מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
28/08/16 13:47
7 תגובות

DISH --- שלום לכם, אני סובל מ- DISH כבר שנים טובות, הבעיה שלי היא בצוואר בגב התחתון ובמפרקים באגן הירכיים. מטופל ע"י ראומטולוגית ואורטופד שטוענים שעדיין לא נתקלו במישהוא ברמת מחלה שכזו. אני קצת מבין היום בנושא ונראה לי שמי שסובל מכאבים אין לו DISH אלא אנקילוזינג ספונדיליטיס. מחלה זו מלווה בכאבים ונדרשת אנטיביוטיקה לטיפול במחלה. אני לא לוקח שום תרופה בנושא. עברתי לפני חמישה חודשים החלפת מפרק ירך אני עדיין צולע ואין שום שיפור מבחינת טווחים. אשמח לשמוע דעות מאנשים הסובלים מאותה המחלה.


תגובות

Sides-David
26/08/16 13:50

צר לי לשמוע על כך שאינך לוקח שום תרופה לעצירת נזקי הדלקת.
ב A.S, ניתן לכבות את נורית הכאב או לאנשים שסף הכאב שלהם גבוהה מאוד, ממשיך הנזק למפרקים השונים, דבר היוצר צורך בהחלפת המפרק במקרה הטוב ועיוותים במקרה הפחות טוב. ממליץ לך לפנות בדחיפות למומחה בA.S שיתאים לך את הטיפול הנכון לעצירת נזקי המחלה. חלק גדול מהחולים, זוכים גם בעסקת 1+1 יחד עם פיברומיאלגיה ואחרים גם זוכים במבצע 2+1 יחד עם פסוריאטית. דבר הגורם לבלבול באבחנה.. לכן יש חשיבות רבה במומחה A.S היודע לאבחן/לגלות את מחלה ולא מסמן וי, לאחר שבדיקה כזו או אחרת, יוצאת תקינה.
ראוי גם לציין, שהמומחים אינם מסתפקים באבחנת הרנטגנאי ובודקים בעצמם.
חולים רבים גם לא מגיעים לmri ונופלים באבחון כשהרופא מסמן וי כשאין מדדי דלקת, למרות שלכ40% מחולי הA.S, יוצאות תוצאות מדדי הדלקת תקינות, גם כשהגוף כולו דלוק!!

אל תיפלו בפח של רופא כזה או אחר שמכל סיבה שהיא, טעה!

לא ניתן לתקן את נזקי הדלקת, אך בהחלט ניתן לעצור את המשך הנזק ויפה שעה אחת קודם.

לפעמים כשהטיפול מצליח, נופלים בפח האופוריה ומחליטים שהנה, הבראנו..
ואולם, בסטרס הראשון או אורח חיים שאינו מותאם לחולי A.S, הדלקת תוקפת שוב... ולפעמים אנו לא מרגישים בכך, עד הקריסה.
לכן חשוב מאוד מעקב אצל הראומטולוג, גם כשמרגישים טוב.

בהצלחה ורפואה שלמה!!

אודי-11
28/08/16 13:47

היי דויד, איזה טיפול תרופתי אתה מכיר שיכול לעצור את המשך נזקי המחלה..?

jungo
26/08/16 18:13

דייויד...לי אין דלקת יש לי DISH. הטיפול היחיד הוא בפיזיוטרפיה...הידרוטרפיה ...שחיה וכל מה שקשור בזה. פניתי לועדה של משרד הבריאות פרופסור לראומוטולוגיה בדק אותי ראה צילום של עמוד השידרה ואמר הנה כאן רואים את ה- DISH. לסיכום קיבלתי אישור על נכות בשתי הרגליים, כולל נכות מעבר לנכות שיש לי בביטוח הלאומי. עשיתי את כל הבדיקות האפשריות, אני מבקר ראומטולוגית בבית החולים איכילוב והיא בדקה את הנושא שלי לעומק בכל כיוון אפשרי, הייתי בעבר אצל ראומטולוג אחר ובגלל שהבנתי שאין מה לעשות...מהתסכול שלי הוא שלח אותי לראומטולוגית אחרת כדי לקבל הבחנה נוספת ומתברר שהיא אכן DISH,
לכן מכל האמור לעיל רציתי לחפש מומחה בנושא שאולי מבין קצת יותר.....מקווה שהבהרתי את עצמי.

אריה.א
17/10/20 7:03

היי . אפשר לדבר בפרטי ?

Sides-David
26/08/16 18:32

ג\'נגו ידידי,
אבחון וטיפול הם הצעד המשמעותי ביותר.
יחד עם זאת, אם אינך מסופק מהטיפול, האבחון או שניהם, אל תוותר לעצמך.. בדוק אולי יש משהו נוסף..
מוריד בפניך את הכובע, על חיפוש דרכים להטבה! באופן אישי, מחפש כמוך.. כל דרך אפשרית להגיע להטבה, לשיפור, לקצת יותר מעכשיו..
הידרותרפיה, פזיותרפיה הם נפלאים, ממליץ לך גם לנסות - פלדנקרייז ( רצוי אצל מורה שהיאהגם פיזיותרפיסטית), מדיטציה ודמיון מודרך והכי הכי הכי חשוב.. לשחרר את כל מה שאתה מסוגל לשחרר ושיוצר לחץ/סטרס בחייך... - אנשים, סביבה, מציאות וכד\'
חזרה לבסיס ובניית המציאות העתידית בהתאם לשינויים.
מקווה שחברים נוספים, יאירו לך את הדרך
בהצלחה!!

shlomobarkan
27/08/16 10:01

מאחל לך הטבה וכל טוב, מה זה בדיוק dish ? גם אני תומך מניסיון בכל מה שדוד כותב. הידרותרפיה ופיזיותרפיה ותנועה הם המפתח לשמירה על הבריאות היחסית.

אפרת_זיו
מנהל קבוצה
לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.
28/08/16 9:20

מסכימה עם שלמה. תנועה זה קריטי. לא שזה קל ואני מיישמת תמיד כיאות אבל נלחמת על זה. שבוע טוב חברים!