מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
01/08/15 18:29
4 תגובות

אז מה זאת תזונת רו פוד ובשר?

לרו פוד נחשפתי לפני מספר שנים. קראתי בכל מיני אתרים על מזון צמחי חי, ועניין אותי האם באמת מזון זה בריא ומלא בחיוניות כפי שמספרים עליו.



מאז שאנו קטנים מטפטפים לנו שפירות וירקות מלאי ויטמינים, כתבות באינטרנט מפליגות בשבחם וסגולותיהם עוד הרבה לפני המצאת המושג של "רו פוד"..וככל שקוראים יותר משתכנעים יותר.

הלכתי לסדנה של איזה "שף" אחד שהדגים לנו הכנת שוקו רו פוד (עלים ירוקים,קקאו,בננה או תות, שמן קוקוס, ועוד מס מרכיבים שאיני זוכרת) , גבינת רו פוד מאגוזי קשיו בבלנדר, ו"כדורי בשר" מאגוזים דחוסים. אהבתי ונהניתי מהקסם בסדנא, ומהיופי והאסתטיקה של המאכלים. עם זאת, דברים רבים נראו לי מוזרים.. כמו זה שהיה אנטי מטורף לבשר באוויר, שנראה לאנשים אלו טבעי לחלוטין. לא מדובר בשנאה .. אלא כאילו נראה היה להם טבעי לא לאכול בשר. ולי, שמאמינה מאד במדע.. ובתגלית ה B12 הדבר עורר ספק ודאגות. בנוסף, לא התחברתי לכל התוספים המוזרים ששמותיהם הוזכרו באוויר. כל מיני סוגים שונים של אצות מסין ופטריות פלא.. שפשוט לא רציתי להיות חסידה שלהם. אני מוכרחה לומר שאני מאמינה גדולה בצמחי מרפא. אבל התרחקתי בסופו של דבר מהרו פוד, גם כי עודף האגוזים היה לי מוגזם, והודיתי למארחים על הכנסת האורחים והידע הרב שלימדוני. אני מאד מודה להם על הנדיבות שבה חלקו עימי את הקסם שלהם.



הזיכרונות של הסדנה הזו ליוו אותי שנים. שנים שבהם ניסיתי כל מיני דיאטות שונות ומשונות, אחרי שעשיתי חיסון לשפעת החזירים היו לי מיחושים שונים בכל הגוף. שנה שלמה הפסקתי לעשות ספורט כי כאב לי בכל מיני מקומות בגוף, כולל מערכת העיכול שעשתה לי פתאום צרות. תחושות מוזרות של דקירות, שריפה בגוף, כאבי מפרקים קטנים מפעם לפעם. לא עשיתי הרבה מלבד ללכת למס רופאים שלא מצאו דבר. אבל תקופה של מס חודשים הייתי אוכלת ושותה רק מזון טבעי, מיצים של סלרי בעיקר, של כרוב לבן, עזרו לי מאד. שתיתי המון מים והתפללתי לטוב.



ואכן, התחושות המוזרות חלפו, תודה לאל. ניסיתי דיאטת לחם קל וגיליתי כמה נפלא מרגישים שאוכלים כל היום לחם, ממש כמו בלונה פארק, אפילו היי מטורף אפשר לקרוא לזה. ניסיתי אטקינס לירידה במשקל וגיליתי את הפלא בלהיות שבעה אך מאד עייפה מלאכול מעט פחמימות והבנתי לא מעט על המנגנונים שבהן הדיאטות הללו עובדות.



לאחרונה חזרתי לרו פוד, ואחרי לא הרבה זמן של תחושות נפלאות חזרתי לאכילת בשר וביצים. ימי הנערות בהן הייתי צמחונית שנתיים והברזל שלי ירד עד שהרופא הכריח אותי לקחת כדורים הותירו את התובנות שגיבשו. אפרסם בקבוצה לא מעט סרטונים שהשפיעו עליי לגבש את התזונה/אורח חיים הזה שאני מקווה להתמיד בו כי אני מאמינה בו מאד.



מאז ומתמיד הייתה בי אמונה שמזון הוא מרפא לנפש כמו גם לגוף. אני מאמינה בגישה ההוליסטית, בגישה הטוענת כי האדם הוא לא רק מה שהוא אוכל אלא הא ו פ ן שבו הוא מעכל את המזון.

אם אינכם יכולים לעכל מזון מסוים, אולי מוטב שלא תאתגרו איתו את מערכת העיכול שלכם, ממש כמו שאם אינכם יכולים להרביץ חזרה לערסים, מוטב שתתרחקו מהם ברחוב עד שתלמדו להרביץ.



לכן הקבוצה תהיה גם מקום לאלרגיות למיניהן, חלב, חיטה, סוכר,אגוזים ועוד

מוזמנים לקבוצה הזו, ביחד ננסה לחשוב על כל הדיאטות האפשריות וסגולותיהן למצבים מסוימים, נשאל שאלות, נטיל ספקות ונאמין רק בעצמינו, כי משם באות כל התובנות.

חולי במחלות כרוניות וזמניות..טרשת נפוצה, סכרת, מחלות כבד, דיכאון וחרדה, השמנה.. וסתם כל מי שמתעניין בתזונה.. זאת הקבוצה לשאול שאלות ולחפש את התשובות.

שיהיה לנו לבריאות,



מייטל


תגובות

silvy
30/07/15 15:23

מייטל, ברכות לפתיחת הפורום בראשותך. מקווה שיהיה פעיל ותוסס. סילבי.

מייטל
31/07/15 20:18

תודה, מוזמנת להשתתף בדיוני הקבוצה, להגיב ואף לפתוח הודעות. הרגישי כמו בבית:).

Lioness
31/07/15 21:14

בהצלחה! share the bliss

מייטל
01/08/15 18:29

תודה את מוזמנת לכתוב לשתף ולהשתתף, :).