זאת פעם אחת בצורה חזקה ושתים פחות אבל מיד אחרי שגמרתי עם הסטרואידים ואחכ לקחתי קולחיצין על מנת להוריד נפיחות.

חיים-דור
20/11/18 21:50

תשתה מים וכמה שיותר , בהתקף האחרון הגעתי לרופא מומחה שנתן לי קולכצין , 2 כדורים ביום , אני לא בטוח שזה עזר , לטענתו זה מוריד את רמת החומצה האורית בשילוב של אלורל , אחרי שבועיים של כולכצין ללא אלורל, התוצאות מעבדה הראו על חומצה אורית בגובה 10.1 ותפקודי הכבד היו על קטסטרופה, אז הפסקתי עם זה , אם אתה מרגיש שאתה עומד "לחטוף" אז ארקוקסיה בהחלט עוזר , אבל לא במינון גבוה כי אז יש חשש לחטוף רגישות לארקוקסיה , הייתי לוקח 90 מ"ג וכשעברתי ל 120 קיבלתי תסמינים קשים של רגישות לכדור , מאז נאסר עלי להשתמש בו שיהיה לך בהצלחה