מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
2 תגובות

היום קמתי עם כאבי ברכיים בשתי הרגליים...פתחתי את האימייל (תמיד עושה בבוקר) והמאמר באתר האינפומד (בלי \"חפש\") על כאבי ברכיים. בקיצור:

כאבי מפרקים וגב נחשבים לתופעה שכיחה, שבחלקה נגרמת עקב ירידה במסת השריר שמתחילה בגיל המעבר ועלולה לגרום לסבל ולפגיעה בתפקוד היומיומי. כיצד מטפלים? עוסקים בפעילות גופנית קלה וגם מלמדים את השרירים לעבוד מחדש ... לשלב תנועה בכל שלב של היום שלכם: לעלות במדרגות במקום במעלית, לצאת להליכות בערבים או בבקרים וגם עשרים דקות הליכה יכולות לעשות את ההבדל הן מבחינת הכאב והן מבחינת התחושה הכללית.



הדעה הרווחת היא שפעילות גופנית, שעלולה לגרום לכאב נקודתי, רק מחמירה את הנזק למפרק, אך למעשה, ההיפך הוא הנכון: חוסר פעילות יתרום להיחלשות השרירים ולפיכך יכול להוביל להחמרה בכאבים. מאידך, פעילות יכולה לשפר את עבודת השרירים ולחזק אותם ולהחזיר למפרק את השליטה והייצוב שהוא צריך.


תגובות

רונן-חן
05/01/15 19:07

הי, אני חושב שהתופעה מאד רלוונטית למחלות "מנוונות" כמו טרשת נפוצה. העצבוב נפגע והשריר מתחיל להידלדל. אני מנסה להתייחס לבעיה ע"י הפעלת השריר בעזרת מכשיר TENS - גירוי חשמלי חיצוני ש"מעצבב" את השריר. ללא פעילות גופנית (אני לא ממש יכול חוץ מבריכה) אבל ליצור מין פעילות בשריר

yali
22/06/16 15:44

כל הכבוד על התושייה. הכרתי את המכשיר לסיוע להפחתת כאבים בלידה.