מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
29/04/15 15:19
1 תגובות

נטע שלום נרשמתי כרגע לקבוצה ראיתי כי ציינת שעברת כריתת רחם מאיזו סיבה ובאיזו צורה ?


תגובות

נטע5
29/04/15 15:19

היי פלה, ברוכה הבאה.
היו לי מיומות ברחם (זאת גם הסיבה שפתחתי את הקבוצה). לי הייתה אפשרות להוציא את השרירנים בבטן פתוחה (בגלל המיקום של השרירן אי אפשר היה להוציא אותו בלפרוסקופיה) או להוציא את הרחם בגישה לפרוסקופית. אחרי התלבטויות רבות וקריאת חומר בנושא, ואחרי שהבנתי שניתוח להוצאת שרירנים, מעבר לזה שבמקרה שלי היה צריך להיות יותר קשה (כאמור בבטן פתוחה) לא מבטיח את זה שלא יהיו לי שרירנים בעתיד ומכיוון שאני כבר סגורה על עצמי שאני לא מתכוונת להביא ילדים בעתיד (במילא אין לי עוד הרבה זמן לחשוב על זה בגילי) החלטתי להוציא את הרחם, בעיקר מתוך חשש להידבקויות באגן שבניתוח בבטן פתוחה הסיכון הוא יותר גדול.
למרבית האבסורד עכשיו אני חוששת שבכל זאת נוצרו לי הידבקויות באגן. יכול להיות שאני טועה אבל אני סובלת מכאבים שעדיין לא נמצאה הסיבה להם וכבר עברה חצי שנה מאז הניתוח. אבל זה גם ובעצם רק בגלל שבמהלך תקופת ההחלמה לא ממש שמרתי על עצמי, התאמצתי יותר ממה שהייתי אמורה וזה ככל הנראה יצר הידבקויות. (כאמור לא בטוחה אבל אולי).

לגבי מה שסיפרת אני כמובן לא יכולה להחליט בשבילך, להוציא את הרחם זאת החלטה מאוד לא פשוטה, זה תלוי בגיל שלך, האם את מתכוונת עוד ללדת בעתיד וכו'. אם במקרה שלך אפשר להוציא את המיומה בלפרוסקופיה נראה לי שהייתי הולכת על זה, כי אצלי כאמור השיקול היה ניתוח לפרוסקופי מול ניתוח בבטן פתוחה שיש בו יותר סיכונים. אבל כאמור זה לשיקולך.