מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
16/02/16 8:30
1 תגובות

ב"ה

יש לי שאלה

אני עסוק כעת בנתינת סיוע, בשידוך בין בחור מבוגר בערך 26 (בקהילה שלו זה נקרא מבוגר :) עם בחורה. לבחור היה מאניה דיפרסיה לפני יותר מעשר שנים, זה לא היה כ"כ בדרגה חמורה. מאז הוא לוקח ליתיום. והוא יציב הרבה שנים.

הבחורה חוששת, (היא סובלת ממשהו קל יותר).

האם מישהו יכול בבקשה לעזור, לתת עצה, ידע וכדומה.

תודה מראש

יחיא1


תגובות

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
16/02/16 8:30

אני לא יודעת איזו עצה יש לתת במצב כזה... אם היא מחבבת אותו ומרגישה שהקשר נכון לה, אז אין לה מה לחשוש. עם כל אדם שהיא תהיה איתו היא תצטרך להכיר את החולשות והחוזקות שלו ולתמוך בו, כשלמישהו יש הפרעה שהוא מכיר בה ומטפל בה המצב הרבה יותר טוב מאשר כשמדובר באנשים לכאורה \"נורמטיביים\" (הרי אין דבר כזה באמת) שיש להם בעיות קשות שהם לא מכירים בהם. מאניה דיפרסיה היא הפרעה של אנשים סופר רגישים ומודעים לעצמם ואני רואה בה יותר מתנה מהפרעה, כי היא מעניקה דרך מיוחדת לחוות ולהתחבר אל העולם. אנשים עם מאניה דיפרסיה חיים חיים מלאים ועשירים עם הצלחות רבות ומצטיינים אפילו מעבר לנורמה בזכות האינטליגנציה הגבוהה והיצירתיות שלהם. כאשר חיים חיים מסודרים ויציבים ולוקחים תרופות לא אמורות להתרחש התפרצויות מאניות ודכאוניות (שהן בעצם הקושי) ואני מכירה אנשים שחיים שנים ארוכות ללא התקפים ואנשים שחוו התקף אחד שלא חזר. אם היא מוכנה להיות תומכת ואוהבת לבן זוג שלה, לא צריכה להיות בעיה. אבל אם היא חוששת ומתכוונת להעביר לו את התחושה שהוא פגום אז שתחפש מישהו אחר.