מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
22/02/17 9:33
3 תגובות

טוב, אני מאובחן בניאורופיברומטוזיס 1 מ 2003. אחרי 3 אם אר איי, ייעוץ גנטי, ביקורת באיכילוב, לא התאמתי לקבוצת הניסוי האחרונה שבוצעה על ידי דר בוקשטיין. השאלה שלי האם יש עמותה או חברי מועדון למחלה הזו. ושאלה עיקרית: למחלה הזו יש השלכות רבות על איכות החיים שלי : ירידת שמיעה הולכתית מצד ימין, כתמים על העיניים, 7 הסרות פיברומות גדולות בגוף, סוג של דיסקלקוליה שקשורות למחלה, חוסר יכולת למצוא היום עבודה, האם יש טעם לפנות לביטוח לאומי לכל התהליך של הפגעות או נכות מהמחלה הזו? האם המחלה מוכרת ככזו שמוגדרים בגינה אחוזי נכות וקצבה מהביטוח הלאומי.


תגובות

ביטוח לאומי לא נותן עזרה/תמיכה בהתאם למחלה, אלא בהתאם לפגיעה התפקודית. ברגע שאתה מתאר שהמצב הרפואי מקשה עלייך ופוגע בך יש טעם לפנות לביטוח לאומי לעזרה. ודאי אם אתה מרגיש שהמחלה פוגעת ביכולת שלך למצוא עבודה - בביטוח הלאומי יש מחלקת שיקום שעוזרת בדיוק בתחומים הללו.
במידה ואתה זקוק לעזרה במיצוי הזכויות (איך פונים לביטוח לאומי? אילו טפסים למלא? איזה חומר כדאי להביא?) - מומלץ לפנות לעובדת הסוציאלית בסניף קופת החולים בו אתה מטופל.

ביטוח לאומי לא יעזור אני רק בת 17 אבל קצת מבינה מאז שאני קטנה ההורים שלי מנסים כי יש לי סוג של נכות שאין לי עין ויש לי את הגידול ואת כל הדברים האלו בגלל המחלה עוברת בדיקות הכל מהכל אבל כי אני מתפקדת רגיל לומדת ועושה הכל בעצמי אז הם אומרים שזה לא נכות

אכן ביטוח לאומי בוחן פגיעה בתפקוד. לכן עצם קיומה של המחלה אינו מעניק זכויות. במידה והפגיעות הן כאלו שאינן מפריעות לתפקוד העזרה/הקיצבה שביטוח לאומי ייתן היא מינורית, אם בכלל. ציינת שאת בת 17, האם את יודעת אם המחלה תשפיע על הגיוס לצה"ל?