מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
31/07/15 13:38
0 תגובות

הדבר הטוב ביותר באורח החיים של רו פוד ומעט בשר מהחי, הוא שאורח חיים זה יכול לספק את כל אבות המזון באופן קל, בריא וללא מאמץ מיותר.

חלבונים: לחלבונים תפקיד מרכזי בבניית רקמות הגוף ובתפקודן, ובתזונה זו נקבלם הן מהצומח והן מהחי. מהצומח ניתן למצוא חלבונים בקטניות: לדוגמא בשעועית מונבטת, עדשים מונבטות, אפונת שלג, חומוס מונבט. כל אלו יהיו מעדן בפני עצמם, ניתן לאכול אותם בסלטים, שיקיים, או להכין מהם ממרחים. מהחי ניתן למצוא חלבונים בבשר, דגים וביצים. רוב התזונה המערבית מבוססת על חלבונים מהחי.

פחמימות: הן ה"דלק" של הגוף. הפחמימות הן מקור האנרגיה הראשוני של הגוף ואבן הבניין לסוגים שונים של מולקולות. פחמימות נחלקות לפחמימות פשוטות ומורכבות. פירות נחשבים לשייכים לפחמימות הפשוטות יחסית, ואותם אוכלים לא מעט בדיאטה המבוססת על רו פוד. ניתן למצוא כמות פחמימות במזון בפירות בטבלאות שונות באינטרנט. דוגמא לפירות בעלי כמות פחמימות גבוהה יחסית: תאנים יבשות, תמרים, בננות, תפוחים, אגסים ועוד. פירות אמנם נמצאים בפחמימות הפשוטות יחסית, אבל יש להם יתרונות אדירים שהם מלאים בוויטמינים ומינרלים. לדעתי האישית, כדאי לפרוש אותם על פני אורך היום, ובאופן זה לספק לגוף אנרגיה בצורה הטובה ביותר והקלה ביותר לעיכול. קטניות שייכות לפחמימות המורכבות, הן לא נספגות מהר בגוף ולא גורמות לעליות וירידות חדות ברמות הסוכר בדם, לדוגמא: חומוס מונבט, עדשים מונבטות.

שומנים:רוב השומנים הבלתי מעובדים מהצומח מורכבים מחומצות שומן בלתי רוויות ואינם מכילים כולסטרול. שומן מהצומח נמצא בטחינה, אבוקדו, זיתים, אגוזים, שקדים, זרעים ושמנים שונים. ברו פוד, נוכל למצוא שומנים טובים בשמן זית שנכניס לסלטים, באבוקדו, בטחינה, בזרעים שונים ובאגוזים שניתן להשתמש בהם כממרחים, כנשנוש או בסיס לעוגות או תחליף לגבינות. הם יוצרים תחושת שובע רבה. גם אותם כדאי לפרוש לאורך שעות היום ועל ידי זה ליצור לעצמינו תחושת שובע מתמשכת. כמובן ששומנים אנו משיגים גם מבשר, ביצים ודגים. בן אם על ידי הכנתם בעזרת שמן, שימון שלהם ללא טיגון (כמו טונה בשמן זית), או בין אם בתוך הבשר עצמו גם אם הוא מבושל במים.



ויטמינים: ויטמינים הם חומרים שאנו צריכים אותם בכמות קטנה, אבל הם חיוניים ומשפיעים בכל הרמות של הבן אדם. פירות וירקות מכילים כמויות גבוהות של ויטמינים.ויטמין B12 נמצא ונספג על ידי צריכת מוצרים מן החי.

מינרלים: ברזל ניתן למצוא בפירות יבשים, טחינה משומשום מלא, ירקות מסוימים ובמיוחד פלפל וברוקולי, קטניות וגרעינים. וכמובן בבשר. סידן ניתן למצוא בטחינה משומשום מלא, שקדים, אגוזים וקטניות, כרוב וירקות עליים. ניתן גם למצוא במוצרי חלב, אבל רבים רגישים ואלרגיים למוצרי חלב, לכן לא כדאי לצורך אותם.

סיבים תזונתיים: אלו נמצאים במזונות מהצומח, וחשוב מאד להקפיד לצרוך אותם למניעת עצירות. הם נמצאים במיוחד בקליפות, בעלים ובגבעולים, לכן כדאי לאכול את הפרי והירק על קליפתם. מומלץ שכל החומרים אותם אתם צורכים יהיו אורגניים, נקיים מריסוס, והדברה. כיום אורגני נמכר לפחות במספר חנויות בעיר או בסופר עירוני.


תגובות