מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
28/08/15 11:25
4 תגובות

היי

אני כרגע לקראת סיומו של התקף שהתחיל עוד אתמול. בד''כ כשיש לי התקפים הם מסתיימים עוד באותו היום למרות שיכולות לעבור גם שש שעות או יותר עד לסיומם (כשלפחות חצי מהזמן אני על האסלה). ואם בלילה יש התכווצויות אני מתעוררת מזה או לא נרדמת ומבלה בשירותים עד שזה נגמר. יש כאן מישהי שהתקף נמשך אצלו פעם יותר מיום? והאם גם אתם מקיאים תוך כדי ישיבה על האסלה? אצלי זה יוצא משני הכיוונים וגם ההקאה היא עניין די חדש.


תגובות

דפי3
21/08/15 11:26

היי פז, אני ישר עוצרת עם כדורים: קל בטן, או/וספסמלגין ואם משלשלת גם סטופיט (או דומיו). אחרי עשרה אישפוזים
(שקורים אם אני לא מטפלת),החלטתי שעדיף כך. לא יודעת אם זה נכון מבחינה רפואית!!!!!!כדאי שתתיעצי עם רופא. להקיא אני לא מקיאה. אולי "סתם" וירוס בא לבקר?

אליז1
26/08/15 11:26

היי פז,
אצלי ההתקפים לעיתים נמשכים מספר שעות ולעיתים מספר ימים. גם העוצמה היא לא אחידה, בהתקף קשה העוצמה היא כ"כ קשה שההרגשה היא כאילו הבטן נקרעת לגזרים. התדירות של התקפים כאלו קשים היא אחת לכמה חודשים, וקלים יכולים להופיע אפילו מס' פעמים בשבוע. ההתקף אצלי לרב מתחיל עם עצירות ומסתיים בשלשול קשה. בחודשים האחרונים התחלתי טיפול בקולכיצין (למרות שלא אובחני כחולה ב- FMF), אני נוטלת את התרופה ביחד עם פפברין מיד כשאני מזהה התחלה של התקף כאב בטן (לפעמים מספיק פעם אחת והיו מס' פעמים שהייתי צריכה כמה פעמים ביום) , והטיפול הזה די מקל עלי, מאז שהתחלתי לא התפתח התקף קשה (אני לא יודעת האם גם בלעדי הטיפול לא הייתי חווה התקף קשה, כי כפי שציינתי התדירות היא אחת למס' חודשים), אבל גם התדירות של ההתקפים הקלים פחתה עם הזמן (למרות שלא נוטלת קולכיצין כטיפול מונע). אז אולי כדאי שתתייעצי עם הרופא/ה שלך לגבי טיפול כזה.
אגב, אני לא מקיאה בשל התקף כאבים, בפעמים הבודדות שזה כן קרה, החשד היה שחטפתי דלקת ויראלית בדרכי העכול.

פז.
26/08/15 12:24

נחמד לדעת שאני לא היחידה עם התקפים כאלה. גם אצלי זה מתחיל בעצירות ונגמר בשלשול לפעמים מיימי, וגם זה באמת פעם בחודש-חודשיים. התקפים קלים אין לי, אני עם עצירות כרונית ויש לי בטן נפוחה גם אחרי כוס מים. יש גם מאכלים שאני לא מתקרבת אליהם כי הבטן שלי הופכת לג'קוזי מיד אחרי שאכלתי כמו: אבטיח, כרובית, מלפפון ירוק, כרוב (ברוקולי שהוא מאותה משפחה לא עושה לי בעיות וגם קטניות כמו שעועית או אפונה לא). ובנוסף אני רגישה ללקטוז.

יעל37
28/08/15 11:25

את לגמרי לא לבד.. אצלי זה בא כמה פעמים בחודש ובעיקר לפני מחזור יש לי כאבים איומים שמעירים אותי בלילה ואני מתקפלת על הרצפה.. אבל מאז שהתחלתי לקחת גלולות זה לא קורה לי כמעט!
הבנתי שעם מעי רגיז אפשר להתמודד בעזרת מאכלים שהם ספציפים לכל אחד וזה גם תלוי בשעות שאת אוכלת את המאכלים האלה (אני לפני בחינות למשל לא אוכלת בכלל...לא משנה מה אומרים בנוגע לזה שזה עוזר לריכוז.. או לפני הצגות או לפני סיטואציות בהן עדיף שלא אצטרך לשירותים). אבל לא משנה כמה ננסה יש ימים שפשוט קמים עם הבטן ככה וזה לא משנה מה נאכל או מה אכלנו זה פשוט עובר לבד...